Nu moet er toch echt wat gebeuren (afvallen) volg topic.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Nu moet er toch echt wat gebeuren (afvallen) volg topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 17:07

Hoi bokkers,

(Ik weet dat er een algemeen topic is over afvallen, maar daar word heel vaak over vragen geen gelezen en dan schrijf ik mijn verhaal dus voor niks)

Ik ben een jonge meid van 18 bijna 19 jaar jong (ben 165 cm lang) en ben niet heel tevreden met mijn lichaam. Zeker omdat ik weet hoe ik er kort geleden uit zag.
Afgelopen zomer had ik een gewicht van 50 a 50.5 kilo na 8 kilo te zijn kwijt geraakt binnen 2 weken (omstandigheden). Na die 2 weken kwam ik rustig weer aan, want geef toe, 50 kilo is wel weinig voor iemand die 165 cm lang is, 54 is zn beetje het goede gewicht.
Na maanden niet op de weegschaal te hebben gestaan, ben ik weer eens gaan kijken, mijn benen werden steeds dikken, me buik bleef redelijk plat, maar niet hoe ik wil, ik woog 60.4 :O Hier ben ik best wel van geschrokken, en ben meteen gestopt met snoepen en een ''plan'' opgesteld. Ik wil een streef gewicht van 52 kilo halen. Op 8 mei wordt mijn tattoo op me buik/heup gezet en wil dan toch wel een deel van me vetjes op me heupen kwijt zijn.

Dit is wat ik voorheen (vorige week en daarvoor) heb gegeten/ gedaan, om te laten zien hoe ik mijn leefstijl ga veranderen:

Eten: smorgens 4 tot 6 kleine vierkante creacers met hagelslag en boter. Een zoet sappie uit een pak. Smiddags wisselend, wisselend van witte broodjes met hagelslag tot crosantjes met ham kaas er in (4 per dag). Savonds bij iets wat ik lekker vond vaak 2 borden vol (pasta en rijst gerechten), bij bv aardappels,groente en vlees maar 1 bord. Ik drink de gehele dag door cola of ijsthee. Betekend niet dat ik daar liters van drik, maar zeker wel 3 kwart liter per dag en soms minder maar dan drink ik ook slecht omdat ik veel drinken niet lekker vind. Savonds dronk ik altijd een kopje thee zonder suiker. Over de gehele dag snoepte ik. Zakken drop gingen ere per week door heen, en koek deed het ook goed.

Bewegen: voorheen deed ik nog aan paardrijden, maar dat ligt al sinds begin herfst afgelopen jaar stil. Heb nu 2 minis dus rijden word niks meer. Ik kom thuis van school/stage en plof neer op de bank (na dat ik eerst de koektrommel in was gevlogen) en ga op me tel dingentjes doen. Savonds vaak naar stal, maar dan alleen stal klusjes en soms wat wandelen met poowns maar geen intensieve dingen ofzo.

Mijn plan om mijn streef gewicht te halen:

Eten: smorgens rond 10 uur 1 bruine boterham met kaas. Smiddags als ik trek heb nogmaals een bruine boterham met kaas, zo niet, eet ik niks. Savonds eet ik gewoon een maaltijd, maar dan houd ik hetook bij lekkere gerechten op 1 bord. Ik stop met snoepen, geen zakken met drop meer, geen pakken koen, geen crosantjes meer. Ik blijf wel ijsthee en cola drinken omdat ik anders niks drink. Ik weet niet of het zin heeft om naar light over te stappen, omdat daar weer andere troep in zit. Savonds blijf ik een kopje thee zonder suiker dinken.

Bewegen: proberen 2 x per dag 100 sit ups te doen verdeeld over per x 4x25 sets en dit uitbreiden naar 2sets van 100 achter elkaar volgend met 5 setjes van 30. (Snappen jullie dat nog haha) ook wil ik 2 dagen skieleren en dan 1 dag rust en 2 dagen skieleren. Dus bv: maandag en dinsdag skieleren, woensdag rust, donderdag en vrijdag skieleren, zaterdag rust, zondag en maandag skieleren, dinsdag rust enzovoorts. Dan zal ik zeker 1 uur skieleren maar probeer 1.5 uur per keer. Wel elke dag die sit ups trouwens. Daarbij me 2x per week 45 a 50 min fietsen naar school, het vele geloop op me stage, dit was wel al het geval trouwens. Ook op stal ga ik denk ik meer wandelen en rennen met de poowns. Dus met de jongste van 6 lekker over grasveldjes heen banjeren en over hekjes springen ensovoorts.

Ik hoop met een maandje wel 4 kilo kwijt te zijn. Ik weeg me nu elke ochtend en houd dit bij op me kalender. Ik zal hier ook mijn verslagen in posten, zodat eventuele lotgenoten mee kunnen lezen en misschien op leuke ideeen komen.

Ik weet, ik ben geen 100 kilo te zwaar, maar als je graag een gewicht van 52 wilt hebben, en je hebt een gewicht van 60.4 dan baal je als eenb stekker.

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie in zn situatie zouden doen. Zouden jullie het zelfde aanpakken of anders doen? Hebben jullie nog meer ideeen over sporten die makkelijk buiten gedaan kunnen worden? Binnen mag trouwens ook, maar geen hardlopen, want dat lukt mij nu echt nog niet. Fietsen kan, maar heb een standaard fiets, en daar ga je niet op wielrennen ofzo.

Dank je wel als je het hele verhaal gelezen hebt en hoop dat eventuele lot genoten ook wat inspiratrie hebben. Ik wacht op jullie ideen:)

(Ik zal straks nog even ee foto plaatsen van hoe ik afgelopen zomer was, dat lukt nu niet op me tablet)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:12

Je hebt een gezond gewicht, misschien je eigen perceptie bijstellen?
En jezelf uithongeren is natuurlijk hartstikke stom. Je lijf moet eten hebben... Jouw plan zou ik snel in de prullenbak mikken. 1 boterham, max 2 per dag? Meisje toch; regelmatig eten is nou net het belangrijkste en de sleutel tot succes. Je moet ook alle vitamines, mineralen en voldoende vezels binnen krijgen?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-03-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:12

Met zo weinig eten ga je het niet redden, dat is echt absoluut niet gezond. Stoppen met ongezonde snacks is goed maar pak dan in plaats daarvan wel twee stuks fruit per dag. Op twee boterhammen en een avondmaaltijd ga je het ook niet redden.

Ik zou overstappen naar iets als havermout voor 's ochtends. Ook zou ik kaas vervangen voor iets als komkommer. Daarnaast voldoende groente eten.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:13

Van sit ups krijg je alleen buikspieren, voor een strakkere buik moet je zeker ook schuine crunches doen en vooral afvallen, anders kun je nog wel hele sterke buikspieren hebben maar zie je er vrij weinig van :) daarbij is het niet goed om ze elke dag te doen, helemaal niet als je er zoveel doet. Denk dat je de eerste dagen ook heel erg spierpijn hebt als je van 0 naar 200 gaat.

Daarbij moet je proberen 6 kleine maaltijden per dag te eten zodat alles door blijft gaan, anders gaat je lichaam in spaarstand en verbrand je geen vet. Je kan het best tussendoortjes als appel of liga koeken bijvoorbeeld eten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:15

Ik vind het allemaal wat extreem overkomen hoor
Maar zal wel aan mij liggen
Als ik de titel zie, denk ik aan iemand met serieus overgewicht.
50 kilo? Hou het alsjeblieft gezond meid

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:17

O ja, het is ook vrij normaal dat je vetverdeling anders wordt; dat heet volwassen worden en overkomt vele vrouwen. Dus of je wil of niet; vetjes gaan nu eenmaal graag naar de heupen en wat vet is echt geen wereldramp. Iets met hormonen :Y)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-03-14 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:18

Wat ik altijd doe; nooit op de weegschaal staan.
Gewoon naar je lichaam kijken, gewicht zegt niets :n

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:20

Daarbij is deze site goed om je minimale aantal calorieën te berekenen? http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/
Alleen moet je bij leeftijd wel 19 invullen want onder de 19 werkt hij niet :) Als je niet aan je minimale aantal calorieën komt gaat je lichaam namelijk ook gewoon in spaarstand, verbrand je amper vet en als je vervolgens weer normaal gaat eten kom je alleen maar sneller aan, en krijg je dus het jojo effect. Op internet kun je zoeken naar diëten die bij dat aantal calorieën passen, dat werkt vaak beter dan dat je zelf iets gaat doen zonder dat je precies weet waar je mee bezig bent. Ziekenhuisdieet of iets anders met erg weinig calorieën heeft in elk geval nooit zin, ook al staan ze vaak bovenaan. En je kan inderdaad beter wekelijks je cm's meten met een meetlint dan elke dag op de weegschaal staan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:21

Beweging op zich niet slecht, wel iet wat extreem. Je eetplan is helemaal verkeerd. Je gaat jezelf uithongeren. Je moet 3 maaltijden en 2 a 3 tussendoortjes per dag
hebben. Wat je beter kan doen:

O: Havermout met yoghurt of melk, varieer.
T: fruit
L: 2 speltboterhammen of volkorenboterhammen met hartig beleg
T: fruit
A: gewone maaltijd.
Verder 2 liter water per dag en eventueel thee of koffie. Als je zo graag wil afvallen, doe het dan wel gezond.
Bereken je BMR (niet BMI) en eet die hoeveelheid calorien (zal rond de 1600 liggen). Dat is wat je lichaam minimaal op 1 dag nodig heeft om zichzelf draaiende te houden.

Carolienn_

Re: Nu moet er toch echt wat gebeuren (afvallen) volg topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:22

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:24

Je bereikt je ideale gewicht niet door jezelf uit te hongeren. Maximaal 2 boterhammen per dag is te weinig, daarnaast je middag eten overslaan is ook geen optie..

Probeer een goed ritme te creëren. Twee boterhammen in de ochtend, bruin brood mager beleg. En dan tussen de middag 2 of 3, en wissel eens af met crackers of een salade etc. 'S avonds gewoon een bord vol eten, zodat je niet diezelfde avond nog de snoeptrommel leeg hoeft te eten. Cola en ijsthee vervangen voor light of gewoon water/thee. Glas cola max 1 per dag. Probeer daarnaast tussendoor wat te eten, komkommer of tomaatjes/ appels e.d Ik mis het fruit in je dieet. Creëer 6 eetmomenten op een dag.

Dat gezegd te hebben vind ik je absoluut niet te zwaar voor je lengte en heeft dit naar mijn idee meer te maken met het krijgen van vrouwelijke vormen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:25

Ik krijg hier een beetje de rillingen van. TS ik 'ken' je, althans ik zie je wel eens lopen, woon bij je in de buurt. En je hebt het niet nodig om af te vallen. Verder stuur ik je zo ff een PB.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:26

o: roggebrood met jonge kaas
l volkorenbrood met beleg
t thee
a een gewone maaltijd

extra: flinke wandeling en heb rolschaatsen besteld voor extra calorieverbranding,
bij mij moeten er echt flink wat kilo's af( ben zo'n 30 kg te zwaar).
en veel drinken(water, thee zonder suiker

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:27

TS, je bent inderdaad niet erg gezond bezig. Gewoon met regelmaat eten en gezond bewegen. Wat jij doet en wilt is uithongeren. Op die manier zorg je er alleen maar voor dat je lichaam in een spaarstand gaat en op die manier kom je juist aan. Daarnaast ben je nog erg jong en gewoon je vrouwelijke vormen aan het krijgen.
Misschien is het handig om eens met een professioneel iemand (bijvoorbeeld de dokter of een psycholoog) te praten over je eigen zelfbeeld.
Als ik de foto's in je profiel bekijk en actuele foto's in topics zie ik een goed uitziende jonge meid die zelf nog wel iets meer vetjes mag hebben.

Ik krijg een heel naar gevoel bij dit topic :\
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-03-14 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:29

Wordt alsjeblieft niet geobsedeerd door die weegschaal ... straks kamp je met problemen en kun je het niet meer loslaten ;s

En weet je? Spiermassa weegt meer dan vetmassa. Die weegschaal zegt dus eigenlijk niks. En iedereen heeft een gezond laagje vet nodig.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 28-03-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:29

Indd, weinig eten kan eetbuien tot gevolg hebben -> aankomen in gewicht. Is ook niet wat je wil. Je hebt een PB trouwens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:30

Ik zou sowieso de app: my fitness pal downloaden, kan je alles invoeren en zien hoeveel je mag.

Ik ben zelf ook bezig, wat ik doe:

ontbijt: 2 of 3 crackers met aardbeien of yoghurt met muesli
middag: 2 speltbrood met gebakken ei en kaas of als tosti (voor de B12, ik eet geen vlees)
tussendoor: komkommer, appel, worteltjes
avond: gewoon eten maar dan zonder al te veel sausjes en met minder aardappelen en meer groente
avond: eventueel een appel

Daarbij fitness ik 3 á 4 keer per week en drink ik alleen maar water.

Zoals jij het doet ga je het niet volhouden want ik garandeer je dat je honger krijgt en blijft houden en dat is meestal de zwakte.
En als je geen waterlust zou je aanmaak ijsthee kunnen kopen, en dan weinig ijsthee en veel water. Gewoon in een flesje doen en die moet je van jezelf leeg hebben na een dag.

Als ik thuis voor school werk (zoals nu) dan staat er altijd een kan water naast me en die zie ik staan en dan is het van "oja :)* "

Misschien kan je hier ook mee praten?
[HK] Motivatie topic - Gezond eten/afvallen/goede leefstijl

Ik ben trouwens 1,78 / 1.80 en ik woog afgelopen zomer 74 en nu 68,9.
Streefgewicht is 64 kilo. :)

Maar ik doe veel krachttraining dus ik hoop dat ik met 64 kilo mooi gespierd ben. :P
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-03-14 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:31

Waarom geven mensen hier serieus afvaltips!? Dit meisje MAG NIET afvallen, dat is nonsense, ze zit op prima gewicht en is nog in de groei (al zal het niet veel zijn meer, maar toch). Ik zeg kappen ermee..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:33

Niet perse afvaltips, gewoon gezond eten. Niet zichzelf uithongeren. Daar maak ik me meer zorgen om. Maar TS moet absoluut niet afvallen :n.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:33

xMendy schreef:
Waarom geven mensen hier serieus afvaltips!? Dit meisje MAG NIET afvallen, dat is nonsense, ze zit op prima gewicht en is nog in de groei. Ik zeg kappen ermee..

Je moet je lekker voelen in je eigen lichaam en GEZOND eten is nooit verkeerd, maar je moet dan wel GENOEG eten.
Wat ik eet is in principe niet om af te vallen, dat doe ik d.m.v sporten. :)

Als ik in de spiegel kijk wordt ik écht niet blij, dan doe ik er wat aan.
Jij kan TS slank vinden, mensen vinden mij ook altijd slank maar ik wil gewoon strak zijn.
Geen geblubber en geflubber.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:35

ik schrik ook van je eetschema... veels te weinig. Ik zit zelf ook in dieet topic, heb je volgens mij niet voorbij zien komen. Meld je toch daar even aan. Daar kunnen we je goed helpen met je eetlijstjes, teveel eetlijstjes topics op Bokt moeten we ook niet hebben.
Ik vind ook dat je een gezond gewicht hebt. Je moet echt niet zo graatmager zijn, dat is niet mooi!

Probeer alsjeblieft wel 3 goede maaltijden te hebben. Om 10u één boterham met kaas is echt te weinig!
Je lichaam heeft toch wel boven 1500kcal nodig per dag en dat krijg jij zo niet binnen en dan gaat je lichaam ook in spaarstand en kom je vanzelf weer aan, juist omdat je te weinig eet!

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:52

EskeGirl schreef:
Niet perse afvaltips, gewoon gezond eten. Niet zichzelf uithongeren. Daar maak ik me meer zorgen om. Maar TS moet absoluut niet afvallen :n.

Zoals ze van plan is moet TS inderdaad niet gaan afvallen. Maar, ik ben even groot als TS en tussen de 50 en 55 kilo wegen is helemaal niet gek met die lengte hoor. Ik heb ook een tijdje 60 gewogen en ik was zeker niet dik maar ik had wel aardig wat buik/been/bil vetjes! Ik kan me best voorstellen dat TS zich daar niet prettig bij voelt. Zolang je maar tussen de 50/55 kilo blijft en niet daaronder gaat zitten!

TS, neem je goede tips die je hier gegeven worden mee!
Eet gezond en regelmatig, skip de snoep/koek/vette zooi (en misschien net als ik een dag kiezen waar je het wel mag van jezelf), sport er lekker bij en je zal zien dat het dan snel genoeg gaat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:55

Ts, stel je doel bij van afvallen naar gezond en vooral voldoende eten en een gezond zelfbeeld.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:19

Je zegt dat je weet dat er een centraal afval/dieettopic is, en om die reden is het dus niet toegestaan om zelf aparte afvaltopic te openen hier op MW. Je kunt daar je vraag kwijt, maar je zou je ook kunnen aansluiten bij 1 van de vele goedlopende afvaltopics op de HK. Een voorbeeld daarvan is dit topic: [HK] Motivatie topic - Gezond eten/afvallen/goede leefstijl

Daarnaast zijn er verschillende algemene topics over verschillende sporten en 'gezonde recepten'-topics op VT, waar je ongetwijfeld welkom bent voor vragen en tips/adviezen. Het plan wat je nu post klinkt niet gezond; je eet veel en veel te weinig en zult om die reden ook niet op een effectieve manier afvallen. Als je hier daadwerkelijk mee aan de slag wilt, kun je in bovengenoemde topics ongetwijfeld heel veel goede tips en adviezen opdoen van ervaren medeBokkers. Er is een hoop kennis aanwezig op Bokt; neem er je voordeel van.

Omdat we op MW proberen om alles overzichtelijk te houden, plaats ik hier een slotje.