Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 15:36

Ik had mij in Duitsland op zondag aangemeld. Woensdag werd ik al gemaild. Week erop de intake. Ging heel snel.

Dus als je niet kan wachten…

Let wel, er komt wel wat administratieve rompslomp bij kijken als je naar buitenland gaat.

Gelukkig ben ik er al uit met mijn verzekeraar omdat ik het netjes bijhield.

Wel moet je goed meedenken in Duitsland. En zelf alert zijn. Ze reageren heel snel op je mail, maar de dame in kwestie kan ook nog wel eens om te vraag heen praten. Niet altijd even handig.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:05

In Duitsland hadden ze het in mijn laatste mail over 8-12 weken wachten
Ik sta ingepland in Gent met 4,5 maand wachttijd. Maar in Nederland hebben meerdere klinieken ook wel wachttijd van 4-5 maand..

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:06


MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:09

MarryAnneR schreef:
Foto 2 zoals het er bij haar uitziet


Dat ziet er een vrij grote chocoladecyste uit. Hoe is de operatie verlopen? Is ze goed hersteld?
Als je de afbeeldingen niet rechtstreeks wil plaatsen kan je ze altijd in een spoiler balkje plaatsen, dan verschijnen ze enkel als iemand op de zwarte balk klikt.

Voor de dames die zwanger zijn, gefeliciteerd! En voor de andere dames nog eens veel succes gewenst :)[/quote]

De tweede operatie staat gepland voor eind november, bij de eerste operatie hebben ze vooral gezocht naar de eileiders. Omdat er ook een stuk darm verkleefd zit moet de 2e operatie toch wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:09

Ik kan wachten! Had alleen even een paar dagen nodig om mij er bij neer te leggen dat ik voor mijn volgende verjaardag nog steeds geen moeder mag zijn. :o

Geniet wel extra van de zwangerschap van mijn schoonzus, hoe moeilijk dat de eerste paar maanden ook was! Nu echt heel trots op hun!!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:49

Hallo iedereen,

Dikke knuffel voor wie het nodig heeft en gefeliciteerd voor iedereen die succesvol zwanger is geworden!

Ik lees weer actief mee, en ben sinds gisteren ook weer begonnen met de progynova voor een cryo terugplaatsing. Hopelijk hebben we deze ronde een keer geluk!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 23:36

Boompje1985 schreef:
Hallo iedereen,

Dikke knuffel voor wie het nodig heeft en gefeliciteerd voor iedereen die succesvol zwanger is geworden!

Ik lees weer actief mee, en ben sinds gisteren ook weer begonnen met de progynova voor een cryo terugplaatsing. Hopelijk hebben we deze ronde een keer geluk!


Succes, ik zit ook aan de progynova voor hopelijk een cryo tp. Nog 5 in de vriezer, hopelijk groeien er 1 of 2 door tot dag 5.

Maandag de echo of alles er goed uit ziet, spannend weer.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:01

Lisewiesje schreef:
Boompje1985 schreef:
Hallo iedereen,

Dikke knuffel voor wie het nodig heeft en gefeliciteerd voor iedereen die succesvol zwanger is geworden!

Ik lees weer actief mee, en ben sinds gisteren ook weer begonnen met de progynova voor een cryo terugplaatsing. Hopelijk hebben we deze ronde een keer geluk!


Succes, ik zit ook aan de progynova voor hopelijk een cryo tp. Nog 5 in de vriezer, hopelijk groeien er 1 of 2 door tot dag 5.

Maandag de echo of alles er goed uit ziet, spannend weer.


Zal vandaag voor je duimen. Laat je weten hoe het ging?

Hier donderdag eerste echo. Ineens snap ik waarom anderen hier zo druk over kunnen maken. Zo lang gevochten en dan je druk maken over een eerste echo. Wel erg veel misselijk.

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:22

Hier helaas een cyste te zien op de eierstok, eigenlijk geen idee hoe Duitsland daar mee omgaat met een cryo tp, maar denk dat het word gecanceld. Zou wel erg balen zijn want dan zetten we het op pauze tot het voorjaar. December te drukke maand, januari/Februari huid verbouwen dan moeten we niet in deze rollercoaster willen zitten.

Ik kan me nog herinneren dat ik eerst ook dacht van positieve test waarom maken mensen zich dan druk om de eerste echo. Toen ik zwanger was, kon ik gewoon niet opgelucht zijn tot de 2e echo van rond de 10 weken goed was.

Succes nog met wachten Damber2!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:42

Een cyste kan toch na 1 cyclus weg zijn?
En is dat niet weg te drukken/spuiten? Dit wordt bij grote landbouwdieren wel gedaan. Uiteraard weet ik dat je geen dier bent, maar vraag me wel af of je met een cyste echt zo lang op de wachtbank moet.

Dat klinkt gewoon niet eerlijk. Het zit je niet mee… maar wil je er wel eens naar vragen?

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:49

Nou ik moet nog een cyclus wachten want er is blijkbaar een wachtlijst voor cryo terugplaatsing. Als ik dat had geweten had ik al veel eerder actie ondernomen. >;)

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:39

Damber2 normaal is hij bij mij wel weg na een cyclus. Maargoed volgende cyclus is in december en dan zit je met de feestdagen en zijn ze dicht.

Ze kunnen hem vast weglekken, maar weet niet of ze dat doen!? Ik zal het alleen vandaag nog niet horen, nationale feestdag in Duitsland dus de kliniek zit dicht.

Jeetje Boompje1985 wat balen! Nu met die corona heb ik het idee dat overal wachtbankjes voor zijn.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:10

Boompje1985 wat balen dat je moet wachten terwijl je al wel met progynova gestart was...die wachttijden die er dan bijkomen die je van te voren niet verwacht zijn zo slopend

Lisewiesje, balen hopelijk komt er nog een oplossing voor die cyste

Damber, succes donderdag hopelijk is alles goed

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:49

Maandag cryo tp! Gelukkig gaat hij door, nouja als er van de 5 cryo's 1 over is op dag 5. Blijft nog even spannend.

Of ze nog wat met de cyste gaan doen weet ik niet. Vergeten te vragen ook, was zo opgelucht dat de tp doorging.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:04

Lisewiesje schreef:
Maandag cryo tp! Gelukkig gaat hij door, nouja als er van de 5 cryo's 1 over is op dag 5. Blijft nog even spannend.

Of ze nog wat met de cyste gaan doen weet ik niet. Vergeten te vragen ook, was zo opgelucht dat de tp doorging.


Spannende dagen dus! Ik duim voor een succesvolle terugplaatsing en dat het een mooie plakker is!

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 23:53

Succes!!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:16

Als jullie mij zouden proberen wijs te maken dat het vrijdag de 13e is geloof ik jullie!

Zouden vandaag een vloer komen leggen, niet geleverd.

Wou mijn paard uit de opfok halen, bel ik op blijkt daar Droes te zijn uitgebroken.

En als klapper, bellen ze vanuit Duitsland dat onze 5 uit de diepvries uit elkaar zijn gevallen bij het ontdooien. -_-

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 13:43

Noooo!!!!
Wat een k-dag Lisewiesje!
Dat is echt balen!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:38

Niet!!! Hoe kan dat?

Wat zuur!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:14

Ik had een mooie echo. Dus ik ga mij af melden.

Ik wens jullie veel liefde, succes en zo weinig mogelijk frustratie.

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:41

Damber2 schreef:
Ik had een mooie echo. Dus ik ga mij af melden.

Ik wens jullie veel liefde, succes en zo weinig mogelijk frustratie.


Super fijn Damber2, heel veel geluk gewenst!!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:37

Lisewiesje schreef:
Als jullie mij zouden proberen wijs te maken dat het vrijdag de 13e is geloof ik jullie!

Zouden vandaag een vloer komen leggen, niet geleverd.

Wou mijn paard uit de opfok halen, bel ik op blijkt daar Droes te zijn uitgebroken.

En als klapper, bellen ze vanuit Duitsland dat onze 5 uit de diepvries uit elkaar zijn gevallen bij het ontdooien. -_-


Ach wat veel narigheid allemaal :knuffel: heel veel sterkte de komende tijd!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:39

Damber2 schreef:
Ik had een mooie echo. Dus ik ga mij af melden.

Ik wens jullie veel liefde, succes en zo weinig mogelijk frustratie.


Ik ga je af toe wel ff uit nieuwsgierigheid een berichtje sturen hoor! Gefeliciteerd en geniet ervan! <3

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 07:33

Damber2 super <3
Lise :( wat k*t

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:32

Oh jeetje dikke knuffel