Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:34

Wat zal ik zeggen.....

Teveel gehoopt ofzo :\
Was een fijn gesprek met de arts. Maar hun conclusie is dat er niks anders te doen is vergeleken met ons ziekenhuis.
Als we in Gent zouden starten is het hetzelfde schema, dezelfde hormonen en dosering. Het enige verschil is dat er na 5 dagen terugplaatsing is.
Omdat ik een regelmatige cyclus heb, baarmoeder en eierstokken zien er goed uit, is er geen reden waarom het niet zou lukken.
XYY heeft niks met de bevruchting of celdeling te maken dus daar ligt het ook niet aan.
Alleen dat het hoeveelheid te weinig is.
Dusseldorf was ook geen optie want die zouden in ons geval misschien een hogere dosering doen maar verder ook hetzelfde.

Dus besloten om onze laatste poging in ons ziekenhuis te doen. Scheelt een hele hoop reistijd

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:37

En we moesten er ook over nadenken om een spermadonor en dan een aantal keer iui te proberen. Want elke maand een eitje, is toch elke maand een kans

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:27

Bedankt meiden :o Nog geen misselijkheid te bespeuren, probeer t maar rustig af te wachten.

Spannend, Lynn_elise, hoop dat t allemaal meevalt. Pff ja dat wachten is één van de meest frustrerende dingen in het proces.

Globe, die reactie op de hormonen klinkt bekend. Vooral met de decapeptyl was ik niet te genieten. Gonal f maakte t wel beter.

Obelix, ik ga duimen dat je cyste vrij blijft en veel goede eitjes weet te produceren!

Colinneke, ik kan me voorstellen dat het teleurstellend is. Je hoopt dan toch dat ze meer onderzoeken of een andere behandeling kunnen bieden. Wel goed om te weten dat jullie niets 'mislopen' als jullie bij je eigen ziekenhuis blijven.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:18

Collinneke, waarom plaatsen ze in Gent pas na 5 dagen terug? Hebben ze daar een reden voor of?
En snap dat je idd in je eigen zkhs blijft, zou ik dan ook doen.

Ramiro, fijn te lezen dat ik niet de enigste ben die reageert op de decappeptyl. Wat een zooi is dat he? :=

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:33

Ik heb hele goed ervaringen met to van 5dgn oude blasto's. Ze zijn over t algemeen al sterker.
Hebben ze in Gent bloednames gedaan, collinnele?.

Ramiro: Proficiat

Aan al diegene die nog aan het proberen zijn veel moed en mijn duimen draaien.

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:43

Ramiro schreef:
Colinneke, ik kan me voorstellen dat het teleurstellend is. Je hoopt dan toch dat ze meer onderzoeken of een andere behandeling kunnen bieden. Wel goed om te weten dat jullie niets 'mislopen' als jullie bij je eigen ziekenhuis blijven.


Het is dat vooral ja. Nu zullen we nooit het gevoel hebben van hadden we maar.....

Maar ook nu wel gefrustreerd dat ze niet kunnen zeggen waarom het niet lukt.

Nee geen bloedafname gedaan. Kon wel maar dan word er dus een behandeling gestart. Waar we dus niks mee opschieten

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:50

Ik heb stil meegelezen. Zit zelf niet in jullie situatie, maar was wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen etc. Vooral omdat ik niet goed weet hoe te reageren tegen mensen die dit traject doormaken. Gelukkig nog niet veel mee gemaakt in mijn omgeving (ik ben ook pas 22, dus geen zwangere vriendinnen oid), maar dat zit er in de toekomst wel aan te komen.

Na het lezen kan ik maar een ding zeggen: wow, wat een respect heb ik voor alles wat jullie moeten meemaken... Al die tegenslagen, ongemakken en pijn... Dat kan je niet in de koude kleren gaan zitten en is (denk ik) ook een hele uitdaging voor je relatie.

Nou lees ik hier wat dingen over reacties waar jullie je heel verdrietig of gekwetst door voelen (logisch!). Zal bij de meeste mensen wel door onwetendheid komen. Nou vroeg ik mij af: wat voor soort reacties worden als prettig ervaren? Echt begrijpen zal ik het niet, gezien ik niet in jullie situati zit, maar ik hoop wel een idee te krijgen wat als prettig ervaren wordt. Zo kan ik hopelijk in de toekomst een vervelende ervaring voor iemand voorkomen.

Allemaal heel veel sterkte en kracht toegewenst en ik hoop voor jullie op het allerbeste! Nogmaals, ik heb echt mega veel bewondering voor jullie allemaal! <3

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:18

Marjo, ik denk dat je daar niet al te druk om hoeft te maken. Het feit dat je met iemand meeleeft en het verdriet begrijpt lijkt me genoeg. Denk dat het vooral bepaalde opmerkingen zijn waar we niet zo veel mee kunnen. Ik zit bv. niet te wachten op verhalen van het nichtje van de buurvrouw bla bla die het ook had en op vakantie gegaan is en toen spontaan zwanger terug kwam. Zelfde als 'laat het los' en 'je moet er niet zoveel mee bezig zijn'. Dat soort opmerkingen geven mij aan dat je het niet begrijpt.

Voor de dames die met de injecties bezig zijn, succes en ik hoop dat hormonsters mee vallen!

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:23

Hallo allemaal!
Ik kom nu even binnen vallen. 2/3 jaar geleden wel actiever geweest. Daarna veel veranderd.

Ik vroeg mij af of iemand in dit topic ervaring heeft met Sinopol? Ik woon zelf in Griekenland en dit is mij voorgeschreven. Ik kan er niet heel veel over vinden. Zou effect hebben op kwaliteit van eicellen. Ik heb zelf PCOS.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:14

Wij zijn bij Nij Geertgen geweest.
Zij werkte toen samen met Düsseldorf en de tp was ook op dag 5.
Hoe het daar nu gaat weet ik niet.

Als je ooit een vraag hebt colinneke over donoren mag je altijd een pb sturen.
(Wij hebben onze kleine via eiceldonatie).

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:02

Hier zit ons gesprek erop, beetje dubbel gevoel erbij, maar het was zeker geen slecht nieuws.

Uit het bloed van mij is niks slechts naar voren gekomen, was prima. Het zaad van vriendlief was echter niet al te best, vermoedelijk zit daar toch het 'probleem', ik heb niet alles specifiek onthouden maar volgens mij had ze het over 13 miljoen, zal het aantal zaadcellen zijn?
We gaan het nog een halfjaartje aan kijken (tussentijds nog een 2e onderzoek naar het zaad) mocht er niks gebeuren zijn wij in augustus aan de beurt voor IUI.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:07

Lynn_elise, fijne uitslag eigenlijk. Geloof dat 13 miljoen niet zo verkeerd is, meen me te herinneren dat ze als ondergrens 15 miljoen stellen. In ieder geval hebben jullie gewoon kans op een natuurlijke zwangerschap, fijn!

Lynn_elise
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-01-19

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:36

Eigenlijk wel ja, als 15 miljoen de ondergrens is dan valt het mee inderdaad!
We zijn ook blij dat de kans op natuurlijke zwangerschap er wel is, dat er geen grote problemen, bij een van ons, zitten.
We wachten het af, in april sowieso nog een onderzoek van het zaad.

Hoe gaat het met jou, Ramiro??

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:33

Lijkt me inderdaad ook een fijn idee en dan hebben jullie ook nog altijd iui achter de hand mocht t wat langer op zich laten wachten

Hier gaat t vooralsnog goed, inmiddels tien weken zwanger maar ik kan t nog niet echt geloven en blijf vrij onzeker. Hebben t nog alleen aan mijn ouders verteld. Volgende week de termijnecho, hopelijk geeft dat een wat geruster gevoel.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:24

Zou ik iemand in privé gesprek wat vragen kunnen stellen over PCOS Syndroom?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:31

Kan bericht niet meer bewerken maar al meerdere reacties gehad bedankt

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:23

Wij morgen naar het ziekenhuis en tja weet het niet. Op een of andere manier nog steeds geen vertrouwen erin.
Zo stom.

Hopelijk een goede echo Ramiro

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:56

Ik val hier weer binnen na een lange afwezigheid. Na heel veel denken, therapie, nog meer denken en denken, toch de stap genomen een laatste poging te wagen in een andere kliniek. Momenteel aan het spuiten met decapeptyl en sinds vandaag gonal-f erbij. Dit voor een ICSI-poging. Ik zou graag weer wat mee willen kletsen. Wij zijn gelukkig met ons zoontje van inmiddels 6 jaar(ook via ICSI) Toch hopen we op een broertje of zusje!

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:43

Welkom terug Retlaw.
Hopelijk valt het spuiten mee en komen er goede eitjes

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:03

Succes Retlaw, hoop op goede resultaten!

Begrijpelijk Colinneke, ik denk dat je uit zelfbescherming na alle teleurstellingen er niet meer echt positief in kunt gaan. Ik herken dat wel, laatste terugplaatsing zeiden ze ook goede kwaliteit etc. Dacht alleen maar ja dat zal wel maar dat betekent nog niet dat t gaat lukken. De arts vertelde me de laatste controle dat ze me niet mezelf vond tijdens die terugplaatsing en had zelfs in mijn dossier genoteerd dat ze zich zorgen maakte en dat ze telefonisch nog contact op wilde nemen. Vind het hele traject ook gewoon erg zwaar. In ieder geval succes morgen!

dankje, heb deze week een goede echo gehad, toch weer enorm opgelucht maar blijf 5 spannend vinden

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:16

Ik herken dat heel sterk. Je hebt heus nog hoop en wil graag maar die zelfbescherming die is overheersend. Ik durf en kan amper nog positief denken over een goede afloop, hoop wel natuurlijk maar die wordt steeds sneller weggevaagd. Het is een constant bij elkaar rapen van hoop en moed en doorzettingsvermogen. Slopend!

Ramiro wat fijn dat de echo goed was. Die spanning blijft ook, niet erg hoopgevend maar ook logisch, dan ben je dus ein-de-lijk zwanger en wordt je dus geconfronteerd met deze nieuwe vorm van angst spanning en onzekerheid. Volgens mij heel normaal, probeer een beetje te vertrouwen in je lijf

colinneke

Berichten: 923
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:59

Gister een fijn gesprek gehad. Zo jammer dat ze weggaat per 1juni.

In mei beginnen met de pil. Anders zou ik precies met onze trouw moeten beginnen met spuiten.
En dan weer de decapeptyl en menopur.
Ze hebben een studie met vitamines maar dat was te laat.
En ze bieden een hysteroscopie met scratch aan.
Dan maken ze een wondje in het baarmoederslijmvlies en dit zou meer kans geven op innestelling.
Iemand daar ervaring mee?

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:05

Ramiro, wat fijn dat je echo goed was!

Colinneke, spannend zeg! Ik ben benieuwd of het lukt, wat kunnen ze toch veel!

Na mijn miskraam heb ik even tijd voor mezelf nodig gehad, ik heb hier wel af en toe mee gelezen.
We hebben gesprekken met een maatschappelijk werker van het ziekenhuis. Dit doet me goed.
We hadden onze moed weer bij elkaar geraapt en klaar voor weer een terugplaatsing. We hadden nog 6 embryo's in de vriezer, maar wel allemaal van slechte kwaliteit.
Afgelopen week voor echo naar het ziekenhuis geweest en ik mocht ovitrelle spuiten.
Vandaag was het uur van de waarheid want zouden de cryo's ontdooid worden.
Helaas is geen van de cryo's goed ontdooid...... Wat een tegenslag weer!
Het liefst zou ik een jaar pauze nemen nu maar in de wetenschap dat de eicellen er niet beter op worden naarmate de leeftijd vordert (ik wordt 40) wil ik wel door gaan om hopelijk de laatste punctie nog zo goed mogelijke kans op goede eicellen te hebben. En ook in mn achterhoofd laten we nu de laatste icsi poging maar doen dan zijn we er vanaf en weten we waar we aan toe zijn, een leven met of zonder kinderen.
Het wordt ons blijkbaar niet gegund....

Sorry voor mijn beetje negatieve ego post.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:01

Och skvetta wat een vreselijke tegenslag zeg... wil jullie heel veel sterkte wensen!
Misschien kan acupunctuur je nog ondersteuning bieden bij een poging, hier lijkt dat echt bij te dragen. Gevoel is goed.

Wij hebben morgen de punctie, maar goed ook want sta werkelijk op knappen met op beide kanten zo'n 8 tot 10 follikels. Nu hopen op rijpe eicellen. Vorige behandelingen viel dat nogal tegen.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:56

Retlaw wat doet acupunctuur voor jou? Ik heb vorige week een consult bij een acupuncturist gehad. Ze gaf aan dat ze me liever een aantal maanden van tevoren al had willen zien

Wat een mooi aantal follikels! Heel veel succes morgen, ik zal voor jullie duimen!