Spieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 20:51

Hallo!
Spoiler:
Ik heb lang getwijfeld om dit topic te openen... Ik hoop niet dat dit geen geneuzel is

Ik heb nu sinds een paar maanden erg veel last van allerlei spieren, mijn rug is een aantal jaar geleden begonnen maar dat is nu ver over door nieuw matras. Het gaat nu voornamelijk om mijn schouders/knie.

Deze spieren doen soms op de raarste momenten erg veel pijn en heb hier dan 2/3 dagen last van. Vaak begint het als ik 10 Minutjes "niks" gedaan heb (denk aan eten). Zodra ik opsta dist mijn knie zeer of als ik iets wil pakken lijkt het of ik een prik in mijn arm krijg.
Mijn schouder is vaak snel over, mijn knie daarin tegen doet er wel even over.

Er is vroeger bij mij van alles en nog wat getest bij mij en hier kwam uit dat mijn gewrichten over soepel zijn (oid kan nu niet zo op de naam komen) kan dit te maken hebben met mijn knie? Of is dit een totaal andere oorzaak?

Ga btw niet graag naar de HA

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:56

Als je niet graag naar de huisarts wil; je even na laten kijken door een fysio? Hoef je geen verwijzing voor te hebben dus kun je bezoek huisarts overslaan.

Dee_Es

Re: Spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:34

Heb je bloed laten prikken? Bepaalde tekorten kunnen allerlei klachten geven.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:04

Het is heel goed mogelijk dat dit komt doordat je gewrichten oversoepel zijn (hypermobiel).
Ik heb dit zelf ook en ik heb veel last van mijn spieren. Ik ben een tijdje bij een fysio geweest en het enige wat ik kan doen om het te verminderen, is sporten.
Maak de spieren sterker was het recept. Niet leuk want ik ben liever lui, maar ik voel me een stuk beter.

Breng eens een bezoekje aan de fysio en hij zal je dan kunnen uitleggen wat er precies gebeurd in je gewrichten. Dat geeft je wat meer inzicht in de dingen die wel en beter niet kunt doen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 07:10

SAKKIA schreef:
Het is heel goed mogelijk dat dit komt doordat je gewrichten oversoepel zijn (hypermobiel).
Ik heb dit zelf ook en ik heb veel last van mijn spieren. Ik ben een tijdje bij een fysio geweest en het enige wat ik kan doen om het te verminderen, is sporten.
Maak de spieren sterker was het recept. Niet leuk want ik ben liever lui, maar ik voel me een stuk beter.

Breng eens een bezoekje aan de fysio en hij zal je dan kunnen uitleggen wat er precies gebeurd in je gewrichten. Dat geeft je wat meer inzicht in de dingen die wel en beter niet kunt doen.

Ik zal her hier thuis is over hebben! Ik ben zelf ook liever lui als moe maar zodra het met paarden te maken heeft kan ik mezelf compleet uitputten :+

Bloedprikken heb ik nog nooit gedaan. Doet dit zeer? En ze kunnen toch als je maar 1 buisje laat prikken maar op 1 ding testen? Btw gefeliciteerd :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:13

Nee hoor bloedprikken doet niet zeer ;)

Maar misschien is het toch verstandiger om er dan ook nog een andere sport bij te doen of onder begeleiding van een fysio gaat sporten op de sportschool?

Aan de andere kant: Je bent 15 ;) Zit nog volledig in de groei. Ik weet nog dat ik toen ook vaak last van mijn knieën had. Ging vanzelf weer over en had gewoon te maken met de groei :j

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 07:15

SAKKIA schreef:
Nee hoor bloedprikken doet niet zeer ;)

Maar misschien is het toch verstandiger om er dan ook nog een andere sport bij te doen of onder begeleiding van een fysio gaat sporten op de sportschool?

Aan de andere kant: Je bent 15 ;) Zit nog volledig in de groei. Ik weet nog dat ik toen ook vaak last van mijn knieën had. Ging vanzelf weer over en had gewoon te maken met de groei :j

Ik ben zowat uitgegroeid ik groei hooguit nog maar 1a2 cm dit door medicatie van vroeger ed, op je 16 groei je ook noet veel meer :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:44

klinkt idd als een combinatie tussen onderbespiering en groeipijnen. Ik weet niet hoe lang je bent? Maar ik heb hier tot bijna half 20 last van gehad.

Hoeveel sport je en hoe gericht ben je bezig met je lijf? Ben je er bv van bewust hoe je je knieen buigt bij bepaalde bewegingen? zo duw ik mn knieeen standaard naar binnen (combinatie van jarenlang paardrijden, plus teveel ruimte in mn gewrichten) met overgevoeligheid op blessures als gevolg. Ik moet dus altijd bewust mn knieeen naar buiten duwen als ik door mn knieen ga en loop. Dit soort dingen leer je bij een goede sportinstructeur of menuela theraptie enz. Ga daar eens voor kijken!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:43

Romyv schreef:
klinkt idd als een combinatie tussen onderbespiering en groeipijnen. Ik weet niet hoe lang je bent? Maar ik heb hier tot bijna half 20 last van gehad.

Hoeveel sport je en hoe gericht ben je bezig met je lijf? Ben je er bv van bewust hoe je je knieen buigt bij bepaalde bewegingen? zo duw ik mn knieeen standaard naar binnen (combinatie van jarenlang paardrijden, plus teveel ruimte in mn gewrichten) met overgevoeligheid op blessures als gevolg. Ik moet dus altijd bewust mn knieeen naar buiten duwen als ik door mn knieen ga en loop. Dit soort dingen leer je bij een goede sportinstructeur of menuela theraptie enz. Ga daar eens voor kijken!

Ok ben rond 1.70/1.75 en 60kg
Ik sport niet echt ik fiets minimaal 1 uur per dag 5 dagen per week. Verder rijd ik intensief dressuur 1a2x in de week en 2a3x wat losser of ik spring intensief. Ik doe sinds kort buikspier oefeningen omdat ok dan tijdens het rijden beter/ wat makkelijker kan doorzitten en niet mijn rug overbelast

Hoe ik buig ik heb géén idee volgens mij gewoon recht?
Ik ga deze opties is even voorleggen! Erg fijn dat jullie meedenken