Door ziekenhuis de deur gewezen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Door ziekenhuis de deur gewezen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:10

Hallo iedereen.
Ik heb vanmorgen iets vervelends mee gemaakt.
Ik zou vanochtend geopereerd worden aan mijn kaakholtes en mijn neus tussenschot.
Omdat ik erge last van hoofdpijn heb en heel vaak verkouden ben.
Ik was best wel nerveus, maar niet extreem, dit was mijn 5e operatie in mijn leven.
Ik heb een behoorlijk zware kaak operatie gehad en vond dit niet zo heel erg eng.
Natuurlijk waren er wel en paar zenuwen, vooral de laatste paar dagen werd het erger.
Gister avond voelde ik me niet echt heel super fit, ik dacht dat dit kwam door de zenuwen.
Ik kwam met mijn ouders in het ziekenhuis, we werden eerst naar de apotheek gebracht, daarna gingen we naar de wachtkamer, ik moest mijn spullen bij mijn ouders laten en met de assistente mee. Naar een soort wachtkamer, daar wacht je tot je naar de operatie kamer mag.
Daar wordt je klaargemaakt met een infus ect..
Toen was er nog een routine onderzoek, bloeddruk meten en tempraturen.
Maar,ik had 38,5 graden. Dus verhoging.
Assistent met de arts bellen. “Ja sorry mevrouw we mogen niet opereren.’
Daar zit je dan.. de arts kwam nog even om het uitteleggen wat de gevolgen kunnen zijn.
Dus toen stonden we opeens weer buiten.. we kregen geen info over wat we nu moesten doen.
Ja, naar de dokter voor medicatie om de koorts te remmen.
Dus toen zijn we zelf naar de receptie gegaan om te vragen over hoe en wat.
Die vrouw wist het zelf ook niet, ja we zouden wel een brief thuis krijgen.
Ik was er behoorlijk van slag door, ik had verwacht over een half uurtje geopereerd te worden, in het ziekenhuis te moeten slapen, lichamelijk een week niks kunnen doen. Ik was er geestelijk helemaal op voorbereid.
Maar in plaats van om over een half uur op de operatie tafel te liggen, zat ik thuis op de bank.
Ik kon me niet voorstellen dat ik morgen gewoon na school zou kunnen gaan, stage lopen en eigenlijk het gewone leven, terwijl ik me zo anders had ingesteld.
Dus ik heb er toch eens weer achteraan gebeld. Met het antwoord: “Ja als de koorts over is of gezakt belt u ons weer en plannen wij u weer in.” Ik weet dus niet wanneer ik aan de beurt ben als de koorts is gezakt. Vanmiddag nog een paar keer getemperatuurd, toen had ik 36,5, 37.
Toen ik bloed ging prikken kwam er uit dat ik een virus had en geen medicatie voor geschreven kon worden en moet uitzieken. En dat als ik ging temperaturen er een halve graad dus 0,5 er bij op moet tellen. Dus ik zat nu wel op een goede tempratuur. Maar het was smiddags.
Maar wat is nu het beste? Ik voel me niet echt ziek, wel verkouden, moe en hoesten.. maar niet echt ziek. Hang er meer tegen aan zeg maar.
De dokter zei wel uitzieken en hopen dat het over ging. Als ik over 5 dagen nog steeds koorts heb en geen echte ziekte symptomen moet ik terug komen voor onderzoek.
Maar mijn ouders vinden dat ik best naar school kan, stage, eigen ding doen.
Maar ik moet dus aan mijn neus en kaak holtes geopereerd worden omdat ik dus al verkouden ben, kan die verkoudheid niet die koorts sneller laten opspelen? Is het dan niet verstandig om die dagen tot de koorts over is, in huis te blijven? In de warmte, rusten.
Vanaf het eerste weekend van mei zou ik bij mijn nieuwe bij-baan beginnen.
Zij wisten van de operatie en gaven mij tijd om te herstellen, maar als de koorts niet overgaat moet ik langer wachten tot dat ik kan beginnen bij mijn nieuwe baan. Als over morgen de koorts weg is en ik kan alsnog over een week geopereerd worden, heb ik nog wat tijd om te herstellen, maar als het over 3 week is ben ik bang dat mijn bij-baan zegt dat ze een nieuwe zoeken.(Ik wee t niet hoe en wat, kan ook maar zo dat ik weer 5 week moet wachten, ga er niet vanuit)
Mijn schooldagen vindt ik behoorlijk vermoeiend, half zeven de deur uit, 6 uur thuis.
Dus ik zit een beetje met wat ik moet doen.
Ps: Ik vindt het behoorlijk slecht hoe het ziekenhuis er mee omging. Ja sorry we mogen niet opereren, ga maar naar huis.

Sorry voor het lange verhaal.

CM_

Re: Door ziekenhuis de deur gewezen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:22

Ik zie niet wat het ziekenhuis fout heeft gedaan?
Wees blij dat ze zo secuur zijn en je niet hebben geopereerd, dit had ook anders kunnen aflopen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:23

Nou ik vind het juist heel goed van het ziekenhuis. Het brengt namelijk een behoorlijk risico met zich mee om iemand met koorts te opereren. Zeker als ze niet weten waar die koorts vandaan komt..

Ik snap dat het voor jou heel vervelend is, je hebt je er op ingesteld en dan gaat het niet door... Maar kom op wees blij dat je een verstandig arts hebt en maak gauw een afspraak voor over 2 weken (of iig vanaf 2 weken) dan ben je zeker je koorts kwijt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:25

Juist super van het ziekenhuis dat ze de risico's zo klein mogelijk houden. Lekker uitzieken en dan weer opbellen hoe of wat. Komt helemaal goed. Natuurlijk heel vervelend maar wel voor jou veiligheid!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:28

Wat had het ziekenhuis dan moeten zeggen? We mogen u eigenlijk niet opereren maar omdat we het zielig voor u vinden doen we het toch maar ondanks de risico's?

Ik begrijp dat het enorm rot is als je je er zo op hebt ingesteld. Als je je verder redelijk oké voelt zou ik gewoon de dingen blijven doen die je nu ook doet, of een gedeelte ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:29

Ik vind dit ook alleen maar goed; ziek is ziek en de kans op complicaties is gewoon te groot als ze gaan opereren. Ik snap het baal gevoel hoor, ik was ingeplanned voor een hart-operatie en die is toen ook uitgesteld omdat m'n verstandskiezen eruit moesten en er daarna een ontsteking opkwam, en daardoor ben ik nu een half jaar verder en word ik nu pas weer ingeplanned voor een operatie, en ja, dat is hartstikke kút, maar het is nog vervelender op z'n zachtst gezegd als er complicaties komen die voorkomen hadden kunnen worden als je gewoon niet ziek was geweest. Dan maar even wachten, dat is heel vervelend maar zo'n dokter wil het niet op z'n geweten hebben dat de operatie 'mislukt' omdat je koorts hebt of een virus hebt.

Ik snap je gevoel hoor, want ik was eerst ook heel boos dat ik moest wachten, maar het is alleen maar logisch en voor je eigen gezondheid, al voelt dat nu niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:31

Ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen.
Natuurlijk vindt ik het goed dat het ziekenhuis niet opereert, omdat het gewoon niet veilig is.
Maar ik vond de manier hoe ze er mee omgingen niet zo netjes, je werd echt aan de kant geschoven.
Ik hoorde collega’s tegen elkaar zeggen: “Ja wat moet ik nu met haar?” “Ja gewoon door gaan met de volgende”

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:32

Ik snap het probleem niet. Wat zouden ze anders kunnen doen dan je naar huis laten gaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:33

AmoorM schreef:
Natuurlijk vindt ik het goed dat het ziekenhuis niet opereert, omdat het gewoon niet veilig is.
Maar ik vond de manier hoe ze er mee omgingen niet zo netjes, je werd echt aan de kant geschoven.
Ik hoorde collega’s tegen elkaar zeggen: “Ja wat moet ik nu met haar?” “Ja gewoon door gaan met de volgende”

Tja, wat moeten ze dan doen? Je bent daar, en op dat moment moeten ze beslissen of ze het wel of niet doen, de operatie. En dokters zijn ook maar mensen, die spreken soms ook menselijk. Ik heb het de afgelopen maanden ook gehoord hoor, continu de artsen onder elkaar 'wat denk jij? nee, nog niet goed genoeg' en dan ging ik weer naar huis, zonder zicht op een operatie, wel met zicht op wéér naar de kaakchirurg en wéér wachten tot het goed was.

Het zijn en blijven ook nog steeds mensen, en ze kunnen het niet mooier inpakken dan het is.
Wat had je dan gewild hoe ze het hadden gezegd? :)
En ja, in het ziekenhuis moeten ze gewoon doorgaan met de volgende ja, want er staan op 1 dag ontzettend veel afspraken geplanned, en dan is het meest logische 'doorgaan met de volgende', ze kunnen moeilijk een kopje thee met je gaan drinken, hoe gezellig ze dat ook vinden en hoe vervelend ze het ook voor jou vinden, aan het eind van de dag zijn het nog steeds mensen die hun werk doen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:33

AmoorM schreef:

Ja in het ziekenhuis is het echt gewoon lopende band werk. Alles gaat achter elkaar door. En aan jou hadden ze nu niks daar dus ja, volgende.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:34

Lekker zoveel mogelijk in de buitenlucht en gewoon naar school.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:35

Nouja ze hadden toch wel even kunnen zeggen dat ze contact moest opnemen wanneer de koorts gezakt is? Toch wel even netjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:39

TS geeft aan dat de arts nog heeft uitgelegd over de gevolgen, ik ga er vanuit dat daarin dan ook is vermeld dat ze pas verder kunnen als de koorts over is, en aangezien dokters niet kunnen ruiken wanneer je koorts over is en je ook moeilijk iedere dag naar het ziekenhuis kunnen laten komen, denk ik dat het logisch is om zelf contact op te nemen wanneer de koorts (en griepverschijnselen) over zijn toch?

Of heb ik inmiddels teveel ziekenhuis gezien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:40

chelle_dora schreef:
AmoorM schreef:

Tja, wat moeten ze dan doen? Je bent daar, en op dat moment moeten ze beslissen of ze het wel of niet doen, de operatie. En dokters zijn ook maar mensen, die spreken soms ook menselijk. Ik heb het de afgelopen maanden ook gehoord hoor, continu de artsen onder elkaar 'wat denk jij? nee, nog niet goed genoeg' en dan ging ik weer naar huis, zonder zicht op een operatie, wel met zicht op wéér naar de kaakchirurg en wéér wachten tot het goed was.

Het zijn en blijven ook nog steeds mensen, en ze kunnen het niet mooier inpakken dan het is.
Wat had je dan gewild hoe ze het hadden gezegd? :)
En ja, in het ziekenhuis moeten ze gewoon doorgaan met de volgende ja, want er staan op 1 dag ontzettend veel afspraken geplanned, en dan is het meest logische 'doorgaan met de volgende', ze kunnen moeilijk een kopje thee met je gaan drinken, hoe gezellig ze dat ook vinden en hoe vervelend ze het ook voor jou vinden, aan het eind van de dag zijn het nog steeds mensen die hun werk doen..

Ja dat snap ik wel.
Maar ik had wel liever gewild, dat ze ons (Mijn ouders en ik) even apart pakten, in een spreekruimte enzo en verteld hadden van hoe en wat.
Bijv wat we nu het beste konden doen, (hij zei wel naar de huisarts voor medicatie) maar vooral wat we moesten als de koorts over was, of we zelf bericht kregen(Wat de receptie zei, wat dus niet klopte) of we zelf moesten bellen, nu een nieuwe afspraak maken ect) Nu was het in de wacht kamer, met anderen en heel vlug.
Mijn ouders hadden wisten ook niet wat we moesten doen, ik ben 20 dus ik kan ook wel zelf dingen regelen, maar ik had me zo gefocust op de operatie en dit totaal niet verwacht, dat ik gewoon bijna in shock was, omdat toen ik in die klaarmaak kamer was, echt dacht nu gaat het gebeuren..
Maar inderdaad wel netjes van het ziekenhuis dat ze niet willen opereren.
Ja dat snap ik wel.
Maar ik had wel liever gewild, dat ze ons (Mijn ouders en ik) even apart pakten, in een spreekruimte enzo en verteld hadden van hoe en wat.
Bijv wat we nu het beste konden doen, (hij zei wel naar de huisarts voor medicatie) maar vooral wat we moesten als de koorts over was, of we zelf bericht kregen(Wat de receptie zei, wat dus niet klopte) of we zelf moesten bellen, nu een nieuwe afspraak maken ect) Nu was het in de wacht kamer, met anderen en heel vlug.
Mijn ouders hadden wisten ook niet wat we moesten doen, ik ben 20 dus ik kan ook wel zelf dingen regelen, maar ik had me zo gefocust op de operatie en dit totaal niet verwacht, dat ik gewoon bijna in shock was, omdat toen ik in die klaarmaak kamer was, echt dacht nu gaat het gebeuren..
Maar inderdaad wel netjes van het ziekenhuis dat ze niet willen opereren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:42

chelle_dora schreef:
TS geeft aan dat de arts nog heeft uitgelegd over de gevolgen, ik ga er vanuit dat daarin dan ook is vermeld dat ze pas verder kunnen als de koorts over is, en aangezien dokters niet kunnen ruiken wanneer je koorts over is en je ook moeilijk iedere dag naar het ziekenhuis kunnen laten komen, denk ik dat het logisch is om zelf contact op te nemen wanneer de koorts (en griepverschijnselen) over zijn toch?

Nee dat hebben ze niet gedaan.
Het was echt: "Ja wij kunnen niet opereren als je koorts hebt, ga maar naar de huisarts, doei"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:45

AmoorM schreef:
chelle_dora schreef:

Nee dat hebben ze niet gedaan.
Het was echt: "Ja wij kunnen niet opereren als je koorts hebt, ga maar naar de huisarts, doei"

Nou zo letterlijk zullen ze het ook niet hebben gezegd :+ maar je bent ook 20, je had zelf dus ook kunnen vragen of je dan moest bellen wanneer de koorts over was natuurlijk. Het lijkt mij nu meer even boos zijn over het feit dat ze niet gaan opereren terwijl je je daar wel op had ingesteld (en dat begrijp ik dus helemaal) maar daar kunnen de dokters niks aan doen, en jij ook niet.

Zoals je zelf zegt, als je écht geen symptomen van griep meer hebt (en dus niet alleen de koorts, maar dus ook niet meer het vele snotteren, hoesten, niesen en kuchen) dan kan je natuurlijk zelf ook naar het ziekenhuis bellen, waarschijnlijk ook mede omdat je 20 bent hadden de dokters wellicht ingeschat dat je dan zélf zou bellen wanneer de griep over zou zijn.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:51

Vervelend voor je dat je niet geopereerd kon worden vandaag. Het ziekenhuis neemt geen risico's door je niet te opereren als je koorts hebt, dat is gewoon protocol en dat is alleen maar bedoeld voor je eigen gezondheid.

Verder snap ik je probleem niet echt? Er is tegen je gezegd dat als de koorts is gezakt dan je dan moet bellen voor een nieuwe afspraak en als het over 5 dagen nog niet over is moet je ook bellen om een afspraak te maken voor verder onderzoek. Als ik je verhaal zo lees moet je dus 5 dagen afwachten en dan even bellen om of een nieuwe datum voor OK in te plannen, of om een afspraak te maken voor verder onderzoek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:56

Laura1589 schreef:
Vervelend voor je dat je niet geopereerd kon worden vandaag. Het ziekenhuis neemt geen risico's door je niet te opereren als je koorts hebt, dat is gewoon protocol en dat is alleen maar bedoeld voor je eigen gezondheid.

Verder snap ik je probleem niet echt? Er is tegen je gezegd dat als de koorts is gezakt dan je dan moet bellen voor een nieuwe afspraak en als het over 5 dagen nog niet over is moet je ook bellen om een afspraak te maken voor verder onderzoek. Als ik je verhaal zo lees moet je dus 5 dagen afwachten en dan even bellen om of een nieuwe datum voor OK in te plannen, of om een afspraak te maken voor verder onderzoek...

Dat is pas gezegd toen ik belde omdat ik geen duidelijkheid had. Toen zeiden ze dat ik maar moest bellen als het over was en dat ze er nog niet mee bezig waren geweest.
Dat was toen ik inmiddels thuis was. In het ZKH hebben ze niks gezegd.
De receptie zei “Ja je krijgt een brief thuis” Daar had ik toch niet zo veel vertrouwen in, op de een of andere manier. En ik had gelijk, want dat klopte niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:00

wat is het probleem? ze sturen je wsl een brief met een nieuwe afspraak ? aangezien je moest wachten op een brief?
maar een voorbereidwachtruimte ding hoe moet ik dat voor me zien? ik krijg altijd een bed waar ik op mag liggen en dan weggerold wordt :+
het is ook niet hé koorts is over ik kan er tussen gepropt worden... het is geen spoed en er zijn meer op een dag hoor.
dus deur gewezen? ja hadden ze je moeten laten logeren? :+ leven gaat gewoon verder, gewoon naar school en gewoon naar stage.

euh... ik dacht dat het pas geleden was post doet er ook even over hoor ;)

ik vind het goed van het ziekenhuis dat ze je niet hebben geopereerd... bij mij werd ook 38,5 gemeten en ben uiteindelijk toch geopereerd maar is toch minder relaxt dan met gewoon 36,5 erin te gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:00

Celle-Dora: Ik heb ook gelijk gebeld van hoe en wat, maar ik vond het een beetje apart, laat ik het zo zeggen.
Maar ik heb nu weer 37,5. Maar ik heb het wel warm, rillingen ect.
Dus ik denk dat als het donderdag/vrijdag over is, ik maar weer heen bel.
Hoe gaat dat dan? Wordt ik weer onder aan de lijst geplaatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:02

AmoorM schreef:
Celle-Dora: Ik heb ook gelijk gebeld van hoe en wat, maar ik vond het een beetje apart, laat ik het zo zeggen.

Ligt helemaal aan de ingreep, aan de wachtlijst en aan het feit of het spoed is of niet. Kans is wel aanwezig dat je inderdaad niet gelijk prioriteit hebt en dus heel even zal moeten wachten. Maar ook dat kunnen ze je vertellen als je ze even belt om te melden dat je weer beter bent, maar 1 dag geen koorts betekent niet dat het over 2 dagen over is. M'n vriend had om de dag koorts en die heeft er 2 weken mee gelopen en is nu nog steeds niet helemaal lekker, dus reken je niet te vroeg beter :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-14 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

De beslissing is goed, maar ik kan me voorstellen dat het fijner is als ze ook nog even de tijd nemen om te vertellen wat je nou precies verder moet doen. Dat lijkt mij eigenlijk ook wel zo normaal. Ik snap dus heel goed dat je je daar niet goed bij voelt! Je kunt zeker ook even een briefje schrijven naar het ziekenhuis om aan te geven dat jij de manier van afhandelen erg gehaast en onduidelijk vond :j (En dat is dan echt niet meteen een officiele klacht, maar gewoon een reactie.)

unihorses

AmoorM schreef:

dan wordt je niet onder op de lijst geplaatst hoor, dan gaan ze wel kijken of er plek voor je is ( maar misschien hangt dat af van welk ziekenhuis... ) en je kan op de uitvallijst als er dan plek is...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:45

CM_ schreef:
Ik zie niet wat het ziekenhuis fout heeft gedaan?
Wees blij dat ze zo secuur zijn en je niet hebben geopereerd, dit had ook anders kunnen aflopen.

Idd, dit is een normale gang van zaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:21

Net weer getemperatuurd, 37 graden.
De huisarts zei dat ik er 0,5 graad bij op moet doen, dus 37,5.
Vinden jullie dat hoog? Of is dat normaal?