Vage pijn in knie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vage pijn in knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:44

Hoi,

Ik heb al jaren dat wanneer ik wat meer gelopen heb dan normaal ik ontzettend veel pijn heb in mijn knie. Dit wisselt tussen links en rechts. Meestal voel ik het wel al aan het eind van de dag (bijv. tijdens het werken), dan wordt het wat minder en zo gauw ik ga rusten kan ik bijna niet stilzitten omdat het zo vreselijk veel pijn doet :n Vannacht heb ik ook enkele uren wakker gelegen van de pijn. De laatste maanden ging het wat beter maar nu is het wederom erger geworden. Ik heb nu toch besloten om ermee naar de dokter te gaan maar ik vind het wel een beetje eng. Niet dat ik denk dat het iets ernstigs is, maar ik heb het niet op dokters en ik ben gewoon bang voor de "medische molen" :')
Ik heb al bij verschillende fysiotherapeuten gelopen en die weten het ook niet zo. De ene zei dat de kom waar mijn knieschijf in zit niet helemaal "past", de ander zei dat er spieren in mijn bovenbeen vastzaten... Dan weer spieren die te zwak zijn. Dan weer dat ze het gewoon echt niet weten. Het is ook een hele vage pijn, het is echt IN mijn knie. Ik kan ook niet eens aanwijzen waar ongeveer, of wat voor pijn het is. Het is geen stekende pijn, het is meer zeurend. Een beetje te vergelijken met de groeipijn die je als kind hebt. Maar ik vroeg me af of er meer bokkers zijn met deze klachten die me wat gerust kunnen stellen (of niet... :') ).

Groetjes

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Vage pijn in knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:49

Al eens bij een podoloog of chiropractor geweest? Vage knieklachten komen vaak ergens anders vandaan.

Ureen_kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:50

Ik herken het helemaal maar dan alleen in rechts, mocht niet meer sporten etc, alleen veel fietsen want dan zouden mijn spieren sterker worden, ik ben verder nog niet voor foto's etc geweest, maar het is nu weer een tijdje goed.. het is bij mij gebeurt toen ik er door heen zakte met gym...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:52

Nee eigenlijk niet... Zou ik eens moeten kijken. Wat ik trouwens vergeten ben; ik heb (bijna) altijd een blauwe plek enkele cm's onder mijn knieën. Iets boven het midden van mijn scheenbeen. Af en toe zit er ook vocht in mijn knieën. Daarnaast is het af en toe ook wat blauw rond mijn knie zelf maar niet heel opvallend.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:53

Is het geen overbelasting? Ik herken de klachten, bij mij wisselen de knieën elkaar om de beurt af. Als ik stop met sporten zak ik echter door mij knie. Ik heb er mee leren leven. Smeer koelende zalf als het te erg wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:57

Zo voelt het inderdaad, maar 4 uur werken zou toch wel acceptabel moeten zijn :o ?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:59

Ik kan op sommige dagen nog geen uur in de trein zitten. Dan zeuren ze verschrikkelijk en ben ik ik dat ik weer kan lopen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:00

De pijn zit op de voorzijde van je knie? Bij wat voor activiteiten heb je er last van? Hoe oud ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:04

Voorzijde in ieder geval wel ja, waar precies kan ik niet zeggen maar in ieder geval onder/rond mijn knieschijf. Ik ben nu bijna 20 :) Ik heb er last van als ik lang loop/fiets/zit. Moet wel zeggen dat de ergste pijn pas komt als ik ga rusten zeg maar (dus nadat ik lang gelopen heb o.i.d.).

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:08

Ik heb ook regelmatig last van mijn knieen. Ik heb nu sinds 2 weken glucosamine & msn en dat werkt prima. Gekocht bij kruitvat/ de tuinen. twee x per dag zo'n pil en het werkt. Ik kwam op het idee omdat we het ook aan paarden gaven wanneer ze atrose hebben.. Baat het niet schaad het ook niet toch?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:14

Ik heb dus ook van die leuke knieschijven die niet helemaal lekker door hun spoor lopen en als mijn bovenbeenspieren dan lui zijn (paardrijden helpt gelukkig voor mij heel goed maar heb ook oefeningen van de fysio via de orthopeed). Nouja, elke fysio noemde het wel anders.
Klachten klinken precies zoals ik ze toen had. Orthopeed noemde het patellepees tendinose. Geloof dat ze ook wel jonge meidenknieën noemden. Daar kun je op bokt wel meer over vinden.

Rindin

Zoek eens op patellofemoraalpijnsyndroom :)

tiffaany95

Wauw jij beschrijft precies mijn kniepijn :oo word altijd raar aangekeken als ik uitleg dat de pijn als groeipijn voelt. Kan je helaas niet verder helpen... Bij mij weten ze nog niet wat het is

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:15

Idd, jonge meidenknie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:22

Rindin schreef:

Dit had ik inderdaad al gevonden, maar ik heb er al jaren last van en ik dacht dat dit maar tijdelijk was? Daarnaast verergert de pijn juist zo gauw ik ga rusten en traplopen/hurken doet absoluut geen pijn. :n

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:24

Kan ook wel een los flintertje kraakbeen zijn, afkomstig vd meniscus. een chipje. Bij mij is er vloeistof ingespoten om te spoelen zeg maar. Hielp goed. en een ingreep van niks.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:30

Bizzybijtje schreef:
Rindin schreef:

Dit had ik inderdaad al gevonden, maar ik heb er al jaren last van en ik dacht dat dit maar tijdelijk was? Daarnaast verergert de pijn juist zo gauw ik ga rusten en traplopen/hurken doet absoluut geen pijn. :n

Het kan zeker jaren duren, maar traplopen en hurken zijn vaak wel symptomen idd...
Vaak is pijn als je stil gaat zitten na inspanning en teken van overbelasting. Blijkbaar is jouw knie (schijf) niet belastbaar genoeg voor hetgeen je ermee doet... Wat daar de onderliggende reden van is zul je verder moeten (laten) uitzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:32

Vrees het ook. In ieder geval heel erg bedankt!
Ga deze week toch maar een afspraak maken.