Leren rennen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Leren rennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 07:19

Door een foutje in de aanleg van mijn gestel kan ik niet rennen.
Hoe zou ik dat nog kunnen leren?
Iemand een goede tip?
Het is een beetje dat ik niet harder durf te gaan omdat ik het idee heb dat ik val.
Ik heb gemerkt dat als ik iets veel herhaal dat mijn lichaam dat weer oppakt.
Neurologen komen niet verder dan dat ik te veel spierspanning heb en dat sommige signalen te snel door mijn ruggenmerg gaan waardoor hoofd en benen niet goed samen werken.
Ik hoef echt niet de maraton te rennen maar bv 10 minuten zou fijn zijn.

Shadow0

Re: Leren rennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:29

Dat lijkt me echt iets voor een goede fysio, en volgens mij valt daar dan best wat mee te doen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:13

Wat gebeurt er dan als je probeert te rennen? Val je?

Zou je willen kunnen hardlopen of is het meer vanuit een praktische overweging? Als je 'gewoon' op zoek bent naar lichaamsbeweging zou het misschien handiger zijn om een alternatief te bedenken. Als je 't echt vanuit praktisch oogpunt wilt kunnen zou ik inderdaad op zoek gaan naar iemand die er echt verstand van heeft, fysiotherapeut o.i.d..

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:22

Mijn zus heeft een hersenziekte {afbraak van de kleine hersenen} en is motorisch heel slecht. Zij heeft vorig jaar een training gedaan onder begeleiding van een fysio. Dat was lopen op een band {waarbij ze zich aan twee kanten kan vasthouden, aangezien praktisch niet meer kan lopen}. Ik dacht dat er afbeeldingen op de band zaten waar ze dan "overheen" moest stappen. Het doel was volgens mij ook om hoofd en benen tot meer samenwerking te stimuleren. Wie weet, is er bij jou in de buurt ook zo'n soort training {mijn zus woont in Nijmegen}.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:30

Waarom moer TS een reden hebben om te willen kunnen rennen?

TS, bij revalidatie gebruiken ze een loopband zodat je eerst aan twee kanten kan vast houden. Dit op eigen houtje doen is niet zo'n goed plan omdat het kan dat je het verkeerd gaat leren en behalve dat dat altijd blijft opvallen, belast je ook je lichaam verkeerd zo. Een kinesist kan je corrigeren.

Ik zou dit met je neuroloog bespreken en het met begeleiding doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 11:22

Op een loopband lukt wel want dan sta je als het waren stil.
De zeg maar voorwaardse beweging is er niet omdat ik bang ben om te vallen.
Ik wil dit omdat ik heel graag mijn eigen hond wil voorbrengen op de hondenshows.
Mijn vorige Fysio werd ik alleen maar slechter van en raakte helemaal over de kook omdat ze mij dingen liet doen die ik echt niet kan zoals op blote voeten lopen .
Ik ga eens op zoek naar looptraining .

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:08

Wellicht heeft het zin om eens te kijken op de website www.inpp.nl
Denkbaar gaat het bij jou om wat dan zo prachtig heet "soft neurological signs". Een kreet die betekent dat je verder helemaal gezond bent, "maar dat een paar kleine neurologische zaken jou hinderen".

Zoek op deze site bijv het verhaal over "TLR" op (met de R van reflex). Mogelijk herken je jezelf er in, misschien ook niet - maar zou je angst om te vallen met een van deze reflexen samenhangt, dan is de kwaal doorgaans volledig te genezen. (Itt een fysio, die niet de oorzaak aanpakt, maar jou, angst of niet, laat oefenen. Dan kan je het na een poos vaak wel een beetje, maar het beklijft niet echt, het blijft een soort trucje wat je hebt geleerd en dat telkens weer kwijtraakt. )

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 05:34

Heel intresant Janneke 2. Nu is het bij mij wel goed te zien dat ik raar loop en door het niet hebben van controle ben ik wat "bang "geworden.
Maar ik ga me er in verdiepen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:02

Ga eens langs bij een revalidatiearts, en de daaraan verbonden fysiotherapeuten.
Daar kan je via een verwijzing komen.
Deze kunnen je op een goede manier helpen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:40

Misschien ook eens beginnen met snelwandelen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 18:12

Ik loop nu iedere dag en doe tien tellen joggen en dan weer lopen en dat om en om.
Heel eigenwijs misschien maar ik heb geen zin meer in therapeuten,kost me te veel tijd en ik raak er vaak van slag van.