losse teennagel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

losse teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:32

Ja dat heb ik weer :')

Was druk aan de opruim dus ik het oud papier de container in geflikkerd , snel naar huis en toen deed ik de voordeur dicht en mijn teen was op de verkeerde plek op de verkeerde tijd -O- . Ik durfde niet te kijken en trok sok gelijk uit , wat bloed en snel het laatste spul goed gezet op anderhalve voet. En nu had ik de ballen om te kijken en hij zit los kan er tussen kijken . Nu zegt Google knippen wat los zit maar mijn handen trillen dan en durf dat niet , deze nagel is ook anders dan anders en harder en lelijk wou er al vanaf maar niet zo . Op bokt kon ik niet veel vinden en sommige op fb zeggen naar de ha maar die heb ik niet in dit dorp . Wat kan ik met mijn teen doen? En voor de sensatie zoekers heb ik wel een foto hoor :Y) :

http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 162729.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k71/s ... 162828.jpg

Hij is paarzig vast van het bloed , wat kan ik het beste doen?

Selka

Re: losse teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:34

Zit je nagel helemaal los of onderin nog vast? Als het helemaal los is dan zou ik gaan weken in de soda en daarna heel vlug eraf trekken :P Anders pleister pakken en op korte termijn naar de HA om je teen te laten fixen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:36

Over het algemeen als bij iemand hier in huis een nagel loszit, gaat er eerst een pleister overheen tot hij er totaal afvalt en dan groeit er vanzelf een nieuwe aan. Eerste poos niet prettig, maar je gaat er niet dood van.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:38

Valt er vanzelf af!

nienke555

Pijnlijk.... Ik zou wachten totdat hij er af valt, maar dat is misschien niet het beste advies :')

Anoniem

Uhm volgens mij niet helemaal , het lijkt alleen een pijnlijk gat te zijn := . Ik kan hem niet extreem wiebelen , soda heb ik niet ..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:39

Woow, ik dacht dat ik veel kon hebben, maar hier deed mijn maag wel even raar van, hahahaha.

Kan je het niet even laten weken? En afhankelijk van hoever hij nog vast zit, er af trekken? Als je het niet zelf durft, gewoon ff naar de HA -O-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:41

Dan inderdaad wat RusselNuwell zegt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:42

Ik kan ook veel hebben maar dit verder dan normaal voor me :=

Ik heb geen soda om te weken , dan plak ik er een pleister op denk ik maar :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:49

Lijkt me een fikse schimmelnagel, misschien toch maar even aan de huisarts of pedicure laten zien.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:50

Ik zie nergens schimmel? Alleen een nagel die de verkeerde kant op is gebogen ;) Andere nagels zijn ook mooi roze.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:55

Het gedeelte dat los zit zou ik zo kort mogelijk afknippen, en dan een pleister om de rest van de teennagel doen, dan kan hij ook niet in je sok blijven hangen. Uiteindelijk kan je zo steeds verder knippen, tot hij helemaal is uitgegroeid :)

Ik heb twee tenen waarvan de teennagels dubbel groeien: ik voel een drukkende pijn, en dan weet ik dat er onder mijn teennagel een mini-exemplaar groeit :') Het is zoals met het wisselen van tanden, de jongste duwt de oudste er uit. Het is soms wat vervelend als zo'n nagel los zit, maar door het te knippen en te beplakken doet het echt geen pijn hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:58

Ik kan de foto hier gelukkig niet zien :+

Bij mijn zoontje stond zijn nagel overeind (vinger), dat is op de SEH doorgeknipt net naast z'n nagelriem en vorige week is hij eraf gevallen. We zaten overigens niet op de SEH voor de nagel, maar zijn topje hing er wat wiebelig aan.

Ik zou er gewoon een pleister op doen en kijken wat er gaat gebeuren. Brrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:12

bigone schreef:
Lijkt me een fikse schimmelnagel, misschien toch maar even aan de huisarts of pedicure laten zien.

Ik knip mij nagels met een schaar , maar te vaak erover heen gegaan (de voorkant met knippen) daarom werdt ie lelijk en hard etc :)

Ik durf niet te knippen , heb wat gegeten en een stapje verder gekeken maar meer durf ik niet te doen aan hem :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:24

Handig...

Kun je niet het begin van je nagel met een pleister doen? En dan een stukje van de nagel knippen? Zit ie iets vaster..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:26

Heb ooit eens met een vergelijkbare teen (gelukkig niet de mijne :') ) van die siliconen dingetjes gehaald,
die kun je op maat knippen en er overheen schuiven.
Dan vloek je minder mocht je m weer stoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:28

Whahhaa,, vind je pff wel heel erg passend bij dit topic! _O-
Het losse gedeelte eraf knippen en daarna een pleister eroverheen plakken :)
Dat is wat mijn moeder zei, toen mijn pink nagel een klein beetje uitgescheurd was door handbal :P

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:30

nog niet zo lang geleden heb ik precies het zelfde gehad! Ik vond het er zo goor uit zien. Iedereen zei eraf knippen maar o dat kon ik echt niet. ik heb er toen gewoon steeds een pleister omheen gedaan en het vloog er vanzelf af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:31

Knippen durf ik ook echt niet , de pleister(s) erop doen al pijn (mits ik hem stilhoud) en knippen vast nog meer en beetje beweging en hij geeft pijnsignalen -zucht- Waarom nou ik , stomme teen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:31

tessaroos schreef:
nog niet zo lang geleden heb ik precies het zelfde gehad! Ik vond het er zo goor uit zien. Iedereen zei eraf knippen maar o dat kon ik echt niet. ik heb er toen gewoon steeds een pleister omheen gedaan en het vloog er vanzelf af.

Als je het eraan laat zitten heb je waarschijnlijk meer kans dat je dat losse stukje raakt en het erg pijn gaat doen. Misschien kan het wel nog verder uitscheuren (?), gewoon jezelf er over heen zetten :)

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:35

Ik zou het gewoon laten zitten/wel even zorgen dat er niks uitsteekt. Als je hem helemaal terug zou knippen is de huid die dan tevoorschijn komt ook heel erg stootgevoelig. De (weliswaar losliggende) nagel biedt tenminste nog een beetje bescherming.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:36

weken en daarna eraf trekken, het is niet anders. je kunt we gaan knippen en en pleisters plakken, maar een keer trekken en het is klaar. helaas heb ik ervaring haha, het meerdere keren op bloten voeten de deur over mijn grotenteen heen getrokken. zeer pijnlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:40

Maar heb geen soda dan gewoon lauw water? Beetje nutteloos lijkt me...

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:43

takkie_muis schreef:

dat denk ik ook, wij hebben en altijd in huis haha. anders vanavond een pleister en om heen en dan morgen toch effe soda halen, dat werkt toch het beste denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:44

lizet_lara schreef:
takkie_muis schreef:

dat denk ik ook, wij hebben en altijd in huis haha. anders vanavond een pleister en om heen en dan morgen toch effe soda halen, dat werkt toch het beste denk ik.

Morgen is mijn moeder er :Y) , komt dat goed uit :P Moet wel douchen vanavond :7