Steeds bloedneuzen, aders dicht branden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Steeds bloedneuzen, aders dicht branden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:21

Ik ben een midweekje weg met vriendlief, en hij heeft nu al zijn 5e bloedneus in dus bijna 5 dagen! Hij heeft er sowieso al vaak last van.
Nou heb ik gehoord dat je de aders in je neus kunt laten dicht branden, maar wanneer kom je hiervoor nou echt in aanmerking?
Heeft iemand hier ervaring mee of ken je iemand die er ervaring mee heeft?

Vriendlief gaat maandag naar de huisarts, maar ik vroeg me af of hier al iemand zijn/haar ervaring kon delen!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:28

Ik heb daar tot een aantal jaren terug ook flink last van gehad. Ben toen naar de ha geweest, die heeft me bloed laten prikken om bijzondere oorzaken uit te sluiten. Vervolgens heb ik een honingzalfje gekregen wat ik steeds in mijn neus moest smeren en sindsdien heb ik eigenlijk zelden een bloedneus!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:29

Is er iets bekend over waarom hij die bloedneuzen telkens krijgt? Zo niet, dan is het wel de moeite waard dat eerst even uit te zoeken. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:30

ik had er een stuk of 5 op een dag en dan minstens 20 minuten lang voordat ze dichtbranden.... kon ook zogenaamd alleen als ik een bloedneus had maar dat is niet zo.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:31

Hoge bloeddruk zorgt ook voor bloedneuzen, net als neuspeuteren.
En er staat niet waar je op vakantie bent, maar op hoogte kun je ook sneller bloedneuzen krijgen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:32

Hanmar schreef:
Is er iets bekend over waarom hij die bloedneuzen telkens krijgt? Zo niet, dan is het wel de moeite waard dat eerst even uit te zoeken. :)

Nog niet, zelf zegt hij dat het iig voorkomt bij temperatuurswisselingen (bijv.winter>zomer).
Maar hij gaat er iig voor naar de huisarts, als het goed is :+

We zijn maar in Zandvoort :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:33

Vroeger had ik ook wel vaak bloedneuzen (niet zo vaak op een dag, maar gewoon in de week soms). Het kwam door het warme weer meestal. Ik denk als je echt héél lang een bloedneus hebt, dat je dan naar de ha kan gaan en ze daar kiezen of je de aders kan laten dicht branden :P Heeft mijn klasgenoot een x gedaan.

geerke

Re: Steeds bloedneuzen, aders dicht branden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:34

is zijn stolling wel o.k?Probeer eens een paar dagen flink wat yoghurt te eten.Daar zit vitamine K in voor de bloedstolling te bevorderen.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:40

Ik had ook altijd veel bloedneuzen.. Vaak als de lucht droog was of als ik zat te studeren. Na dichtbranden heel lang geen last meer van gehad.
Later begon het weer, toen is er onder narcose wat steviger ingegrepen. Ik weet niet meer precies wat ze toen hebben gedaan, maar het heeft gewerkt want ik heb sindsdien geen bloedneuzen meer gehad! :) Dat zal nu zes jaar geleden zijn geweest.

Van het dichtbranden zelf merk je niets, alleen als de verdoving is uitgewerkt prikt het even.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:43

Mij is verteld dat het onder ander kan komen door temperatuurverschillen, bijvoorbeeld van winter naar lente of zomer naar herfst. Dan heb ik er ook vaker last van.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:48

Sjors schreef:
Mij is verteld dat het onder ander kan komen door temperatuurverschillen, bijvoorbeeld van winter naar lente of zomer naar herfst. Dan heb ik er ook vaker last van.

Ja, dat heeft hij dus ook.
Wat hebben veel mensen er regelmatig last van zeg!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:54

Dichtbranden wordt ook vaak niet zo snel gedaan omdat er heel veel adertjes in je neus zitten. Op het moment dat je geen bloedneus hebt is het dus heel moeilijk om te zien welk adertje je zou moeten dichtbranden en mocht je al een adertje vinden om dicht te branden is de kans groot dat er dan wel weer een ander adertje springt.

Temperatuurverschillen en als gevolg daarvan droge slijmvliezen van je neuswand speelt inderdaad vaak een grote rol. Probeer ook zo min mogelijk je neus te snuiten (en natuurlijk niet te gaan neuspeuteren :') ). En ga inderdaad vooral even naar de HA om te kijken wat die ervan zegt.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:58

Ga alstjeblieft direct een afspraak maken om bloed te prikken. Het kan zijn dat hij te weinig trombocyten heeft (bloedplaatjes) waardoor het niet goed dicht. Dit kan heel veel oorzaken hebben.

Mijn vader is namelijk ook zo begonnen met bloedneuzen, en nu krijgt hij binnenkort een hartoperatie. (niet om jou bang te maken hoor, maar voor de zekerheid zou ik het echt doen)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 22:00

melvinrandy schreef:
Ga alstjeblieft direct een afspraak maken om bloed te prikken. Het kan zijn dat hij te weinig trombocyten heeft (bloedplaatjes) waardoor het niet goed dicht. Dit kan heel veel oorzaken hebben.

Mijn vader is namelijk ook zo begonnen met bloedneuzen, en nu krijgt hij binnenkort een hartoperatie. (niet om jou bang te maken hoor, maar voor de zekerheid zou ik het echt doen)

Oei, sterkte met je vader! Heftige operatie!
Gelukkig is vriendlief wel echt van plan naar de huisarts te gaan, al had hij dat ook wel eerder mogen doen..

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:04

Ik heb ook altijd last van bloedneuzen, maar bij mij komt het omdat is draagster van hemofilie ben.
Ik zou eerst andere dingen laten uitsluiten voor hij het laat dichtbranden!
Naar de huisarts dus! :j

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:04

Ik had vroeger ook heel vaak bloedneuzen, het kon ook erg lang duren voor het over was. Vooral met warm weer had ik er last van, dan moest ik zeker niet druk gaan spelen enzo. Handstand en skippyballen in de tuin met mijn buurmeisje was dan niet zo'n strak plan :p

Ook bij verkoudheid had ik het snel, moest ik zeker niet te vaak mijn neus snuiten. Nu heb ik er weleens last van bij verkoudheid, even afkloppen, al een hele poos niet echt verkouden geweest. Met warm weer heb ik het niet meer, wel een keer bij het zwemmen in een hele koude zee...

Nooit aders laten dichtbranden ofzo. Mijn moeder had het vroeger ook vaak en dat is later overgegaan. Net zoals ik het bijna nooit meer heb. Maar langs de huisarts om even navraag te doen is nooit weg natuurlijk.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:07

Mijn dochter heeft er ook heel veel last van gehad. Na bloedprikken (waar niks uit kwam)en de optie van om het dicht te branden (wat geen garantie geeft dat je het nooit meer krijgt) Ben ik naar van de Pigge gestapt in Haarlem. Daar kreeg ik voor mijn kind een vitamine C kuur mee in pil vorm en dat heeft geweldig gewerkt.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:07

vroeger ook heel vaak last van een bloedneus, vooral in de zomer. Toen ik een week had waarbij ik bijna 24/7 een bloedneus had heeft de huisarts de boel dicht gebrand, nu heb ik er nog zelden last van

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:21

Bij mijn zoon is het in 1 neusgat dichtgebrand. Hij kreeg steeds vaker en ergere bloedneuzen, dus zijn twee keer hij de dokter geweest (en eerste keer spoedeisende hulp omdat het zo erg was, en ik niet meer wist wat te doen..) de arts vertelde dat ze normaal koet opereren voor het zevende jaar, maar hij zag schijnbaar duidelijk de slechte vaten. Het andere neusgat ook, maar die was niet zo erg. Ze mogen ook geen twee neusgaten tegelijk doen ivm gevaar tussen schot doorbranden. Nu heeft ie nog maar soms een bloedneus, het opereren is niet nodig dus.