Atopisch Syndroom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annepanne92

Atopisch Syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 17:56

Hoi bokkers!

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn met het Atopisch syndroom? Zelf heb ik het ook, maar ik vind het erg lastig af en toe om ermee om te gaan.

Vooral de chronische verkoudheid speelt een grote rol in mijn leven, ik hoef maar even 5 minuten te fietsen en hoppa, mijn neus begint te lopen en ik krijg het doodsbenauwd. De dokter heeft uitgelegd dat mijn slijmvlies in mijn neus, buis van eustachius, keel en longen constant antistoffen aanmaken en dus opzetten, hierdoor krijg ik minder lucht, kan ik maar heel langzaam eten en heb ik veel oorpijn.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog de hele random allergie aanvallen af en toe waarbij ik uit het niets rode jeukerige plekken krijg met bultjes. Ook gras en planten kunnen dat soort reacties opwekken.

Voor mijn allergiereacties van huisstofmijt slik ik dagelijks medicijnen, voor inspanning heb ik een puffer. Vooral in de winter moet ik 4x puffen voordat ik iets ga doen. Het helpt een klein beetje, maar mijn symptomen zijn altijd aanwezig.

Omdat de dokter niet zo heel veel informatie (kan?) geven, vraag ik me af of er anderen zijn die dit ook hebben en wellicht dat er mensen zijn die tips hebben er beter mee te kunnen leven? :)