Al 6 weken verkouden, ik weet t niet meer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Al 6 weken verkouden, ik weet t niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 10:01

Een tijdje terug opende ik dit topic: [MW] Hoe lang mag een verkoudheid duren?
Ik heb inmiddels al 6 weken ontzettend verkouden. Ik zit helemaal vol en er komt niks uit, gek word ik ervan. Inmiddels loop ik nu 6 weken met kloppende holtes en ben ik al 2 keer naar mijn huisarts geweest,die niets wil doen. Ik heb een neusspray gekregen die ik 2 weken zonder effect heb gebruikt, toen teruggegaan. Dokter heeft vermoeden van allergie, maar mijn bloedtesten hiervoor was 2 jaar geleden negatief en de dokter denkt niet dat het nu positief gaat worden. Advies: nog 4 weken met de neusspray verder, nu 2 keer per dag gebruiken ipv een keer en dan kijken we weer.

Ik ben nu een week geleden terug geweest naar de huisarts en er is nog steeds geen verbetering. Inmiddels loop ik op mijn tandvlees, ik ben helemaal kapot van me constant niet fit voelen. Ik loop 4 dagen stage en heb niet het idee dat ik het maximale eruit kan halen omdat ik me gewoon niet goed voel. Ik ben ook 2 kilo afgevallen.

Ik heb geen idee wat ik wil met dit topic, denk dat ik gewoon even wilde zeuren :P ik voel me ook een beetje een aansteller omdat iedereen wel eens verkouden is maar dit duurt al zó lang en ik wil er echt niet nog 3 weken mee lopen..

Iemand tips/ ervaring hiermee?

Legoblokje

Re: Al 6 weken verkouden, ik weet t niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:02

Hier heb ik nog nooit van gehoord..
Heb je geen andere dokter in de buurt? Dit kan toch nooit goed zijn..

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:05

Idd andere dokter raadplegen. Klinkt meer als een holte ontsteking en een antibioticakuur die je nodig hebt....

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:06

Herkenbaar..
Mijn geluk is toen geweest dat ik flink gebeten werd door een kat en een antibiotica kuur mee kreeg. (Die tevens tegen holte ontstekingen werkt).
Toen is het bij mij eindelijk losgekomen, ein-de-lijk geen hoofdpijn meer en daardoor werd ik ook fitter. Ik kon ook niet bijgeslapen raken toen, was continue moe.
Ik kreeg overigens ook eerst neusspray voorgeschreven, echter kreeg ik daar bijwerkingen van en achteraf zou dat dus ook nooit voldoende geholpen hebben.

Helaas zit ik nu met hooikoorts dus weer ontstoken holten (neus holten dit keer) en helemaal vol :+ .

Ik zou in ieder geval informeren bij je dokter voor een antibiotica kuur!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:07

Hoe erg dring jij aan bij de je huisarts? Ben je er gewoon heengegaan en gevraagd 'goh ik ben nu al een tijdje verkouden, moet daar niet iets mee?' of heb je echt voet bij stuk gehouden en gezegd dat je je echt heel naar voelt, op je tandvlees loopt en wil weten wat er aan de hand is?
Dat kan namelijk een heel verschil maken. Veel mensen gaan naar de HA maar blijven daar toch erg terughoudend/beleefd en geven zodoende niet echt duidelijk aan HOE vervelend het is, of dat je je daadwerkelijk zorgen maakt.

Als jij het gevoel hebt dat er iets echt niet klopt en je wil het graag uitgezocht hebben, maak dat dan duidelijk aan je huisarts. Die kan ook niet ruiken wat jij gedaan wil hebben! Als je het wel al op die manier gezegd hebt de afgelopen keer, dan is het misschien mogelijk een andere huisarts in de regio te zien?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 10:08

Antibiotica wil die dus niet geven, moet het met die neusspray blijven proberen..

Hanmar ik heb inderdaad vorige keer gezegd dat ik me echt rot voel en er helemaal klaar mee ben. Maar blijkbaar was ik niet overtuigend genoeg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:10

Mijn dochter was jaren ziek, vaak getest bij de huisarts daar kwam niks uit. Alternatief gegaan en na een paar minuten kwam er al van alles uit. De jongste tobde ook met holtes oren en zo, is daar door slechthorend geworden. Altijd verkouden, ook alternatief gegaan en wat een verademing was dat zeg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:12

Ik zie dat je Spijkenisse woont, die arts werkt in Rotterdam ik wil je haar gegevens wel geven?

Anoniem

Is er niet een andere huisarts op die praktijk? Dat je naar een ander kan voor een keer?

Anoniem

Ik heb/had 3 maanden last van een verstopte neus. Als ik boven was (waar de droger staat), of op de bank of in mijn bed lag, kon ik met geen mogelijkheid meer door mijn neus ademen en had ik hoofdpijn. Elke avond gebruikte ik neusspray, zodat ik enigszins kon slapen. Maarrrr... De neusspray was op en had dus een tijdje geen neusspray gebruikt. De eerste nacht was totaal niet fijn, kon amper ademen en kreeg een droge mond doordat ik daarmee moest ademen. Na een weekje zat mijn neus steeds minder vaak dicht en nu helemaal niet meer. Ik weet niet of het een allergie of verkoudheid was, maar sinds ik gestopt ben met de neusspray is het over.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:15

Heb je ook gevraagd waarom je huisarts geen antibiotica wil geven? Daar kan hij/zij best een heel valide reden voor hebben. Huisartsen zijn er echt niet om jou te pesten. :+ Een hoop frustratie m.b.t. huisartsen kan opgelost worden als je gewoon duidelijk zegt: ik wil graag AB, waarom wil jij 'm niet voorschrijven?

Maar goed, als jij het gevoel hebt dat je 'uitgepraat' bent, toch eens naar een andere huisarts gaan. Ik zou niet direct alternatief gaan; er is nog helemaal niets daadwerkelijk onderzocht. Als alles nou verder uitgesloten is, dan is het verder aan jou, maar op dit punt is er als ik het begrijp eigenlijk nog helemaal niets onderzocht of uitgesloten. Dat moet je dan eerst een keer gedaan krijgen, lijkt mij.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:16

Ik zou idd ook vragen om een ab-kuur. Waar ik zelf altijd heel tevreden over ben, is physiomer, een gewone zoutoplossing maar in de speciale fles. Je spuit dat in je neus en dat gaat hard genoeg om ook je holtes te reinigen. Het geeft niet per direct verlichting maar zorgt er bij mij altijd voor dat de duur van mijn verkoudheid enorm afneemt. En ik heb 1 holte die helemaal dicht gaat zien en me dan echt hoofdpijn bezorgt, en dat voorkom ik met die physiomer.

Maar mocht je al weken met een ontsteking rondlopen, dan denk ik dat een ab-kuur beter gaat werken...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 10:18

Psysiomer heb ik inderdaad ook geprobeerd inderdaad, ben door m'n fles heen maar heeft niet geholpen.

Ik denk dat ik t zo eens ga vragen aan iemand die ik ken die huisarts is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:24

Yezzi schreef:
Ik heb/had 3 maanden last van een verstopte neus. Als ik boven was (waar de droger staat), of op de bank of in mijn bed lag, kon ik met geen mogelijkheid meer door mijn neus ademen en had ik hoofdpijn. Elke avond gebruikte ik neusspray, zodat ik enigszins kon slapen. Maarrrr... De neusspray was op en had dus een tijdje geen neusspray gebruikt. De eerste nacht was totaal niet fijn, kon amper ademen en kreeg een droge mond doordat ik daarmee moest ademen. Na een weekje zat mijn neus steeds minder vaak dicht en nu helemaal niet meer. Ik weet niet of het een allergie of verkoudheid was, maar sinds ik gestopt ben met de neusspray is het over.

Ik heb dezelfde ervaring dus gehad! Precies het bovenstaande !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:19

Je kunt ook allergie hebben en er negatief op testen hè....
Ik scoor ook negatief op hooikoorts, maar met dit weer zit ik de hele dag aan mijn neus en ogen te wrijven, stromen de tranen over mijn wangen buiten, en kan ik amper slikken.
Allergietabletjes werken er prima tegen, dus dan kan zo'n test zoveel zeggen wat mij betreft... Het schijnt vaker voor te komen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:47

Heb jij je amandelen nog?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 12:56

Ja amandelen heb ik nog :)

Ik ga me van de week door laten verwijzen naar allergoloog denk ik..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:58

En misschien ook eens naar een KNO-arts, want daar zit je probleem dus eigenlijk. Een allergoloog is verstandig om dingen te laten testen, al kun je dat ook vrij makkelijk uitsluiten; vraag eens om een anti-allergiepilletje en kijk of dan weggaat. Mijn huisarts heeft me een keertje zoiets voorgeschreven zodat ik kon vaststellen dat ik inderdaad ongelofelijk allergisch ben voor katten.

Een KNO-arts kan ook andere dingen bekijken mocht er geen duidelijke allergieën naar boven komen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:07

amandananana schreef:
Ja amandelen heb ik nog :)

Ik ga me van de week door laten verwijzen naar allergoloog denk ik..

Ik denk dat daar de oorzaak ligt...

https://www.google.nl/search?q=amandele ... 3&ie=UTF-8

Overigens moet je de berichten over amandelen en kinderen skippen. Neem aan dat je geen kind bent tussen 1 en 6 jaar :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 13:39

Nee haha een groot kind van 20 :')
Ik heb net gestoomd en dat heeft gelukkig wat verlichting gegeven..

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:42

pff heeeel herkenbaar!
inderdaad eens naar je amandelen laten kijken. Was bij mij ook de oorzaak toen!
ze zijn nu weg :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:33

Laat je weten hoe het afgelopen is? Ben wel heel erg benieuwd naar wat dit is..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 10:12

Zal ik doen, het wordt volgende week pas want de praktijk is dicht komende week.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:44

ik heb afgelopen winter ecinaforce von dr vogel genomen.
omdat ik ook altijd zeer snel en lang verkouden ben.
ik werk momenteel met veel verschillende mensen samen( gehandicapteninstelling) en zou dus daarom ook snel wat oplopen.
doordat ik dit heb genomen ben ik nog niet echt verkouden geweest deze winter, en ook geen echt griepje.
niet echt verkouden heet bij mij geen gekleurde slijmen uit neus of keel. en niet echt ziek heet wel koorts en misselijk maar niet net als mijn zusje 4 dagen overgeven koorts etc...

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:51

Als je melk drinkt, veel yoghurt en andere melkproducten neemt, raad ik je aan om daar nu eerst 3 weken me te stoppen.

Ben zelf niet zo'n melk drinker maar 10 jaar terug op ponykamp was het of melk of thee bij het eten. nu haat ik thee dus was het voor mij een week lang 2 keer per dag melk.
Ik kwam hoestend en snotterend thuis. Thuis hadden we ook nog veel feestjes en dingen met melkproducten en ik bleef maar bezig. tot moeders zei en nu stoppen we met alle melk producten en binnen een week anderhalve week was ik van het gesnotter, gehoest en het verkoude gevoel af!
Ik kan dus totaal niet tegen melk. Van een ijsje kan ik al 3 dagen stront 'verkouden' zijn!