Ik voel me een 40jarige man..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Ik voel me een 40jarige man..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 01:14

Door haaruitval... Sinds een week ging het opvallen. Mijn ontzettend dikke mooie haar valt uit. En waar? Net vooraan bij de "hoeken" van mijn haarlijn. Ik ben 3 maanden terug gestopt met de pil omdat ik het gevoel had dat mijn lichaam het zat was. Ik heb geen partner (meer) en op het moment wil ik ook even helemaal niks, maar dit maakt me gek! Als ik die inhammen zie word ik zo gruwelijk onzeker... Ben ik kalende en vooral jan het nog terug komen? Moet ik weer beginnen met de pil of word het dan NOG erger zou ik weer beginnen? Help :'( Ik heb al een "snor", nu ook nog dit en ik ben pas 21 :

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:53

Laat je haar over de inhammen vallen en die snor kan je makkelijk bijhouden met zo'n epileerspiraal

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:57

Haaruitval bij vrouwen is volgens mij heel ongewoon, weet je waar het door komt? Kan het stress zijn?

chanicha

Re: Ik voel me een 40jarige man..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:00

Misschien door de hormonen, ik ben ruim een jaar gelden gestopt en heb ook last van haaruitval gehad. Als je het zeker wil weten kan je misschien via de HA bloed laten prikken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:14

Gauw naar de dokter gaan is mijn advies en sommige verzekeringen vergoeden lazer behandeling voor de snor.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:20

Naar de dermatologe gaan voor een controle, niet paniekeren maar actie ondernemen. :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:30

Bloedonderzoek laten doen - je testosteron hormoon is waarschijnlijk te hoog.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:32

zie het vaker gebeuren als vrouwen stoppen met de pil dat ze spontaan erg mannelijke trekken krijgen. Denk dat het gedeeldtelijk komt doordat het lichaam niet meer genoeg oestrogeen aanmaakt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:33

Britta31 schreef:
Gauw naar de dokter gaan is mijn advies en sommige verzekeringen vergoeden lazer behandeling voor de snor.

serieus? >;) een harsstrip werkt ook prima

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:49

Woogy schreef:
Britta31 schreef:

Als jij daar genoegen mee neemt is dat toch prima? Ik kan me best voorstellen dat andere vrouwen voor laser kiezen, is toch hun goed recht?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:34

Gaat vanzelf weer over..hier extreme haaruitval gehad, dat zelfs de kapper zei dat dit wel erg veel werd(gelukkig heb ik ziekelijk veel haar, kreeg geen kale plekken, werd alleen heel dun voor mijn doen)..zolang je haarzakjes niet aan de uiteindes zitten, komt het weer terug. Gevolg van stoppen met de pil en daar kun je gerust nog eens 3 maanden voor uittrekken.
Als je je ongerust maakt, bewaar wat uitgevallen haar en ga langs je HA...die kan je vast geruststellen en anders even bloed laten prikken op je vitamine B12, magnesium etc..
De pil is troep en heeft mij erg ziek gemaakt. Ben al sinds juni aan het herstellen en het is nog niet voorbij. Alle vitamine en mineralen huishouding raakt in de war daardoor en ontgiften kost behoorlijk wat tijd.
Wat extra vitamines slikken kan geen kwaad in deze periode p;)

Succes.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:40

Woogy schreef:
Britta31 schreef:

Bij een beetje haar wel,maar niet bij meer hoor.Haren zijn dan stugger.Ik heb harsen gebrobeerd met als gevolg.Half ontvelde bovenlip en knalrood voor een halve week en nog niet helemaal glad.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:50

Nogmaals: ga naar je huisarts. Dit is geen vitaminegebrek maar een hormonale disbalans. Er wordt teveel testosteron aangemaakt, tegenover te weinig oestrogeen. Dat kan met de pil te maken hebben die je gebruikte. Ook het toenemen van andere lichaamsbeharing heeft daarmee temaken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:13

Woogy schreef:
Britta31 schreef:

Als je echte mannen (snor/baard) haren krijgt, helpt een strip niet. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:23

Ik ben genetisch belast met beste inhammen, maar heb ze mijn hele leven al. Je zal het zelf wel zien, maar geloof mij; het valt anderen eigenlijk niet eens op. (Of je moet echt coupe gabber dragen; haar superstrak in de staart). Je kan het nog even aankijken, je lichaam nog even langer laten wennen aan het gebrek aan die extra hormonen.

Stress is ook een veroorzaker van haaruitval. Dus probeer je er vooral niet te druk om te maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:28

Juist niet te lang wachten hoor met je bloed te laten testen, alles wat weg is komt niet meer terug.

TS
Laat je testen op PCO(S), dat is een veel voorkomende "afwijking" waarbij je teveel mannelijke hormonen aanmaakt.
Het klopt dat de pil kan helpen de overbeharing en (mannelijke) haaruitval te verminderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:30

Ts, in dat geval kun je ook de lichtste pil overwegen; bv de microgynon 20

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:34

Zijn er kale plekjes op je hoofd te vinden?

Ik kwam er vorig jaar achter dat ik muntvormige kale plekken op mijn hoofd had.

Naar de arts geweest en zij gaf aan dat het alopecia Areata scheen te zijn. Een nog vrij onbekende muntvormige kaalheid wat zonder enige reden kan ontstaan en ook gewoon weer terug groeit. Nu een jaar later zijn de plukken een centimeter of 6-7 schat ik :)

Maar het stoppen met de pil kan net zoals brainless hierboven zegt, zeker een probleem zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:37

Dat is vaak net een te lage hoeveelheid: meestal wordt de microgynon 30 of bv de Yasmin (ook 30) aangeraden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:41

loez schreef:
Naar de arts geweest en zij gaf aan dat het alopecia Areata scheen te zijn. Een nog vrij onbekende muntvormige kaalheid wat zonder enige reden kan ontstaan en ook gewoon weer terug groeit. Nu een jaar later zijn de plukken een centimeter of 6-7 schat ik :)

Dat is zeker niet onbekend hoor, alleen de oorzaak is niet volledig duidelijk.
Mijn dochter heeft het ook gehad (bij haar kwam het door een verminderde weerstand.
En mijn schoonmoeder heeft er ook regelmatig last van (het is hoogstwaarschijnlijk erfelijk).
Zo ook mijn vriendin heeft "aanvallen" van kale plekken.
Gelukkig groeit het haar meestal vanzelf weer terug binnen enkele maanden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:47

Ik zou ook op schildklier laten prikken, ik heb een schildklier die eerst te hard werkte, daardoor o.a. ernstig haaruitval. Nu werkt hij te langzaam dus aan de pilletjes.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:53

TS ik heb hetzelfde als jij :j Geen snor gelukkig, maar wel opvallend korte plukjes bij de 'inhammen'. Ik heb ook geen ideeeeeee hoe het kan! Heb ik nooit gehad. Is sinds een maandje ofzo?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:03

Brainless schreef:
Juist niet te lang wachten hoor met je bloed te laten testen, alles wat weg is komt niet meer terug.

TS
Laat je testen op PCO(S), dat is een veel voorkomende "afwijking" waarbij je teveel mannelijke hormonen aanmaakt.
Het klopt dat de pil kan helpen de overbeharing en (mannelijke) haaruitval te verminderen.

Zeg je dit uit ervaring of omdat iedereen dat roept? Ik kan nl uit ervaring melden dat de pil bovenop PCOS nog veel meer ellende geeft dan PCOS alleen. Gyno's willen je van alles laten proberen terwijl je lichaam met PCOS al een hormoonbom op zichzelf is...

Haaruitval is niet meteen een symptoom van PCOS, meer haar juist weer wel. Gewoon rustig laten uitzoeken of er een oorzaak te vinden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:10

Had ik ook toen ik 21 was! Was zo eng, als ik bv. een douche nam kwam er echt veel af.
Was ook nadat ik met de pil was gestopt, maar ook door extreem veel stress.

Uiteindelijk is dit toch vanzelf overgegaan. Ben nadien een tijdje weer aan de pil gegaan, dan weer een hele tijd gestopt, maar toch nooit meer last van gehad.

De precieze oorzaak weet ik nog altijd niet (stress kan ook een invloed hebben op je hormonen), maar als je het graag wil weten zou ik er eens met de HA over praten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:45

Ibonn schreef:
Brainless schreef:

TS

Zeg je dit uit ervaring of omdat iedereen dat roept? Ik kan nl uit ervaring melden dat de pil bovenop PCOS nog veel meer ellende geeft dan PCOS alleen. Gyno's willen je van alles laten proberen terwijl je lichaam met PCOS al een hormoonbom op zichzelf is...

Haaruitval is niet meteen een symptoom van PCOS, meer haar juist weer wel. Gewoon rustig laten uitzoeken of er een oorzaak te vinden is.

Bij mij helpt de Yasmin ontzettend goed.
Ik heb een tijd zonder gedaan (juist op aanraden van de gyno...dus niet alle gyno's willen alles laten proberen), maar dat veroorzaakte gewichtstoename, pijnlijk cystes op mijn eierstokken, haar uitval en gezichtshaar.

Haaruitval kan wel een oorzaak zijn van PCOS omdat je te veel mannelijke hormonen hebt.

Citaat:
Samengevat kunnen de verschijnselen van PCOS zijn:

Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren
Onregelmatig of niet menstrueren
Vruchtbaarheidsprobleem
Overgewicht
Overbeharing (mannelijk beharingspatroon, ook hirsutisme genoemd)
Kaalheid
Hyperpigmentatie van de huid
Acné
Insuline resistentie (suikerziekte)

http://www.freya.nl/web_folders/folder18.php?smnr=17