Oorpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 11:26

Wie heeft voor mij de tip om met oorpijn het weekend door te komen? Ben vanaf woensdagavond al een beetje aan het kwakkelen. Had hele erge keelpijn en donderdag op vrijdag 's nachts ook koorts [38,2]. Vannacht goed geslapen en keelpijn was ook al veel beter.

Dus eigenlijk helemaal happy totdat twee uur geleden mijn oor toch pijn begon te doen. Allemaal steken erin en als ik beweeg lijkt het wel of er 'iets' in het oor meebeweegt [net als er water in zit] en dat doet toch zeer.

Inmiddels al de neusspray tevoorschijn getoverd ook al ben ik niet verkouden en heb er al een sarixell in gestopt. Echter zonder resultaat. Hoor inmiddels ook niet meer zoveel met het oor.

Wie heeft de tip om het een beetje dragelijk te maken? Of is dit toch iets waarvoor je de huisartsenpost belt? Wil die mensen eigenlijk niet met een 'simpele' oorpijn lastig vallen.

Anoniem

Re: Oorpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:31

Als je een oorontsteking hebt zou ik toch naar de dokter gaan, dat moet namelijk met antibiotica behandeld worden (vooral in geval van een middenoorontsteking, daar kan je doofheid aan overhouden). Maar als het ontstoken is weet je het wel hoor, dan verga je van de pijn.

Als het gewoon oorpijn door een griepje is zou ik op internet wat rondzoeken naar huismiddeltjes om het wat te verzachten :) of misschien ergens in de drogist oordruppels halen.

Beterschap in elk geval!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:38

Het kan zijn dat je een ontsteking in de gehoorgang hebt (aan de buitenkant) hiervoor kun je vettige druppeltjes halen die het vastzittend vuil oplossen. Denk erom dat je dan wel met een handdoek op je kussen slaapt.
Indien je bang bent voor een middenoor ontsteking zou ik even bij de apotheek overleg hebben wat je het beste kunt doen.

Mijn oren zijn al verkrackt door verschillende middenoor ontstekingen. Als ik dan weer veel lastt heb gebruik ik de vettige druppels om mijn trommelvlies week te maken, daarnaast bouw ik de druk in mijn hoofd af en toe even op (adem inhouden, drukken) in de hoop dat het trommelvlies gewoon knapt. Snelste oplossing tegen de pijn.
Dit is overigens niet wenselijk bij gezonde oren!!! Dit kan je je gehoor kosten namelijk.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:47

Ik gebruik EarFree van Bloem. Is op natuurlijke basis en werkt goed. Niet bij een middenoorontsteking, dan zul je echt naar de huisarts moeten.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 12:01

Goede tip van de apotheek! Heb ze gelijk even gebeld en zou met paracetamol en neusspray een heel eind moeten komen. Als je ziek bent denk je niet zo helder meer na :=

Hopelijk gaat dat helpen, heb nu het idee of m'n halve hoofd op knappen staat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:27

Bij een oorontsteking krijg je oordruppels, en verder kan je pijnstillers nemen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:52

Ik had het een tijdje geleden ook (kon echt bijna niks meer zo'n zeer deed dat, bah!) toen heb ik de huisartsenpost gebeld wat ik het beste kon doen tegen de pijn, want watjes met sla olie e.d. hielpen helemaal niet. Het was bij mij op vrijdagmiddag op komen zetten en heb op zondag de huisartsenpost gebeld. Zij hebben toen gezegd wat ik kon halen bij de apotheek en moest naar de huisarts de dag erna.
Ik heb toen Xylometazoline neusspray gehaald. Dag erna naar de huisarts en ik had gelukkig geen oorontsteking maar het was wel heel erg geirriteerd. Dat kan door de verkoudheid komen. Die neusspray heb ik toen een week ofzo gebruikt en het heeft goed geholpen :j

Sterkte, oorpijn is zo rot!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:59

Xylometazoline is hetzelfde als Ortivin! Dus die zou je eventueel bij de kruidvat kunnen halen, sterkte!

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:08

Welkom bij de club! Bij mij jis ht vorige week ook begonnen met hevige keelpijn, gevolgd door onverdraagbare oorpijn. Daags nadien heb ik dan een perforatie van mijn oor opgelopen. Gevolg: tijdelijk doof aan één kant :-(

Ik neem (op doktersvoorschrift) antibiotica en Ibuprofen 600mg in combinatie met een neusspray.

Ik weet dus uit ervaring hoe pijnlijk het kan zijn... Veel sterkte!!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:12

als je naar buiten gaat watjes in je oren te doen om ze te beschermen. Soms doe ik er een druppeltje olijf of sla olie op verzacht heerlijk. Verder stomen , niet snuiten! Maar ophalen , des te meer jij je neus gaat snuiten des te meer je richting je oren blaast. En des te zeerder ze gaan doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 20:19

Thx allemaal voor de tips! Heb inmiddels neusspray en pijnstillers voor een jaar ofzo in huis dus dat moet goed komen. Doet nog wel ontzettend zeer. Hoor ook niet zoveel met dat oor.

VdBA jij ook beterschap! Weet hoe het voelt [hoewel een perforatie mij nog pijnlijker lijkt!] eerst ook mega keelpijn en nu dus oorpijn.

Heb gelukkig geen koorts meer dat is wel fijn! Tanjaatjuhh goede tip! Ben in principe niet verkouden maar mocht mijn neus wel gaan lopen dan weet ik wat ik moet doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 01:47

Nou pijn is een beetje weg, piep nog niet weg. Oor is volgens mij open gesprongen komt allemaal vocht uit pff.. Nou ja gelezen via internet dat het dus niet heel schokkend is en kan gebeuren. Eerst maar proberen te slapen en dan even kijken hoe ik mij in de ochtend voel. Baal wel heb ook niemand ofzo om even mee te overleggen en dit is wel heel vervelend. En eigenlijk kan ik ook zo niet slapen en ben zo moe -O-

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:51

Heb het vrij regelmatig (altijd aan hetzelfde oor) en in the end gaat het altijd weer wel over hoor. Is gewoon een bijverschijnsel van een virusje. Net zoals je bij een verkoudheid weleens een snotneus hebt heb je bij sommige virusjes (zeker als je er gevoelig voor bent) prutoren.
Heb nog geen huismiddeltje gevonden dat werkt. Behalve er doorheen slapen :))

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 01:56

Stelt mij wel weer wat gerust! Als ik bokt toch niet had.

Even bedenken hoe ik in slaap ga komen. Ben toch wel een beetje geschrokken en dat is niet ideaal om in slaap te komen haha. Heb hier wel een hamer liggen :P maar of dat dé oplossing is.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:59

Vind het zelf vaak het prettigst om zo min mogelijk te bewegen. Bij iedere beweging hoor je het gewoon in je oor, beetje een ranzig geluidje. (en vertel jezelf dan gewoon dat het gewoon is dat het wat gezwollen is allemaal. Net een snotneus, maar dan een snotoor).
Zorg vooral dat je je er niet druk om maakt, dan slaap je het makkelijkst.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 08:31

Hi hi dat geluid ken ik wel. Lijkt net of je de wc doorspoelt. Dat hoorde ik trouwens ook als ik 'gewoon' stil lag. Nou ja lekker rustig aan doen vandaag hopelijk kan ik morgen wel weer gewoon aan het werk.

chantaleddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:33

ik had ook oorontsteking het ging ook lekken. eerst druppeltjes in je oor doen en dan naar dokter toe gaan en gaat die hem uitspoelen. zijn je oren helemaal schoon.