Lekker , dat verse maisbrood...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseChica

Lekker , dat verse maisbrood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:24

...Totdat je een hap neemt en je merkt dat dat harde stukje alles behalve mais is.

Doei doei vulling!
Hallooo kwetsbare holle gatenkaas kies met dunne scherpe rand. Op jouw zat ik niet te wachten! ;(

Direct de tandarts maar gebeld en kan niet eerder dan donderdag terecht.

holymoly -O- ... nog 3 dagen de tijd om mezelf nog banger te maken dan ik altijd al geweest ben voor überhaupt de controle.. 8)7

ik durf nu alleen helemaal niks meer te eten en / of te drinken.
Ik heb nu nog geen last en ben zo bang dat mijn kies af gaat breken.

Volgens de tandartsassistente kon het voor mijn kies geen kwaad die 3 dagen . Er liepen immers ook mensen rond die het langer dan een half jaar zonder vulling volhielden.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom ik dit topic open..
de vulling groeit vast en zeker niet spontaan weer aan. En ik gok zo maar dat mijn tandartstrauma's er ook niet minder van worden.

Heeft er iemand wellicht nog een lading kalmeringstabletten , spuiten enz liggen?!

Die ga ik donderdag zeer zekers te weten keihard nodig zijn, want ik sta nu al doodsangsten uit. :(

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:27

Aww jeetje, 3 dagen wachten ook!
Dat lijkt me nog naarder dan die hele behandeling.

Ik had het vorig jaar op mijn verjaardag, na een hapje cream cracker..
Maar ik kon nog wel (GELUKKIG) dezelfde dag terecht.

De behandeling vond ik persoonlijk heel erg meevallen. De pijn die steeds erger werd een stuk en stuk minder!

Heel veel succes!

HorseChica

Re: Lekker , dat verse maisbrood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:35

Wat doen ze er tegen dan_Inga ? Ik gok een wortelkanaalbehandeling? Helemaal vergeten te vragen aan de assistent.
Echt een kwart van mijn kies ( eigenlijk vulling dus ) is weg zag ik in de spiegel en het buitenste randje staat nog. "
Het gat" is gewóon zwart.
Snap niet hoe dit kan. Als er iemand zuinig is op zn gebit ben ik het wel.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:36

Ze vullen m gewoon, wortelkanaalbehandeling is voor als je een ontstoken wortel hebt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:41

Gewoon meteen een verdoving erin laten spuiten, doe ik ook met allles.
Behalve dan de controle, maar dan zit ik ook met mega zweethanden en trillende
beentjes in de stoel. De verdoving voel je niets van en scheelt je een hele hoop stres.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:42

ik laat ook meteen verdoven, dan heb je nergens last van.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:42

Mijn hemel, wat ben ik blij dat ik met zulke problemen de zelfde dag, of met heel veel pech de dag erna, terecht kan.

Veel vla, soep, gevulde smoothies ed. Eten. Dan heb je de minste kans dat de kies afbreekt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:44

Ze maken m schoon en steken gewoon de vulling terug, bouwen eventueel de tand terug wat op. :) opbouwen voel je niks van. Schoonmaken ook niet mits goed verdoofd.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:52

Verdoving die komt er sowieso.. liefst narcose haha. Dat zal wel geen mogelijkheid zijn.

Xapple, ik heb precies hetzelfde . Was eerder nooit angstig voor de tandarts , maar nu... zelfs dat gekras van die haakjes tijdens de controle maakt dat ik het liefst zo hard mogelijk uit de stoel spring!

Als 9 jarig meisje hebben ze mij 4 kiezen achter elkaar geboord.. verdovingspuiten niet goed in laten werken, en maar boren. Wist niet wat me overkwam.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:55

Ik heb een keer serieus om een narcose gevraagd, toen mijn verstandskiezen eruit moesten.
Jammer genoeg doen ze dat dus nooit :+

Wel een slechte zaak trouwens.. Dat je niet vandaag of dan in ieder geval morgen terecht kunt :n

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 11:00

Ja klopt , en waarom... het is de tandarts haar vrije middag zei de assistent..
prima joh dat gun ik haar zeker, maar regel dan even een tussenoplossing of verwijs me door!

Hoop dat mijn baas mij donderdagochtend ook vrij gunt :=

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:06

Mijn halve kies is afgebroken toen ze de ring van mijn beugel verwijderden.
Die hebben ze gevuld en later is die vulling er ook nog een keer uitgebroken (met het eten van een koekje)

Alsnog hebben ze hem nog kunnen vullen.
Dus ik hoop voor je dat met jouw kies hetzelfde gedaan kan worden. :)

Ik heb zelf ook een tandarts angst. Dus ik voel met je mee. Heel veel succes bij de tandarts.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:11

Kan je niet een andere tandarts bellen? 3 dagen zonder vulling rondlopen lijkt mij niet de bedoeling....en een tandarts hoort in dit soort gevallen met spoed ruimte te maken voor je.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:12

Je zelf nu al gek maken maakt het erger, maar ik begrijp je wel hoor. Gewoon steeds denken het valt wel mee, want uiteindelijk valt het vaak ook wel mee.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 11:36

Sabbientje: dat zou heel fijn zijn!

Mizsz_kitty : de tandartsen hier in de buurt zitten allemaal vol..
Van wat ik tot nu toe om mij heen hoor moeten die drie dag vol te houden zijn. Tot nu toe iig nog geen pijn.

Marleen_usar : je wilt niet weten hoe hard ik mn best doe :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:40

Ik heb ooit 3 weken gelopen met een kies die doormidden was gebroken. Was ook een vulling die kapot ging dankzij een stokbroodje. Had twee helften in mijn mond staan. Mijn tandarts was op vakantie en had geen vervanging geregeld dus moest zelf maar op zoek gaan. Na een week vond ik een tandarts die in ieder geval de binnenste losse helft verwijderd heeft, en na nog eens twee weken heeft mijn eigen tandarts de tand opnieuw gevuld. Was wel een tand waar al een wortelkanaalbehandeling in was gedaan en daarna gevuld.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 12:05

Auww!! Dat lijkt me flink pijn doen amandavd . Heb je er erg veel last van gehad? :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:09

Eigenlijk helemaal niet, omdat de zenuw in die tand toen al hertstikke dood was. :') was alleen vervelend de eerste week omdat die losse helft regelmatig bewoog.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:22

Oja.. natuurlijk :=

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:26

ooh lotgenoot!
ik heb dus precies hetzelfde!

ik heb me net vorige week ingeschreven bij een nieuwe tandarts (ben vanwege extreme angst al meer dan 6 jaar niet naar de tandarts geweest := )
en nu afgelopen zaterdag breekt ineens mn verstandskies door midden.
zit nu een scherpe punt aan, maar doet echt totaal geen pijn?
maar goed, mijn inschrijving is nog niet klaar, dus heb nu in principe nog geen tandarts.

zal straks wel even bellen om te vragen hoe dat nu zit, want dit lijkt me ook niet echt goed.
zit nu al te bibberen bij het idee dat ze die hele kies er nu uit moeten halen := :=

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:27

hier ook wel eens een vulling eruit. van het schoonmaken en vullen voel je niets hoor.

moet zeggen mijn pijn grens is erg groot. en onze tandarts legt alles stap voor stap uit. dus eigenlijk nooit geen verdoving nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:27

Kan je geen was erin plakken ofzo?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:39

UltimOo schreef:
ooh lotgenoot!
ik heb dus precies hetzelfde!

ik heb me net vorige week ingeschreven bij een nieuwe tandarts (ben vanwege extreme angst al meer dan 6 jaar niet naar de tandarts geweest := )
en nu afgelopen zaterdag breekt ineens mn verstandskies door midden.
zit nu een scherpe punt aan, maar doet echt totaal geen pijn?
maar goed, mijn inschrijving is nog niet klaar, dus heb nu in principe nog geen tandarts.

zal straks wel even bellen om te vragen hoe dat nu zit, want dit lijkt me ook niet echt goed.
zit nu al te bibberen bij het idee dat ze die hele kies er nu uit moeten halen := :=

Toevallig 2 jaar geleden de rechtse boven en onder verstandkies eruit laten halen en afgelopen donderdag beide links. Het valt echt reuze mee. Ik ben bij de kaakchirurg geweest voor de eerste twee en de laatste twee bij de tandarts. Het verdoven is even rot, maar het trekken valt reuze mee als ze er goed bij kunnen. Als ik jouw was zou ik dan meteen de andere verstandskies er mee uit laten halen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:41

HorseChica schreef:
Oja.. natuurlijk :=

TS probeer jezelf niet gek te maken. Ik weet het, dat is moeilijk. ( Ben zelf in de periode van afgelopen sept tot en met nu 7 x bij de tandarts geweest :') )

Als jij je erg druk maakt over het eten, dan eet zachte dingen. Yoghurt, danootjes, brood maar dan geen mais :P aardappeltjes, etc. En kauw harde dingen voor met de andere kant :P

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:42

Oei ultimoo.. bah..jij dus ook al :(

Dat heb ik ook al wel eens gehad, volgens mij bij dezelfde kies als nu.

Was ook een stukje afgebroken , dit hebben ze gewoon schoongemaakt , het te vullen oppervlakte iets ruw gemaakt en gevuld.
Maar ik heb geen flauw idee of ze dat ook doen met verstandskiezen. Hoop voor je van wel! :(:)

Dat was nog wel te doen , en zo'n verdovingsspuit verneem je ook weinig van .

Chantal-bel : moet zeggen dat ik ook een vrij hoge pijngrens heb , ik was na 3 weken rust alweer met een gebroken pols in de slagerij/slachthuis weer aan het werk. Lichamelijk vrij zwaar.
Maar owee.. die terror tandarts -O-