(Ik weet dat er een algemeen topic is over afvallen, maar daar word heel vaak over vragen geen gelezen en dan schrijf ik mijn verhaal dus voor niks)
Ik ben een jonge meid van 18 bijna 19 jaar jong (ben 165 cm lang) en ben niet heel tevreden met mijn lichaam. Zeker omdat ik weet hoe ik er kort geleden uit zag.
Afgelopen zomer had ik een gewicht van 50 a 50.5 kilo na 8 kilo te zijn kwijt geraakt binnen 2 weken (omstandigheden). Na die 2 weken kwam ik rustig weer aan, want geef toe, 50 kilo is wel weinig voor iemand die 165 cm lang is, 54 is zn beetje het goede gewicht.
Na maanden niet op de weegschaal te hebben gestaan, ben ik weer eens gaan kijken, mijn benen werden steeds dikken, me buik bleef redelijk plat, maar niet hoe ik wil, ik woog 60.4
Hier ben ik best wel van geschrokken, en ben meteen gestopt met snoepen en een ''plan'' opgesteld. Ik wil een streef gewicht van 52 kilo halen. Op 8 mei wordt mijn tattoo op me buik/heup gezet en wil dan toch wel een deel van me vetjes op me heupen kwijt zijn.Dit is wat ik voorheen (vorige week en daarvoor) heb gegeten/ gedaan, om te laten zien hoe ik mijn leefstijl ga veranderen:
Eten: smorgens 4 tot 6 kleine vierkante creacers met hagelslag en boter. Een zoet sappie uit een pak. Smiddags wisselend, wisselend van witte broodjes met hagelslag tot crosantjes met ham kaas er in (4 per dag). Savonds bij iets wat ik lekker vond vaak 2 borden vol (pasta en rijst gerechten), bij bv aardappels,groente en vlees maar 1 bord. Ik drink de gehele dag door cola of ijsthee. Betekend niet dat ik daar liters van drik, maar zeker wel 3 kwart liter per dag en soms minder maar dan drink ik ook slecht omdat ik veel drinken niet lekker vind. Savonds dronk ik altijd een kopje thee zonder suiker. Over de gehele dag snoepte ik. Zakken drop gingen ere per week door heen, en koek deed het ook goed.
Bewegen: voorheen deed ik nog aan paardrijden, maar dat ligt al sinds begin herfst afgelopen jaar stil. Heb nu 2 minis dus rijden word niks meer. Ik kom thuis van school/stage en plof neer op de bank (na dat ik eerst de koektrommel in was gevlogen) en ga op me tel dingentjes doen. Savonds vaak naar stal, maar dan alleen stal klusjes en soms wat wandelen met poowns maar geen intensieve dingen ofzo.
Mijn plan om mijn streef gewicht te halen:
Eten: smorgens rond 10 uur 1 bruine boterham met kaas. Smiddags als ik trek heb nogmaals een bruine boterham met kaas, zo niet, eet ik niks. Savonds eet ik gewoon een maaltijd, maar dan houd ik hetook bij lekkere gerechten op 1 bord. Ik stop met snoepen, geen zakken met drop meer, geen pakken koen, geen crosantjes meer. Ik blijf wel ijsthee en cola drinken omdat ik anders niks drink. Ik weet niet of het zin heeft om naar light over te stappen, omdat daar weer andere troep in zit. Savonds blijf ik een kopje thee zonder suiker dinken.
Bewegen: proberen 2 x per dag 100 sit ups te doen verdeeld over per x 4x25 sets en dit uitbreiden naar 2sets van 100 achter elkaar volgend met 5 setjes van 30. (Snappen jullie dat nog haha) ook wil ik 2 dagen skieleren en dan 1 dag rust en 2 dagen skieleren. Dus bv: maandag en dinsdag skieleren, woensdag rust, donderdag en vrijdag skieleren, zaterdag rust, zondag en maandag skieleren, dinsdag rust enzovoorts. Dan zal ik zeker 1 uur skieleren maar probeer 1.5 uur per keer. Wel elke dag die sit ups trouwens. Daarbij me 2x per week 45 a 50 min fietsen naar school, het vele geloop op me stage, dit was wel al het geval trouwens. Ook op stal ga ik denk ik meer wandelen en rennen met de poowns. Dus met de jongste van 6 lekker over grasveldjes heen banjeren en over hekjes springen ensovoorts.
Ik hoop met een maandje wel 4 kilo kwijt te zijn. Ik weeg me nu elke ochtend en houd dit bij op me kalender. Ik zal hier ook mijn verslagen in posten, zodat eventuele lotgenoten mee kunnen lezen en misschien op leuke ideeen komen.
Ik weet, ik ben geen 100 kilo te zwaar, maar als je graag een gewicht van 52 wilt hebben, en je hebt een gewicht van 60.4 dan baal je als eenb stekker.
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie in zn situatie zouden doen. Zouden jullie het zelfde aanpakken of anders doen? Hebben jullie nog meer ideeen over sporten die makkelijk buiten gedaan kunnen worden? Binnen mag trouwens ook, maar geen hardlopen, want dat lukt mij nu echt nog niet. Fietsen kan, maar heb een standaard fiets, en daar ga je niet op wielrennen ofzo.
Dank je wel als je het hele verhaal gelezen hebt en hoop dat eventuele lot genoten ook wat inspiratrie hebben. Ik wacht op jullie ideen:)
(Ik zal straks nog even ee foto plaatsen van hoe ik afgelopen zomer was, dat lukt nu niet op me tablet)
daarbij is het niet goed om ze elke dag te doen, helemaal niet als je er zoveel doet. Denk dat je de eerste dagen ook heel erg spierpijn hebt als je van 0 naar 200 gaat.

"