moe en pijnlijk lichaam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leroyy1993

moe en pijnlijk lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 12:36

Ik heb sinds 2 dagen weer een nieuwe baan met paarden maar ben nu al dood op en mijn hele lichaam doet pijn ik weet dat je werk langzaam moet opbouwen maar wil heel graag heeft er iemand enig idee hoe ik mijn werk vol kan houden zonder pijn in men lichaam(rug) en last van moe heid
ik slaap overgens wel goed

Saaams

Re: moe en pijnlijk lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:37

Fysio, misschien gebruik je tijdens de stalwerkzaamheden je lichaam verkeerd?

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 12:39

Saaams schreef:
Fysio, misschien gebruik je tijdens de stalwerkzaamheden je lichaam verkeerd?

lijkt me niet ik uig door mijn knien als ik stallen doe

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:40

Hoe is je conditie? In de paarden werken is vaak zwaar en zonder goede conditie kun je er knap moe van zijn en spierpijn hebben.
Ik denk dat het ook een soort gewenning is en opbouwen. Flink vroeg naar bed dus even en misschien ernaast wat aan je conditie en evt. Spieropbouw werken.

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 12:41

Def schreef:
Hoe is je conditie? In de paarden werken is vaak zwaar en zonder goede conditie kun je er knap moe van zijn en spierpijn hebben.
Ik denk dat het ook een soort gewenning is en opbouwen. Flink vroeg naar bed dus even en misschien ernaast wat aan je conditie en evt. Spieropbouw werken.

mijn conditie is slecht kkan gerust paar meter rennen mar dan wel buiten adem

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:47

Vroeg slapen, en probeer ook eens wat andere sporten te doen naast het rijden (en mesten, etc, weet natuurlijk niet wat je werkzaamheden zijn.).

Dezelfde bewegingen doen de hele dag door, kan erg vermoeien zijn (lichamelijk), maar ook het constant moeten opletten bij paarden is mentaal best zwaar.

Gebruik je core bij het uitmesten :j

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:48

Dan zou ik het daar in gaan zoeken...
Paardenwerk is niet niks!
Ik heb jarenlang veel stalwerk gedaan en had een conditie als een beer daardoor. Daarna paar jaar niets gedaan en nu krijg ik spierpijn als ik een stal uitmest... (Erg eigenlijk)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:49

LZP -> MW

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:20

Het zal vooral een kwestie van wennen zijn. Een nieuwe baan is altijd spannend en daardoor vermoeiend, maar nu krijg je er ook nog allemaal nieuwe, lichamelijke activiteiten bij. Dat is best even heftig. Ik zou de komende week dus zorgen dat je vroeg gaat slapen en goed eet, meer kun je denk ik niet doen. Over een week of twee vind je het vast al een stuk minder vermoeiend!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:01

Inderdaad een kwestie van wennen. Voor nu zorgen dat je wat paracetamol neemt tegen de pijn. Zorg dat je in beweging blijft dus probeer naast je werk nog wat te sporten. Al is het alleen al een half uurtje wandelen of fietsen, bewegen is goed!

Zorg verder voor een goede houding tijdens je werk. Dat is niet alleen maar door je knieën buigen daar komt meer bij kijken. Zijn zelfs hele cursussen voor. Mocht je daar meer van willen weten zou je eventueel cesartherapie kunnen overwegen.

Probeer een ritme op te bouwen. Dus op tijd opstaan, regelmatig eten en op tijd weer op bed. Voor nu helpt een hete douche/bad om je spieren rust te geven.