Niersteen verwijderen, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Niersteen verwijderen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 17:36

Gister heb ik te horen gekregen dat mijn niersteen (7 mm) operatief verwijderd zal gaan worden. Dit wordt gedaan door middel van een ureteroscopie.

Ik vroeg mij af of er Bokkers zijn die ook ervaring hebben met nierstenen en/of de verwijdering hier van :o?

Samsie

Re: Niersteen verwijderen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:33

Mijn vriend heeft vorig jaar nierstenen gehad. Hij had erg veel pijn.

Ik weet niet precies hoe ze het bij hem hebben verwijderd, alleen dat het wel onder narcose was. Daarna heeft hij nog wel 1 week last gehad en had hij bloed bij het plassen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:36

Er is in het ziekenhuis van Zaandam een niersteenvergruiser, dus men hoeft hierbij niet geopereerd te worden.
Las ik ergens vroeger in de krant.

Ik weet niet of het nog steeds zo is?.......... vraag er eens naar bij je arts.

Ooit heb ik ook een niersteentje gehad, had veel pijn in mijn zij, gelukkig is ie er vanzelf eruitgekomen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 15:59

Vergruizer is in mijn situatie niet mogelijk, helaas. Ik heb dit logischerwijs eerst voorgesteld maar de ingreep is helaas niet te voorkomen gaf de uroloog aan :(

Samsie, dat is inderdaad een soort complicatie waar ik ook reeds op gewezen ben. Vind het allemaal wel spannend moet ik zeggen. Ik weet helaas al wel precies hoe het verwijderd gaat worden, haha :') Maar goed: liever toch deze ingreep dan nog zo lang met deze pijnklachten rond lopen!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:20

Ga je wel onder narcose? Dat je het spannend vind is logisch!

Bij mijn vriend is er al 2 keer een niersteen verwijderd. Hij moet nu opletten met bijv. cola drinken etc.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:49

ureteroscopie is gewoon via een slangetje door je plasbuis, dan zoeken ze hem op en halen ze hem eruit. Volgens mij is dat een veelvoorkomende ingreep en niet super vervelend ofzo (is natuurlijk nooit leuk)

Succes iig!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:14

Heftig!!! ik heb heel vaak nierstenen (soms wel tot 10 heftige koliekaanvallen per maand) maar bij mij volstaat tot nu toe altijd medicijnen.

Ik weet dus hoe je je voelt en snap dat je zenuwachtig bent.. Sterkte!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:20

Ik ken de operatie als ok assistent.
In principe is het een routine handeling. Veelvoorkomend.

Er gaat een camera door je plasbuis naar binnen. En daardoorheen kan men verschillende tangetjes en vangnetjes opvoeren om je steen te verkleinen en verwijderen.

Sterkte! Ga je onder een ruggenprik of een algehele anesthesie geopereerd worden?