Echter, ik weet vrijwel zeker dat ik nu -na 26 jaar- mijn eerste gaatje heb. De bewuste kies doet met de dag meer pijn en er zit duidelijk een gaatje die er eerder nooit heeft gezeten.
Morgenochtend wil ik direct de tandarts bellen voor een afspraak in de hoop dat ik zo snel mogelijk terecht kan.
Nu is er natuurlijk geen ontkomen aan: er moet een vulling in. En wat ga je dan doen op het moment dat je er vrijwel zeker van bent? Juist. Je gaat google raadplegen. Nu heb ik al het één en ander gelezen over verschillende vullingen en de behandeling, maar weinig over ervaringen.
Daarom hoop ik dat er bokkers zijn die eventueel hun ervaringen met gaatjes en de bijkomende behandeling willen delen.
Is het boren echt zo naar of valt dit mee met een verdoving?
Doet de verdovingsprik zeer?
Welke soort vulling heb jij gekozen en waarom?
Wat zijn de gevolgen van een vulling?
Natuurlijk kan ik deze vragen ook aan de tandarts stellen maar ik lees toch liever ook verschillende ervaringen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ze hebben mij nog nooit gevraagd wat voor soort vulling ik wilde
). De angst voor de pijn van het boren (want ik heb ook al eens gehad dat de verdoving bij mijn oude tandarts niet goed werkte) is voor mij genoeg om dat kleine prikje van de verdoving absoluut niet erg te vinden. Verdoving of niet, ik kan ook gewoon niet ontspannen in die stoel liggen, en als ik ook nog eens de angst heb dat het zeer doet, lig ik gewoon te trillen in die stoel, en dat is ook niet bevorderlijk voor wat de tandarts moet doen