Fluvoxamine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

f10j

Fluvoxamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 11:22

Hoi bokkers,
Ik heb net van de huisarts fluvoxamine voorgeschreven gekregen voor mijn angst/dwang stoornis.
Ik vroeg me af of iemand ook last van bijwerkingen heeft gehad?
Ik ben zelf erg bang om er van aan te komen in mijn gewicht ik heb namelijk ook een eetstoornis.
Ik durf het eigenlijk niet te slikken omdat ik nogal schrok van de bijsluiter.
Wie heeft er ervaringen van fluvoxamine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:23

f10j schreef:
Hoi bokkers,
Ik heb net van de huisarts fluvoxamine voorgeschreven gekregen voor mijn angst/dwang stoornis.
Ik vroeg me af of iemand ook last van bijwerkingen heeft gehad?
Ik ben zelf erg bang om er van aan te komen in mijn gewicht ik heb namelijk ook een eetstoornis.
Ik durf het eigenlijk niet te slikken omdat ik nogal schrok van de bijsluiter.
Wie heeft er ervaringen van fluvoxamine?

Is deze vraag niet de reden dat je het juist moet slikken? ;)

lor1_1984

Re: Fluvoxamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:38

Jep, ik heb fluvoxamine geslikt ivm depressie.
Ik had weinig tot geen last van de bijwerkingen.
Baalde alleen op den duur dat ik zo vlak werd ervan qua emoties, ben er dan ook met een jaar weer mee gestopt omdat het weer goed ging met me.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:39

Bijwerkingen die in de bijsluiter staan kúnnen optreden, dat hoeft natuurlijk niet. Een farmaceut wil zichzelf graag indekken door alle mogelijke bijwerkingen te vermelden.

Gewoon gaan slikken en dan na een maandje eens kijken hoe je je voel en hoe het gaat

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:30

Bijsluiters zou sje pas moeten worden gaan lezen als je problemen ervaart, niet bij voorbaat. Bespreek je angsten met je arts en bepaal dan samen if je het wel of niet gaat gebruiken, maar laat dat nooit van ervarinven op het internet afhangen!!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:35

Is dit hetzelfde als fluoxitine?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:38

Stel dat er een bijsluiter bij een fles wijn zit. De lijst met bijwerkingen zou heel lang zijn. Hoofdpijn natuurlijk, en misselijkheid. Maar ook ernstige bijwerkingen, zoals verslaving, vergiftiging en zelfs leverproblemen met e dood tot gevolg. Uiteraard mag u geen auto besturen of gevaarlijke machines bedienen. Bij zwangerschap zou de wijn sterk ontraden worden. Toch zult u dat glas wijn waarschijnlijk niet laten staan. Want u weet dat u - als u met mate drinkt tenminste - nooit last zult krijgen van álle bijwerkingen. Misschien moet u ook eens zo naar de lijst met bijwerkingen in de bijsluiter van een
geneesmiddel kijken?

Bron: http://www.medicijngebruik.nl/content/p ... 202006.pdf

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:42

Alexandra_ schreef:
Is dit hetzelfde als fluoxitine?

Praktisch wel, het is alleen een andere merknaam en stofnaam, maar het zijn beiden SSRI´s, oftewel het wordt beiden voorgeschreven voor (behandeling van) een angststoornis of depressies.
Ik zou mij niet zo druk maken over de bijwerkingen, zelfs bij paracetamol wordt een bijsluiter gegeven. :) Slik het en kijk wat het met je doet. Jouw lichaam is de andere niet.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:05

Ik slik het ook. Kijk zelf bewust niet naar de bijsluiter, als je dan leest wat je allemaal wel niet kan krijgen..
Heb zelf totaal geen last van bijwerkingen, en ben er gelukkig ook niet dikker van geworden.
Zou gewoon proberen te starten, en hou gewoon contact met je arts zodat die ook weet hoe het met je gaat, en hoe je erop reageert.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:28

Ik slik fluoxetine hoogste dosering, al 4 jaar, maar ben 0,0 aangekomen van medicatie. En TS ik heb (of nouja HAD) toen een eetstoornis dus ik moest/wilde ook de garantie dat ik er niet van aan zou komen. Denk dus wel dat het kan. (En hiermee wil ik niet bevestigen dat je niet aan HOEFT te komen, ofwel dat je te dik bent, ik ken je es niet etc maar dit is mijn ervaring. Vat het dus niet verkeerd op.).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:46

De hele ssri groep heeft dat effect, per persoon kan het wisselen. Het is niet wat je wilt dat de pil doet, maar in meerdere of mindere mate doet het ding dit nu eenmaal.

Verder geneest de pil niets, het kan zaken als angst of depressie wat verlichten (vaak na plm zes weken).
Let wel: ik ben niet tegen een lichamelijke aanpak van een psychisch probleem: symptomen bestrijden kan een zegen zijn.

Ik vind het wel een omslachtige manier: als het idee van de arts is, dat je met meer serotonine je minder ellendig zou voelen, kan dat ook door L- Tryptofaan te slikken. (Ik bleek te horen tot de boffers die na drie dagen zich al beter voelen.) L- Tryptofaan geeft geen bijwerkingen bij correct gebruik, ook niet het effect dat je er van aankomt.
Verder je kunt afhankelijk van hoe je je voelt binnen bepaalde grenzen meer of minder slikken.