Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:00

Hier had ik ze in trouwens

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:19

Ik zie niks :') Jaloers!

Ze vroeger voor het plaatsen ook of ik gewone elastiekjes wou of gekleurde. Aangezien ik een functie uitoefen waarbij ik dagelijks mensen zie voor kennismakingsgesprekken, contracten etc. leek me dat geen goed plan om bijvoorbeeld knalroze te kiezen :))

VinandoW
Berichten: 523
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:14

Voor een Invisalign mag het niet te scheef staan toch? Ik denk dat als het een optie was geweest, de orthodontist dat wel had aangegeven. Hoop ik :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:41

Het stond bij mij flink scheef := in principe kan het altijd.

VinandoW
Berichten: 523
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:01

Afbeelding

Zouden jullie voor keramisch gaan, als dit het resultaat is? Boven is keramisch en onder metaal.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:11

Ik vind er qua uitzicht weinig verschil op zitten iig.

Is invisalign blokjes aan de achterkant van de tanden?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:52

Invisalign zijn hoesjes om de tanden heen.
Blokjes achter de tanden heet een linguale beugel.

Ik ben heel erg blij geweest met mijn keramische beugel, en dat ze kapot springen bij het verwijderen... ja dus? Jij hoeft ze er niet uit te halen. Haha! :D Doet geen pijn ofzo hoor. Je ligt alleen ietsje langer in de stoel bij verwijderen.

Afbeelding
Die haken zaten er voor m'n kaakoperatie.
Afbeelding
Zo zag het er bij mij uit op het eind, na 2 jaar. Ik ben écht blij dat ik niet voor zilverkleurig ben gegaan. Dit ziet er ook gewoon wat beter en volwassener uit op foto's vind ik.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:57

VinandoW schreef:
[ [url=m/vzgSRA.png]Afbeelding[/url] ]

Zouden jullie voor keramisch gaan, als dit het resultaat is? Boven is keramisch en onder metaal.

Je hebt nu een foto waar er boven een kettingelastiek omheen zit... betekent niet dat jij die ook krijgt. Ik heb 'm alleen onder gehad, boven nooit stiekjes.

VinandoW
Berichten: 523
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:10

Afbeelding


Ik had inderdaad begrepen dat het om een kettingelastiek ging. Voor het bij elkaar houden van je tanden? Ik ga maandag wel even overleggen, ik ben 25 en wil toch liever iets wat minder opvallend is.

Dit is tevens ook bij mijn orthodontist en dan zonder elastiek.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:37

Idd voor het naar elkaar toe trekken/bij elkaar houden van je tanden. Ik kreeg 'm onder omdat ik m'n voorste kiezen aan beide zijden heb laten verwijderen, dus die gaten moesten dichtgetrokken worden.
Zo'n beugel blijft natuurlijk gewoon een beugel met blokjes op je tanden, dus die zie je altijd. Misschien is dan een linguale beugel iets voor je? Met de blokjes aan de achterzijde? Mijn Ortho deed dit niet, maar misschien die van jou wel. Het zijn wel een flink stuk duurdere beugels.

Ik was 21 toen ik met de beugel begon, 23 toen ik er mee klaar was.

Maar je krijgt aanstaande maandag je beugel zeg je... kan je dan nog wel veranderen van keuze? Al helemaal als je echt iets anders minder zichtbaars wilt..

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:05

Wat leuk dat je daar zit VinandoW... daar heb ik ook gezeten! Ben super tevreden over het eindresultaat!
Dat kettingelastiek heb ik ook gehad idd, om alles goed strak bij elkaar te trekken. Boven wat langer en onder maar 1 of 2 keer gehad.
Ik ben 28 en geen moeite gehad met gewoon metaal. Ik zou zo weer gewoon metaal doen, geen enkele gekke reactie gehad en genoeg die 't niet eens opviel. Ik vind persoonlijk keramisch niet heel veel minder opvallen, je ziet alsnog dat je een beugel hebt. Maar ik ben daar waarschijnlijk ook gewoon makkelijk mee :D

VinandoW
Berichten: 523
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:33

_Ekenna schreef:
Idd voor het naar elkaar toe trekken/bij elkaar houden van je tanden. Ik kreeg 'm onder omdat ik m'n voorste kiezen aan beide zijden heb laten verwijderen, dus die gaten moesten dichtgetrokken worden.
Zo'n beugel blijft natuurlijk gewoon een beugel met blokjes op je tanden, dus die zie je altijd. Misschien is dan een linguale beugel iets voor je? Met de blokjes aan de achterzijde? Mijn Ortho deed dit niet, maar misschien die van jou wel. Het zijn wel een flink stuk duurdere beugels.

Ik was 21 toen ik met de beugel begon, 23 toen ik er mee klaar was.

Maar je krijgt aanstaande maandag je beugel zeg je... kan je dan nog wel veranderen van keuze? Al helemaal als je echt iets anders minder zichtbaars wilt..


Linguale beugel is mij echt veel te duur :') en volgens mij plaatsen ze dat ook niet zo heel snel. Ik ga nog wel even overleggen, ik weet dat de orthodontist zelf geen voorkeur heeft voor keramisch. Maar de elastieken zijn vaak tijdelijke begrijp ik?

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:53

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:54

Mijn ortho had ook geen voorkeur voor keramisch, tenminste, niet op m'n ondertanden. Boven maakt niks uit. Want als je op keramisch bijt kan je je tanden kapot bijten. Boven zou ik dit probleem sowieso niet krijgen, onder bleek na even goed kijken ook niet, dus toen hebben ze onder ook keramisch gedaan. Ik heb nooit op de blokjes gebeten. Op de kiezen had ik wel metaal. Verder ging het hele traject prima. Niet anders als mijn eerdere metalen beugels, alleen het verwijderen duurt wat langer. De kettingelastieken zijn inderdaad tijdelijk. Ik heb ze denk ik zo'n 12 à 18 weken gehad (van de 104 weken), maar dat komt omdat ik dus die kiezen had laten verwijderen en die gaten dichtgetrokken moesten worden. Boven heb ik geen stieken gehad.
Bij mij, zoals je kan zien op de foto, waren de keramische blokjes ook met klepjes. Ik heb nooit stiekjes gehad die kunnen verkleuren (überhaupt nooit stiekjes).

VinandoW
Berichten: 523
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:39

_Ekenna schreef:
Mijn ortho had ook geen voorkeur voor keramisch, tenminste, niet op m'n ondertanden. Boven maakt niks uit. Want als je op keramisch bijt kan je je tanden kapot bijten. Boven zou ik dit probleem sowieso niet krijgen, onder bleek na even goed kijken ook niet, dus toen hebben ze onder ook keramisch gedaan. Ik heb nooit op de blokjes gebeten. Op de kiezen had ik wel metaal. Verder ging het hele traject prima. Niet anders als mijn eerdere metalen beugels, alleen het verwijderen duurt wat langer. De kettingelastieken zijn inderdaad tijdelijk. Ik heb ze denk ik zo'n 12 à 18 weken gehad (van de 104 weken), maar dat komt omdat ik dus die kiezen had laten verwijderen en die gaten dichtgetrokken moesten worden. Boven heb ik geen stieken gehad.
Bij mij, zoals je kan zien op de foto, waren de keramische blokjes ook met klepjes. Ik heb nooit stiekjes gehad die kunnen verkleuren (überhaupt nooit stiekjes).


Bedankt voor je reactie!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:47

Vandaag weer bij de ortho geweest.

Alles nu op een rijtje gezet financieel, dus dat wordt sparen nu :')

Mijn tanden staan best wel goed, maar wel noodzakelijk voor een beugel+operatie... dus kan goed zijn dat ik niet de volle 2 jaar hoef te doorgaan, maar is wel even afwachten hoe het verloopt. Bij de ene tand 7mm en de andere 4mm overbeet. Doormiddel van bepaalde grades was duidelijk te zien dat er opschuivingen moesten gebeuren, vooral met mijn voortanden (boven+onder) die staan te rechtop. Ook stonden mijn tanden recht boven elkaar ipv dat ze om en om in elkaar moeten vallen, daarmee de noodzaak om dus mijn kaak te verplaatsen...

Gelukkig krijg ik 90% van de operatie vergoed, maar van mijn beugel krijg ik maar max 500 terug...

Dusssss sparen die handel :')

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:50

Spannend melewel! Ik heb ook een operatie gehad, deze wel helemaal vergoed gekregen.
We hebben hier ook een apart topic voor, "kaakosteomie" waar wat ervaringen in staan, zo ook die van mij.
Voor vragen mag je me altijd een berichtje sturen!

Wat willen ze precies gaan doen met de operatie? En heb je al een idee wat jouw operatie gaat kosten? Ik zou even terug moeten kijken wat die van mij kostte.. ging om een hoop centjes, dat weet ik nog wel, maar werd gelukkig volledig vergoed.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:30

_Ekenna schreef:
Spannend melewel! Ik heb ook een operatie gehad, deze wel helemaal vergoed gekregen.
We hebben hier ook een apart topic voor, "kaakosteomie" waar wat ervaringen in staan, zo ook die van mij.
Voor vragen mag je me altijd een berichtje sturen!

Wat willen ze precies gaan doen met de operatie? En heb je al een idee wat jouw operatie gaat kosten? Ik zou even terug moeten kijken wat die van mij kostte.. ging om een hoop centjes, dat weet ik nog wel, maar werd gelukkig volledig vergoed.


Hoe en wat precies ivm de operatie moet in nog horen, want moet nog langs de kaakchirurg. Zodra ik van daar alle info heb ga ik ook nog eens langs de zorgverzekeraar om te kijken wat ze nog voor mij kunnen beteken aangezien dit echt medisch noodzakelijk is (ik bijt mijn voedsel af met mijn gehemelte ipv mijn boventanden, en mijn spraak is ook niet al te best, en dit is ontzettend vervelend aangezien ik op mijn werk in 3 talen moet communiceren, Nederlands Duits en Engels...). In eerste instantie kreeg ik niks terug betaald, maar had toendertijd een extra verzekering genomen waar orthodontie bij inbegrepen zit, maar dat is alsnog maar die 500€ per behandelingsplan, en 75% van mijn remgeld.

Dan zal ik waarschijnlijk ook wel te horen krijgen wat ik uiteindelijk zal moeten gaan betalen.

Wil dit heel erg graag maar echt, dat geld... wordt je niet goed van ;(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:13

Duur he tandjes :( maar ik ben wel nog steeds blij dat ik ervoor gegaan ben, ondanks de kosten. Ik had niet echt fysiek ongemak maar het was zo lelijk!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:39

Hoi Dames hoe is het bij jullie? Inmiddels zit mijn beugel er 9 maanden in. Begin hem nu wel zat te worden. Ik probeer nu de hele dag elastiekjes te dragen om mijn overbezet te corrigeren. Maar wat is dat een crime zeg. Krijg er hoofdpijn van. Maarja alles voor het goede doel

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:55

Ik ben 'm al jaren zat maar moet nog tot volgende zomer normaal gezien. Onderin staan de snijtanden intussen best netjes naast elkaar. Hoewel ik er eigenlijk geen belang aan hechtte dat die lichtjes over elkaar stonden, het stoorde niet, is het stiekem toch wel fijner om zien :o

Moet nog steeds een keer naar de tandarts om tandsteen te laten weghalen.

Ben het alleen zo beu dat bepaalde dingen eten niet lukt.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:20

Hoe lang zit jou beugel er al in varekay?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:50

september 2012...

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:53

Wow wat moest er allemaal gedaan worden? Dat je het zo lang volhoudt. Zit ik te zeuren met mijn 9 maanden
:o

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:02

Ik had een ingekapselde hoektand. Normaal duurt zoiets 2 jaar. Helaas door flink aan het lijntje gehouden te worden bij de vorige orthodontist en onkunde van zijn secretaresse is dat flink gaan uitlopen. Na 3 jaar was ik het zat. Dan even niks, omdat ik aan het heroriënteren was naar een second opinion, maar die vind je echt niet makkelijk. Toch gevonden, heel bilan en offerte opgesteld, jaar doorgespaard en nu dus sedert juli hopelijk aan de laatste rechte lijn bezig. Er moeten zaken gecorrigeerd worden helaas, maar heb er wel hoop op dat het hierna écht klaar is.