Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik ben bij een psycholoog gekomen via mijn huisarts

Arrabel schreef:Ik heb ook gehad wat jij nu hebt, ik was er echt heel slecht aan toe.
Het scheelde erg weinig of ik was er niet meer geweest.
Ik heb toen 12 maanden een deeltijd behandeling gedaan, dat is 3 dagen in de week van 09:00 tot ongeveer 3 uur (ligt er aan welke "vakken" je krijgt)
Je begint in de ochtend met de dag opening, je zit in een groep met ongeveer 10 mensen.
Na de dag opening ga je bijvoorbeeld naar Beeldend (dingen maken en daar kan je dan je gevoel in stoppen, ik vond kleien altijd heel leuk) Je gaat met de groep je week plannen, je hebt ook nog bijvoorbeeld assertiviteit training, de VERS training, muziek, beweging enz.
Ik heb daar echt heel veel aan gehad, aan de behandelingen maar ook aan de mensen, iedereen begrijpt elkaar en er werd ook veel gelachen, tussen de middag lekker lunchen![]()
Daar naast krijg je ook nog gesprekken met een psycholoog en worden er tussen tijdse evaluaties gedaan.
Ik heb de deeltijd gedaan op de Rembrandthof Symfora groep in Hilversum maar je hebt ze door het hele land.
Ik denk echt dat dit goed voor je zal zijn, met jouw problematiek is een uurtje in de week naar psych niet de oplossing denk ik.
Sterkte en me pb staat voor je open!!
claudiadvx schreef:bij de huisarts heb je ook mensen lopen die in de praktijk zijn die kosten niks vertelde mijn dokter me. maar dat verschilt per huisarts.
vanaf je 18e word psygologie etc niet vergoed binnen een huisartsen praktijk vaak wel maar dat is een kwestie van infomeren
SanneJas schreef:Ik heb erg veel meegemaakt in mijn leven waar ik nu niet teveel over vertel, maar daardoor ben ik wel geworden wie ik nu ben.
SanneJas schreef:Wat ik hier in hoor, is dat je door alle ellende zo veel stress hebt, dat "er niets meer bijkan".Ik merk dat ik de laatste tijd erg verandert ben, ik heb totaal geen zin meer in sociale contacten, ik ben ook al mijn vrienden kwijt, en ik vind het niet eens erg. Het liefst ben ik heel de dag alleen. Ik irriteer me snel aan dingen, ik kan niet meer aardig zijn, en ik verwaarloos mezelf. Heb al zeker 2 jaar geen nieuwe kleren meer gekocht, en ben al ruim een jaar niet meer naar de kapper geweest. Het maakt me echt totaal niets meer uit hoe ik er nu bijloop.
Ik ben ook altijd moe, en heb echt helemaal nergens meer zin in. Als ik mijn werk en mijn paardjes niet had, dan lag ik waarschijnlijk heel de dag voor de tv, en kwam ik vooral niet buiten.