Pijnlijke steken in borsten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Pijnlijke steken in borsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 13:37

Hallo!

Ik heb eigenlijk al een hele lange tijd geregeld last van steken in mijn borsten. Alsof er een prikker van mijn ribben naar de tepel wordt geprikt. Klinkt vast heel raar :Y) maar zo voelt het ongeveer. Het komt zowel links als rechts voor, rechts iets vaker. Ik heb een behoorlijk grote cupmaat.

Ik vraag me af wat dit kan zijn. Ik weet dat het het handigste is om even naar de huisarts te gaan, maar het is heel vreemd: ik heb er echt maar weinig last van. Soms enkele weken helemaal niet, nu toevallig gisteren en vandaag weer. Dat helpt ook niet bij het langsgaan bij de huisarts, als ik steeds vergeet dat ik het heb :P (ik zou dan namelijk naar het open spreekuur gaan 's morgens) De steken beginnen vrij heftig (maar niet zo erg dat ik het niet kan verbergen voor de mensen die bij me in de buurt staan) en met een minuut of 1-2 zijn ze weer weggeëbd.
Het is ook iets vaker wanneer ik de maandelijkse ongemakken heb, bedenk ik me nu. Het zijn niet echt bepaalde specifieke dingen waarbij ik last krijg. Gisteren stond ik op stal gewoon met iemand te kletsen tijdens paard poetsen, vandaag kreeg ik last terwijl ik gewoon zat te leren.

Kan iemand zeggen of ik me zorgen moet maken? Of is het iets dat gewoon bij mijn cyclus hoort? Ik slik overigens al anderhalf jaar de pil niet meer, geen hormonale anticonceptie meer voor mij. Heb eigenlijk ook geen idee hoe lang het al bezig is, ik denk wel echt een goed aantal maanden.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

_AB_

Re: Pijnlijke steken in borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:40

Ligt t aan de bh's die je draagt? Dat ze niet genoeg steun geven?
En zowieso zijn je borsten gevoeliger tijdens t maandelijkse feestje ;)

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:41

Ik zou voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan.
Heb er ook last van gehad en bij mij waren het ontstoken melkklieren.
het kan misschien ook zijn dat je geen goede bh's draagt.

Gewoon even langs gaan want wij kunnen het zo niet beoordelen.

just to be sure.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:42

Zit je BH wel goed? Dat deze niet ergens knelt. Tijdens je menstruatie is alles vaak wat gevoeliger, kan zijn dat het dan juist opkomt.

Maar inderdaad zoals je zei toch even langs de HA, ik ben hier zelf ook slecht in hoor! succes

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:45

Ik heb dat ook een hele tijd gehad. volgens mijn huisarts kwam het bij mij van de hormoonschommelingen. Ivm een medisch verleden is er bij mij nog wel een echo gemaakt, maar hier was niets op te zien.
Misschien kan je eerst eens kijken wanneer je er last van hebt en als je twijfelt, moet je sowieso altijd de huisarts bellen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 13:45

_AB_ schreef:
Ligt t aan de bh's die je draagt? Dat ze niet genoeg steun geven?
En zowieso zijn je borsten gevoeliger tijdens t maandelijkse feestje ;)

Ja dat snap ik, maar het is niet dat ik iets geks aan het doen was. Ik kan het me nog voorstellen als ik er last van had gekregen bij hardlopen ofzo, maar dat doe ik nu niet bepaald.

Ik zou niet weten of mijn BH's ergens knellen... Lijkt me niet... Zo voelt het in elk geval niet.

HA is it then :Y) alleen... tentamens en belangrijk enzo |( pfft, wat een gedoe *kijkt boos naar beneden*

Anoniem

Re: Pijnlijke steken in borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:47

Lijken de steken op PMS-pijnen in je borsten (je weet wel, zo pijnlijke borsten voordat je ongesteld wordt)? Want als dat is kan het misschien iets hormonaal zijn, en dus misschien niet direct iets om zorgen over te maken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:48

Zoals ik het begrijp is je cyclus helemaal natuurlijk? Dan kan het zijn dat je tijdens de ovulatie en menstruatie klachten krijgt aan je borsten, deze zijn hormonaal van aard.
Je had het niet toen je nog aan de pil was?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 14:22

Liselot schreef:
Zoals ik het begrijp is je cyclus helemaal natuurlijk? Dan kan het zijn dat je tijdens de ovulatie en menstruatie klachten krijgt aan je borsten, deze zijn hormonaal van aard.
Je had het niet toen je nog aan de pil was?

Dat weet ik niet zeker :)
Verder is het vrij onregelmatig, de pijnscheuten dus. Ik kan er niet echt een patroon in ontdekken: soms heb ik een tijd nergens last van en dan een paar dagen, dan eens in de week...
Misschien heb ik gewoon een ongebalanceerde hormoonspiegel :Y) Zal het mijn vriend eens vragen.