Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Woogy schreef:Britta31 schreef:Gauw naar de dokter gaan is mijn advies en sommige verzekeringen vergoeden lazer behandeling voor de snor.
serieus?een harsstrip werkt ook prima
Woogy schreef:Britta31 schreef:Gauw naar de dokter gaan is mijn advies en sommige verzekeringen vergoeden lazer behandeling voor de snor.
serieus?een harsstrip werkt ook prima
loez schreef:Naar de arts geweest en zij gaf aan dat het alopecia Areata scheen te zijn. Een nog vrij onbekende muntvormige kaalheid wat zonder enige reden kan ontstaan en ook gewoon weer terug groeit. Nu een jaar later zijn de plukken een centimeter of 6-7 schat ik
Geen snor gelukkig, maar wel opvallend korte plukjes bij de 'inhammen'. Ik heb ook geen ideeeeeee hoe het kan! Heb ik nooit gehad. Is sinds een maandje ofzo? Brainless schreef:Juist niet te lang wachten hoor met je bloed te laten testen, alles wat weg is komt niet meer terug.
TS
Laat je testen op PCO(S), dat is een veel voorkomende "afwijking" waarbij je teveel mannelijke hormonen aanmaakt.
Het klopt dat de pil kan helpen de overbeharing en (mannelijke) haaruitval te verminderen.
Ibonn schreef:Brainless schreef:Juist niet te lang wachten hoor met je bloed te laten testen, alles wat weg is komt niet meer terug.
TS
Laat je testen op PCO(S), dat is een veel voorkomende "afwijking" waarbij je teveel mannelijke hormonen aanmaakt.
Het klopt dat de pil kan helpen de overbeharing en (mannelijke) haaruitval te verminderen.
Zeg je dit uit ervaring of omdat iedereen dat roept? Ik kan nl uit ervaring melden dat de pil bovenop PCOS nog veel meer ellende geeft dan PCOS alleen. Gyno's willen je van alles laten proberen terwijl je lichaam met PCOS al een hormoonbom op zichzelf is...
Haaruitval is niet meteen een symptoom van PCOS, meer haar juist weer wel. Gewoon rustig laten uitzoeken of er een oorzaak te vinden is.
Citaat:Samengevat kunnen de verschijnselen van PCOS zijn:
Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren
Onregelmatig of niet menstrueren
Vruchtbaarheidsprobleem
Overgewicht
Overbeharing (mannelijk beharingspatroon, ook hirsutisme genoemd)
Kaalheid
Hyperpigmentatie van de huid
Acné
Insuline resistentie (suikerziekte)