Hoe snel pijn oplossen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Hoe snel pijn oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:00

Hoi bokkers,
Ik ben deze ochtend in mijn laatste manege les 2x heel hard van mijn pony getotterd. Ja, 1x recht op m'n gezicht en 1x over kop gevlogen en recht op m'n rug beland. Ik droeg mijn bodyprotector en deze heeft de grootste klap wel opgevangen maar nu heb ik super veel pijn aan mijn neus en deze pijn gaat door naar mijn tanden (neus is overigens niet gebroken) en mijn onderrug doet pijn, ik kan niet gaan zitten of opstaan zonder pijn. Vanaf dat ik zit op sta heb ik weinig tot geen pijn. Nu ik vertrek donderdag naar Engeland en zou graag pijnloos vertrekken. Ik heb nu geen pijnstillers in huis en zit bij mijn oma, maar wat zou ik eventueel kunnen doen voor de pijn sneller te laten overgaan? Zowel aan mijn neus en rug.

Groetjes

Maureen95

Re: Hoe snel pijn oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:02

Ik zou even een afspraak maken bij de HA en kijken of je pijnstillers mee kan krijgen :j

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:02

Misschien de neus koelen? Warm bad voor je rug, insmeren met tijgerbalsem?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:12

Warm bad zal ik morgen ochtend meteen doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:15

Ben je langs de huisarts geweest? Want als je er echt heel hard van af gestuiterd bent zou ik er toch even naar laten kijken. Mocht je toch wat gekneusd oid hebben dan kun je daar gelijk ook wat voor meekrijgen. Dan gaat de genezing ook sneller en is de kans dat je pijnloos naar Engeland kunt ook groter.

Heeft je oma niet iets van paracetamol in huis? Kan mij haast niet voorstellen dat iemand geen pijnstillers in huis heeft. Voor nu alles lekker warm houden en blijf in bewegen zoveel als gaat.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:17

IJs op je neus, warm bad voor je rug en toch maar even naar de HA voor pijnstillers moest het te erg zijn.
Denk dat je ook naar apotheker van wacht kan rijden bij jou in de buurt en daar pijnstillers halen die ze zonder voorschrift mogen verkopen, maar die zijn niet zo heel sterk.. En vooral rusten!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:22

Nee ben niet langs de HA geweest, hadden we geen tijd meer voor. Ik ben nog een keer plat op m'n rug gevallen, zonder bodyprotector, en heb toen een week last gehad. Opzich valt het mee nu in vergelijking van toen. Ik ben trouwens niet makkelijk in pijnstillers enz omdat de meeste te zwaar zijn en ik daar heel heftig op kan reageren maar zal het vragen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:23

En hoe weet je dan dat je niets gebroken hebt in je gezicht?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:25

Omdat mijn neus opzich enkel pijn doet als ik eraan kom en nu geen helse pijn. Ik ben dan ook direct terug op de pony gestapt en verder gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:30

Als je er zoveel last van hebt en naar Engeland gaat, zou ik toch maar even langs de dokter gaan. Better safe than sorry.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:33

Zal het zeggen tegen mama. Als zei nee zegt kan ik natuurlijk niets meer doen dan afwachten en pijnstillers nemen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:37

Ik zou toch eventjes langs de dokter gaan dan weet je het zeker, het zou jammer zijn als je er in Engeland achter komt dat je neus toch is gebroken. :)

Wat je voor nu kunt doen is je neus koelen, gewoon wat ijsklontjes in een washandje dat verdoofd de pijn wel even voor nu. :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:39

Zoals ik eerder zei, ga het vragen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:39

Recht op je rug vallen kan best wat schade toebrengen hoor. Bodyprotectors vangen die klap ook niet echt op volgens mij.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:41

Bizzybijtje schreef:
Recht op je rug vallen kan best wat schade toebrengen hoor. Bodyprotectors vangen die klap ook niet echt op volgens mij.

Ik weet het, moet nu wel zeggen dat m'n BP heel goed is en toch wel veel heeft opgevangen tegenover vorige keer maar blijft schadelijk indd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:00

Nou ja imo beschermen BPs vooral als je ergens op/tegen valt, bijv. een hindernis of de bakrand.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:00

Bizzybijtje schreef:
Nou ja imo beschermen BPs vooral als je ergens op/tegen valt, bijv. een hindernis of de bakrand.

Ik geef je geen ongelijk hoor :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:12

Vervelend! Een warm bad voor je rug, of als je geen bad hebt in elk geval een warme douche erop zal misschien helpen als het vooral gaat om spierpijn. Als het aanhoudt toch wel even daarmee naar de HA hoor, je rug moet je zuinig op zijn en rugpijn is nu net een erg lastige als het gaat om het vinden van pijnstillers.

Je zegt dat je niet zo goed reageert op sommige pijnstillers. Wat gebruik je 'normaal', bijv. als je hoofdpijn hebt? :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 20:13

Meestal neurofen dacht ik maar is nu niet in huis. Straks als ik thuis ben eentje nemen en gaan slapen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:14

Paracetamolletje erin, lekker je rug warm houden met douche/bad. Je neus het beste even koelen en ik gok dat het dan morgen al weer wat beter is! je rug zal je nog wel een tijdje voelen. Rustig aandoen, niet zwaar tillen maar wel in beweging blijven :D

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 20:18

Neus is al aan het beteren ondertussen. Rug voor de nacht met kersenpitkussentje. Morgen warm bad en dan moet het wel beteren. Tillen doe ik sowieso niet.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 08:02

Mijn neus is 10x beter als gisteren. Ik heb geslapen met een pittenkussen en nu doet mijn rug ook al veel minder pijn, straks een warm bad nemen en dan zal het wel beter zijn. Toch maar even een vriendin inschakelen om te helpen met de paarden.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 19:41

Deze middag 2 uur zonder zadel gestapt met m'n haflinger en rug is beter! Enkel nog wat spierpijn.