help, hoe krabben voorkomen bij jeuk ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

help, hoe krabben voorkomen bij jeuk ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 21:52

Ik heb een ecxeem die zich uit in allemaal kleine blaasjes naast elkaar.
Heb het al sinds kleins af aan, maar pas dit jaar uit zich dit in blaren.

Het jeukt enorm en ik word er gek van omdat ik er niet aan mag krabben. :(

Wie geeft me de tip om dit niet te doen ?
Want ik kan al amper stappen door die blaren en zeker omdat er een paar open gesprongen zijn..
Ik gebruik al zalf met cortisone in voor de huid te herstellen.

Lous

Re: help, hoe krabben voorkomen bij jeuk ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:54

Mentholpoeder? Deze word ook altijd gebruikt bij kinderen met waterpokken.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 21:58

Is het zichtbaar want wil namelijk gewoon een kous kunnen aandoen zonder enige vuil achter te laten.:)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:03

Mentholpoeder is wit, maar als je er niet teveel opdoet is het niet zichtbaar :)
Wel zou ik opletten dat je het niet in open wondjes strooit, dat is erg pijnlijk en lijkt me de genezing ook niet bevorderen...

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 22:09

Probleem is dat het nu allemaal open wondjes zijn of blaasjes die op springen staan..

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:12

op gaan tikken i.p.v. krabben. gaan het niet open en voelt hetzelfde.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:13

Als het open is,zijn er weinig middelen. Alle bestaande middeltjes tegen jeuk mogen niet in open wondjes.

Of middelen die 100% natuurlijk zijn waarschijnlijk wel. Zou anders eens raad gaan vragen bij een Homeopaat als ik jou was.
Laatst bijgewerkt door Lous op 08-04-14 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:14

Er naast krabben ?
Mn neefje had een open wond op zn kin die begon op een gegeven moment enorm te jeuken en de dokter heeft toen gezegd dat ernaast krabben wel eens kon helpen en het hielp bij hem ook

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:17

Oh vreselijk, praat me er niet van..
Hier ook flink jeukende eczeem op mijn been.
Ik smeer sudocreme om te verlichten. De wondjes (ja ja pijn is beter dan jeuk) genezen ook beter. Ik probeer ook zoveel mogelijk er naast te krabben als het echt niet meer te houden is. Maar meestal wrijf ik hard met vlakke hand.daarmee beschadig je niet.
"DE" tip heb ik niet.

Mijn zoontje heeft verbandkleding van padycare, dat helpt hem heel goed.. maar die prijzen :wow:
We grapten al dat we hem nu extra moeten verzekeren :')

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 22:18

Naast krabben gaat niet aangezien het overal zit op mijn voet en als ik er naast doe dan doe ik het tot mijn huid open is, eerder kan ik niet stoppen..

Of zou dit gewoon echt doorbijten moeten worden komende +- 2/3 weken ?:(

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:23

Hmm wist niet hoe groot de plek was..
Misschien verkoeling (washand/handdoek nat maken) ? Die er omheen binden want 1 verkoeling helpt tegen jeuk (of is dat alleenbij mij ?) En 2 dan kan je er niet aanzitten want er zit iets omheen :)
Maar dit is eigenlijk alleen handig als je het huis niet uit hoeft

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 22:26

Dat zou ik inderdaad kunnen doen, maar moet zien dat ik nog in mijn crocs geraak voor de paarden te gaan voeden :+

Heb tot nu toe eigenlijk ijskoudwater vd koelkast+ ijsblokken geprobeerd en voor te ontsmetten mijn voet in azijn doen ( ja doet enorm veel pijn met al die blaren !) :+
Maar weet anders niet goed hoe te ontsmetten aangezien ik in contact kom met de vloer.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:07

In hoeverre het helpt als je pas stopt als het open is weet ik niet, maar ik wrijf meestal als mijn eczeem jeukt. Dan gaat het niet zo snel open maar geeft wel iets verlichting.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:42

Oh bah op je voeten is echt zoo vervelend! :(:) :\
Ik heb ook last van eczeem, gelukkig is het maar één keer naar mijn voet getrokken (tussen 2 tenen #) ) dus ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het is.
Ik gebruik altijd Vaseline Intensive Rescue Moisture Lock (oid :P ) en dat werkt wel goed. Het verkoelt heel erg en stilt de jeuk wat.
En jezelf proberen in te houden, hoe moeilijk ook! En anders er idd gewoon overheen wrijven, zodat je het iig niet openmaakt. Maar ik denk dat een verkoelende crème/zalf toch het beste helpt. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:48

Ontsmetten zou ik sowieso niet met azijn doen, dat heeft geen desinfecterende werking en het is door de lage pH slecht voor je huid.
Beter kan je dettol halen, daarmee een sopje maken en daar je voeten in doen. Dit ontsmet, prikt als het goed is niet of nauwelijks en tast je huid niet aan.

Verder inderdaad natte koude doeken, dat stilt de jeuk. Zou er persoonlijk niet teveel opsmeren, dat gaat het herstellende vermogen van je huid ook weer tegen.
Van VSM heb je ook nog zal voor eczeem/uitslag, misschien dat dat ook wat kan verlichten en het is homeopathisch. Durf alleen niet te zeggen of je dat ook op open wondjes kan gebruiken

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:34

Vroeger ook erge last gehad van exceem; toen kreeg ik een of andere zelfmaak hele vette zalf van apotheek. Inmidddels bestaat dat niet meer en is mijn exceem weg.
Inmiddels weet ik van mezelf dat als ik " iets" ( varieert van muggebult, blaar oid) heb, ik het toch openkrab. En tja, dan is het cirkeltje weer compleet!
Dus dan hou ik het jeukproces ( genezen is jeuk) zo goed mogelijk in toom door vette creme erop te smeren. Vaseline of zinkzalf bijv. Het geneest dan toch ( zonder jeuk) en op den duur is korst zo verzadigd dat ie er afvalt en weg is wondje!
Succes iig!

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:35

misschien iets van een stressbal of zoiets, als je het dan voelt opkomen dat je ipv eraan gaat zitten in dat balletje knijpt en dus nog ergere jeuk voorkomt.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:37

Heb vandaag geen jeuk gehad of toch niet zo hard dat ik écht moest krabben !
Heb als verschil wel enorm veel zalf opgedaan dat ik moest opdoen ( met cortisone is). :)

Gisteren had ik wel nog enorm veel last van de jeuk maar vroeg dan aan mijn vriend om te kietelen/zachtjes te krabben aan mijn onder of bovenkant van mijn voet ( is bij mijn tenen, tussen,erboven en onder) :+