Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:52

Zeker de eerste twee dagen bitjes heel secuur dragen telkens en sowieso ze gewoon zo veel mogelijk dragen. Verder vond ik het heel makkelijk!

Tammii
Berichten: 522
Geregistreerd: 06-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:30

poes schreef:
Zeker de eerste twee dagen bitjes heel secuur dragen telkens en sowieso ze gewoon zo veel mogelijk dragen. Verder vond ik het heel makkelijk!


Jij bent nu al klaar? Blij met het resultaat?

Heb het nu bijna een week. Deed het bij jouw de eerste 4 dagen ook zo'n ontzettend zeer(voornamelijk in en uit doen)? Nu gaat het bij mij prima :j . Draag ze inderdaad zoveel mogelijk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 03:01

Ik ben al even klaar. In mijn berichten in dit topic vind je veel terug :)

Eerste dagen met een bitje deden vaker pijn of gevoelig.

Heel blij mee geweest!

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:58

Ik heb al 2 beugels gehad dus ik ken de pijn :')

Ik mag 14 april mijn Invisalign laten opmeten, 7 mei gaan ze hem plaatsen + de bolletjes op mijn tanden plakken. Ik ben benieuwd!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:04

Ik ben inmiddels al 1,5 jaar bezig...het einde is helaas nog niet in zicht.

De eerste dagen had ik er veel last van, inmiddels merk in per bitje wel druk maar geen pijn meer.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:19

Hier geen Invisalign maar wel slotjes (boven keramische). Vandaag weer controle gehad en mijn ortho zei dat ik al aan het één na laatste draadje zat :oo in mei krijg ik de laatste en daarna mag ik voor mijn kaakoperatie. Zo spannend maar wel zin in, en had ook nooit gedacht dat het zo snel zou gaan! Kreeg mijn beugel namelijk in november.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:51

Fijn dat het snel gaat! Ik was ruim 3 en een half jaar bezig

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:24

Ik ben sinds woensdag begonnen met Invisalign. Het goede nieuws is dat ik maar 4 beugeltjes nodig heb! Maar het doet toch behoorlijk pijn die eerste dagen. Ik heb nu ook aan de zijkant van mijn tong wondjes door de scherpe kantjes. Iemand die daar tips voor heeft of wend het wel? Denk dat ik vandaag toch maar een pijnstiller neem, zeker omdat het praten echt moeilijk gaat met die wondjes.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:50

CalipsoLover schreef:
Ik ben sinds woensdag begonnen met Invisalign. Het goede nieuws is dat ik maar 4 beugeltjes nodig heb! Maar het doet toch behoorlijk pijn die eerste dagen. Ik heb nu ook aan de zijkant van mijn tong wondjes door de scherpe kantjes. Iemand die daar tips voor heeft of wend het wel? Denk dat ik vandaag toch maar een pijnstiller neem, zeker omdat het praten echt moeilijk gaat met die wondjes.


Mijn ortho zei dat als er scherpe randjes zaten je die eraf kon vijlen :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:43

Beetje vijlen kan helpen idd. Maar af en toe viel er bij mij niets aan te doen en was het wachten op het volgende bitje.

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:29

Het bleek uiteindelijk gewoon een kwestie van wennen te zijn. Na een paar dagen was de irritatie van mijn tong al minder.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:10

Gelukkig! Ik ga nog steeds met mijn tong veel langs mijn tanden. Overblijfsel van het beugelen :D

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:53

Mijn beugel gaat er over een maand uit *\o/* . Eindelijk :+ . Er was een verwachting van 1,5 tot 2 jaar gegeven en dat is 2,5 jaar geworden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:56

Herkenbaar! Veel succes!!

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 06:18

xChantal94 schreef:
Mijn beugel gaat er over een maand uit *\o/* . Eindelijk :+ . Er was een verwachting van 1,5 tot 2 jaar gegeven en dat is 2,5 jaar geworden.


Herkenbaar, maar zo jaloers. Ik zit nu op 2,5 maar vrees dat het wel 3 jaar gaat worden..

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 07:08

Ik vind dat dus ook wel ‘slecht’. Ik had liever dat ze daar vanaf het begin eerlijk over waren geweest, wat de verwachting zou zijn.
Dat laatste halfjaar voelde ik me ook een beetje genaaid omdat er ineens op achterste kiezen ook blokjes moesten en dat soort fratsen, waarvan je denkt waarom is dit niet meteen gedaan..
En ik vind het ook wel fijn dat sommige dingen in overleg gaan of in ieder geval wordt uitgelegd waarom ze extra dingen gaan doen.

Maar goed, de datum voor het verwijderen staat dus laat ik me daar maar aan vast houden! :)

Pfoe Fenne, dan loopt jou behandeling flink uit.. moest er veel gebeuren?

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:17

Ja precies, komt denk ik wel vaker voor.

Valt wel mee, zijn 2 kiezen weg gehaald dus moest een flink gat overbruggen. En zijn nu bezig met sluiten. Maar duurt gewoon heel lang.. ik moest 2 tot 2,5 jaar. En heb hem sinds feb 2019, hoop zo dat hij voor einde van het jaar eruit mag..
Maar ben al een heel eind, en ben hier al mega blij mee.

Afbeelding
Afbeelding

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 23:00

Ik duim met je mee! Bij mij moest hetzelfde gebeuren, alleen dan 4 kiezen. Aan elke kant 1.

Volgensmij ging onder bij mij ook langzamer dan boven

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:43

Hier ook 2 tanden die overbrugt moeten worden.

Werd ook 1,5 - 2 jaar gezegd, ik vrees dat ik dat ook niet ga halen.

Stukje uitleg en overleg mis ik hier ook, ik zit bij een praktijk die ook voor volwassenen is maar voel me af en toe net een kind. Ja je krijgt elastiekjes, verdere uitleg zat er niet bij.

Ik vind het er al netjes uitzien Fenne!

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:46

Wat een mooi resultaat al Fenneeee!

Ik meld me ook. Over een kleine 2 weken gaat mijn tweede beugelavontuur beginnen. Om ruimte te maken wordt één onder-voortandje getrokken.
Dan zal onder het gat worden gesloten en de boel weer op een rijtje komen, boven zal voornamelijk worden geprobeerd de middenlijn meer in het midden te krijgen. Doordat ik één hoektand mis (familiekwaal, foutje van de natuur) staat die niet in het midden.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:57

Stukje overleg mis ik hier ook hoor, is dat ik zelf af en toe met dingen kom dat ze het dan doen, want heb het idee als ik er zelf niet achteraan zit dat hij over 2 jaar nog zit :')

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:15

Ik volg het af en toe ook niet helemaal.
Vorige zomer hebben ze bij mij de bovenkant al gefixeerd, dat was klaar.
In oktober zei de ortho, als onder gesloten is in december is het klaar.
Kom ik in december, onder is erg mooi maar boven staat 1 voortand niet recht dus die gaan we nog kantelen en ietsje naar beneden halen.
Dus aangegeven dat het vanaf de zomer al zo stond. Ortho gaf aan dat ie het jammer vond dat ie de verwachting niet waar maakte, maar ik wilde toch wel graag dat het allemaal goed recht zou staan?

Dus inmiddels toch weer 5 maanden verder, het staat boven nu echt wel veel mooier dus ben er blij mee. Maar zeg dan niet in oktober, eind is in zicht ;)

Hopelijk gaat ie er volgende maand uit :D

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:22

Is vorige zomer de apparatuur boven er al uit gehaald Mizsz_Kitty en in december weer terug geplaatst om die laatste correcties nog te doen?

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:20

Hoi! Ik ben ook begonnen met beugelen. Boven keramische slotjes op de voortanden.
Nu vraag ik mij af wat de ervaringen zijn rondom het verkleuren van de elastiekjes bij keramische slotjes
Verkleuren deze erg?

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:27

Ik heb daar helemaal geen last van, maar eet geen gekruid eten en drink geen koffie, thee of wijn bv.