Telkens weer last van ontstekingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Telkens weer last van ontstekingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:40

Ik heb telkens last van terugkerende onstekingen, en weet niet meer wat ik moet!
Afgelopen dagen alleen maar ziekenhuizen en de dokter bezocht. Uiteindelijk is de ontsteking vanzelf open gegaan, geen pretje voor iemand met smetvrees.
Ik ben boos geweest en verdrietig tegelijk, want ik kan dan bijna niets oplaatst, alleen maar liggen op bed.
Want het kan soms zo snel groeien dat ik niet meer kan zitten en lopen ook zeer pijnlijk is.
Het is gelukkig geen erge ziekte ofzo, maar ik kan er niet mee omgaan... Ik ben gek op sporten, fietsen en paardrijden en dat alles kan ik dan niet doen, ook heb ik contact met mannen, ben bang dat dat straks niet eens kan, een relatie hebben.
Morgen heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis en ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen.
Maar psygisch ga ik eronder door, ik wil gewoon weer de dagelijkse dingen doen en niet stilzitten. Ook weet ik niet zo goed hoe ik het financieel moet doen, werken lukt op deze manier niet...
Lijkt wel of niemand mij serieus neemt, vorig jaar mocht ik niet meer verder met mijn opleiding, omdat ik me vaak ziek moest melden, wel had ik de hoogste cijfers van de klas, ik vond het nergens opslaan. Alsof ik voor de lol thuisbleef.

Wat kan ik het beste doen?, contact zoeken met een psycholoog?

NatasjavE

Re: Telkens weer last van ontstekingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:42

Waar heb je die ontstekingen en wat zegt je huisarts.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:47

ik kan je niet helpen in je keuze maar misschien wel met je ontstekingen.
mijn zus heeft hetzelfde en ook echt ernstig. nu heeft ze een paar jaar geleden een bloedtest latendoen en daaruit is een lijst gekomen met voedingsmiddelenwaar ze heftig op reageert. Als ze deze voedingsstoffen mijdt heeft ze er echt bijna geen last meer van!!!!! en het was echt heel erg geloof me bijna wekelijks naar het ziekenhuis om er weer 1 open te laten snijden.
Bij haar waren de grootste boosdoeners koffie,zalm en gist Dit is echt heel makkelijk in te passen in het dagelijks leve. De test was wel best duur en kreeg ze niet vergoed maar ze heeft er geen seconde spijt van gehad. hoop dat je hier iets mee kan, als je interesse hebt kan ik wel eens navragen waar ze het heeft laten testen en hoe duur het was...PB me maar

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:47

Bij de lies, huisarts zei dat daar niet zoveel aan te doen is, misschien een operatie, maar dan kan ik weken lang niets doen. Vorig jaar heb ik ook een operatie gehad, maar dat hielp tijdelijk.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:52

Marisje76 schreef:
ik kan je niet helpen in je keuze maar misschien wel met je ontstekingen.
mijn zus heeft hetzelfde en ook echt ernstig. nu heeft ze een paar jaar geleden een bloedtest latendoen en daaruit is een lijst gekomen met voedingsmiddelenwaar ze heftig op reageert. Als ze deze voedingsstoffen mijdt heeft ze er echt bijna geen last meer van!!!!! en het was echt heel erg geloof me bijna wekelijks naar het ziekenhuis om er weer 1 open te laten snijden.
Bij haar waren de grootste boosdoeners koffie,zalm en gist Dit is echt heel makkelijk in te passen in het dagelijks leve. De test was wel best duur en kreeg ze niet vergoed maar ze heeft er geen seconde spijt van gehad. hoop dat je hier iets mee kan, als je interesse hebt kan ik wel eens navragen waar ze het heeft laten testen en hoe duur het was...PB me maar

Bijna wekelijks, dat is wel heel vaak, mijn laatste keer was vorig jaar zomer, moest daar geopereerd voor worden, paar weken geleden nog een, maar ging gelukkig vanzelf over.
Zaterdag kreeg ik weer een, die is gisterochtend vanzelf open gegaan, nu heb ik meteen alweer een beginnende ontsteking op een andere plek. Slik nu antibiotica en houd het goed schoon, blijkbaar helpt dat niet genoeg.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:55

Sommige mensen krijgen daar ontstoken haarzakjes/soort drukkingen door de combi houding rijden/fietsen en de kleding (ondergoed met dikke naden bv). Scheren of een allergische reactie op ontharingsspul kan ook meespelen. Is hier van iets van toepassing bij jouw?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:57

Misschien maak je de plekken overmatig goed schoon? Je zegt dat je last hebt van smetvrees, hoe erg is dat bij jou? Jezelf te vaak, te heftig wassen kan voor heel vervelende (ontstekings)plekken zorgen.
Heb je het hier over gehad met je huisarts?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 22:14

Ja, ik fiets heel veel en paardrijden, ook scheer ik alles, veel strakke kleding draag ik. Dus dat zou kunnen. Huisarts zei dat veel meer mensen er last van hebben, maar het voelt altijd zo dat ik de enige ben als ik iedereen zo zie fietsen en paardrijden en ik bijna niet eens meer kan lopen. :(
Vaak schoonspoelen doe ik alleen als ik net een ontsteking heb gehad. 4 tot 5 keer per dag.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:18

Ik heb dat ook als ik scheer. Aangezien jij alles scheert zou dat misschien best eens de reden kunnen zijn..

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:19

Een vriendin van mij heeft hier ook last van gehad. Met hibiscrub kan ze het wel goed onder controle houden en ze heeft ook een keer een antibioticakuur van de dokter gehad. Je kan hibiscrub geloof ik gewoon bij de apotheek halen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:05

Oh ik heb hier ook 2 jaar last van gehad! Ik probeerde altijd zoveel mogelijk erop te schuren (auw!) zodat ie groter werd en open zou barsten (echt heel vies, weet ik). Na een aantal keer werd ie steeds kleiner en kleiner en bleef dat onding weg, gelukkig.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:08

Rare vraag maar heb je toevallig ook "rare" nagels?? Mijn man heeft ook heel lang last gehad van een soort uitslag in zijn liezen en hij bleek de ziekte van Darier White te hebben. Hij slikt nu medicatie en nu is het weg.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:12

zijn het grote pukkels? Is je bloed weleens getest op suiker? Hoe voel je je verder?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 18:41

Nee, geen grote pukkels, echt bulten die wel een paar cm doorsnee worden.
Andere ontsteking is gelukkig ook weg nu.
Bij mij kwam het waarschijnlijk door het scheren, ook heb ik hibiscrub meegekregen, hoop dat dat helpt. En door roken kan ik snel last krijgen van ontstekingen, bij mijn familie waar ik regelmatig ben roken ze veel. Ik kan ook slecht tegen rook.
Voel me echt een heel stuk beter nu :) Hoop dat de scrub nu helpt en niet meer scheren dus, maar ontharingscreme gebruiken hebben ze mij geadviseerd.
Voelde me de hele week echt heel slecht, heb zo'n enorm hekel aan stilzitten. Kan begrijpen dat mensen die normaal niet zoveel doen, hier wel tegen kunnen, maar ik dus niet!
Ze zeggen altijd rustig blijven tegen mij, maar ik heb gewoon weinig geduld :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:49

Ik ken iemand die daar ook erge last van heeft, oksels en liezen, ze heeft op een plek een operatie gehad, ik meen iets van roofing ofzo en dat heeft daar wel geholpen. Ik denk ook dat als je niet meer scheert, ondergoed koopt dat niet synthetisch is je al een eind op weg bent. Het is inderdaad heel erg die plekken, ik heb het gezien en ik hoop dat je baat bij de behandeling met de scrub.