First Aid Lifeline, veilig paardrijden: Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

First Aid Lifeline, veilig paardrijden: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 13:22

Ik heb alle forums na gekeken, maar ik kon geen passend forum vinden. Mocht je denken dat het ergens anders beter past, tem gerust.

Wij hebben ons aangemeld bij een bepaalde dienstenservice en toen kreeg ik een pakketje thuis gestuurd met het volgende er in:

Afbeelding

Een armbandje, portemonnee pasje en 2 stickers.

Even geactiveerd via de PC en armbandje heb ik dus op, pasje in m'n Porto en 1 sticker achterop mijn cap.
(De ander plak ik op mijn fiets, mocht ik ooit een ongeluk krijgen.)

Nu is het dus zo dat wanneer ik een ongeluk krijg de alarmdiensten dus via de sticker, pas of armband kunnen checken hoe ik heet, hoe oud ik ben, waar ik woon etc.
Mij leek het een veilig idee. Vooral als ik het bos in ga en mocht ik een ongeluk krijgen, ze zo mijn ouders kunnen contacten.

Wat doen jullie aan veilig paardrijden, behalve een cap of bodyprotector dragen? Is er altijd iemand die weet waar je heen gaat en heb je altijd een telefoon bij je?
Ik vind paardrijden met een telefoon in mijn broek/jas zak heel vervelend. Dus meestal heb ik die niet bij me. Van zo'n armbandje of sticker heb je geen last. :D

Ook omdat mijn ouders zich niet interesseren in mijn rij-kunsten ( :') )
Ik zeg meestal gewoon: "Ik ga rijden bij de buren!" maar halverwege besluit ik dan toch een buitenrit te maken en 9 van de 10 keer weten mijn ouders niet eens dat ik in het bos uithang met een knol.

Dus, wat doen jullie aan veilig paardrijden?

dovish

Re: First Aid Lifeline, veilig paardrijden: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:29

Klinkt als een goed idee zo op het eerste gezicht. Maar is dit iets waar nederlandse hulpverleners mee bekend zijn? Kunnen ze het snel aflezen en handelen, of moeten ze hun mobiel er bij pakken en eerst opzoeken wat het is en hoe het werkt?

Ik ben hartpatiënt en heb in mijn portemonnee wel een pas met mijn eigen gegevens + gegevens van arts/icd etc. maar eigenlijk zou ik ook wel zoiets willen als dat van jou, wanneer dat goed werkt. Anders is een medical bracelet of een ouderwetse dogtag misschien praktischer..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:34

Ik heb altijd een papiertje met nummers van mijn ouders, familie, buren in mijn zak als ik ga rijden. En de eigenaresse houd mij in de gaten :)
Als ik op buitenrit ga, ga ik nooit alleen.

Verder altijd een telefoon op zak.
Laatst bijgewerkt door Sjors op 15-03-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 13:34

dovish schreef:
Klinkt als een goed idee zo op het eerste gezicht. Maar is dit iets waar nederlandse hulpverleners mee bekend zijn? Kunnen ze het snel aflezen en handelen, of moeten ze hun mobiel er bij pakken en eerst opzoeken wat het is en hoe het werkt?

Ik ben hartpatiënt en heb in mijn portemonnee wel een pas met mijn eigen gegevens + gegevens van arts/icd etc. maar eigenlijk zou ik ook wel zoiets willen als dat van jou, wanneer dat goed werkt. Anders is een medical bracelet of een ouderwetse dogtag misschien praktischer..

Ik heb zelf ook een zorgpas van mijn zorgverzekering in mijn porto zitten. Maar de tijden dat ik die bij me heb, is echt zelden. Oeps...

Je hebt bij andere pakketten ook een "RedDog" label. Zo'n metalen dingetje die je aan je tas o.i.d kunt hangen.
Mensen kunnen je dan traceren en je een sms, telefoontje of email sturen als ze wat van je gevonden hebben.
Maar als mensen mij half dood vinden, zit ik inderdaad niet te wachten dat ze heel rustig met het pasje of sticker naar huis gaan, even googlen, mijn moeder bellen met: "Uw dochter ligt in het bos." :+

Dit staat er op de website:

Citaat:
Waarom First Aid Lifeline?
First Aid Lifeline hoort bij een verstandige voorbereiding van alle sport- en reisavonturen. Daarbij moet je ook met medische noodgevallen in binnen- of buitenland rekening houden. First Aid Lifeline kan een essentiële bijdrage leveren aan optimale Eerste Hulp en de activatie van nazorg.

Betere Eerste Hulp
Als je iets overkomt, dan kunnen 1ste hulpartsen wereldwijd, 24 uur per dag in 17 talen jouw medische kerngegevens opvragen per telefoon, fax of e-mail. Dus ook als je bewusteloos of slecht aanspreekbaar bent, of de lokale taal niet spreekt. Daardoor kunnen artsen sneller een diagnose stellen, een behandelplan maken en je herstelkansen verbeteren. Ook als je geen medische geschiedenis hebt, is het belangrijk dat artsen dat weten. Kortom, dankzij First Aid Lifeline krijg je betere Eerste Hulp.

Activatie van nazorg
Het gebeurt nog te vaak dat familie en verzekeraars pas lang na een medisch noodgeval geïnformeerd worden. Daarom belt de alarmcentrale van First Aid Lifeline direct na het voorval naar familie en verzekeraars. Verzekeraars kunnen dan bijvoorbeeld instaan voor medische kosten, transport organiseren en helpen met het medische natraject. En familieleden blijven niet onnodig lang in het ongewisse zitten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:38

Altijd als ik het erf verlaat, laat ik dat weten aan de staleigenaar, dus ook wanneer ik even een ommetje ga maken aan de hand.
Bij afwezigheid van de staleigenaar bel ik naar mijn vader of moeder. Bij een lange buitenrit bel ik ook nog eens tussendoor om te zeggen waar ik ben en wanneer ik ongeveer terug ga zijn.
Wanneer ik terug ben stuur ik dan een sms'je en ik verwittig de staleigenaar dat ik er weer ben.
Ik heb mijn gsm en id kaart altijd bij. Mijn thuisnummer staat in mijn contacten onder de naam 'alarm'.

Ik zie eigenlijk geen meerwaarde in het bovenstaand pasje wanneer je je id kaart bij hebt.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:42

Klinkt als iets dat vooral voordelen heeft in 't buitenland, wel mooi idee. Maar aangezien ik toch zelden verder dan 1 provincie verderop te vinden ben en niet mag vliegen, is het voor mij geen uitkomst. Tenzij ze Fries, Gronings, Drents en Algemeen Boers spreken ;-)

Wat ik wel mooi vind is dat ze na het alarmslaan familie bellen!

Een tatoeage met belangrijkste medische gegevens kan ook, heb je tenminste altijd bij je!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 13:42

Haha, een tatoeage? _O-

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:48

Die laat je tenminste nooit in je andere jas zitten :D
Laatst bijgewerkt door dovish op 15-03-14 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 13:48

Ik ga niet het 06 nummer van mijn moeder Tatoeëren in ieder geval. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:53

:')

Ik denk erover om op mijn telefoonhoesje mijn ice en eventueel ontgrendeling te kalken , maar heb mijn portemonnee altijd bij me. Dus id hebben ze zo en ben bloeddonor dan weten ze direct mijn bloedgroep

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:13

Ik heb mijn telefoon altijd bij me waarmee noodoproepen gemaakt kunnen worden. Verder heb ik eigenlijk nooit iets om van ID ofzo.
Ik heb wel zoon dogtag waar mijn gegevens opstaan en het nummer van mijn moeder met SOS erachter.
Misschien moet ik die maar weer eens gaan dragen:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:26

Heb altijd mijn mobiel bij me, met daarin nummer van mijn ouders onder SOS...al heb ik mobiel vooral bij me vanwege de gps-app :P
Wil nog wel zo'n hondenpenning voor aan het zadel, met daarin naam van paard en het nummer van de stal laten graveren

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:31

Ik heb m'n mobiel in mn jaszak op stil staan, met een nummer onder thuis ICE ( in case of Emergency) staan, laat altijd iemand het weten als ik ga rijden of het terrein verlaat. Gelukkig lopen er genoeg mensen op het erf rond, maar ik vind het altijd fijn om iemand te laten weten wat ik van plan ben. :)

(Die met de hondenpenning aan het zadel vind ik een heel goed idee! (Juut)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:48

Op mijn mobiel staan meerdere ICE' nummers. Heb geen vergrendeling op m'n mobiel, veel mensen vergeten dat. In dat geval heb je namelijk niks aan je ICE want mensen kunnen je mobiel niet in :+ .

Heb ook een plaatje aan het zadel hangen met gegevens. Kunnen mensen ook altijd bellen. Ocht ik eraf vallen en paard er vandoor gaan -hehe- .

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:53

Wat interessant en handig! Ik ga er wel even naar kijken.

Ik heb ook in mijn telefoon meerdere ICE-nummers staan en er geen vergrendeling opzitten. Ook heb ik als ik ga buitenzijden vaak een kopie van m'n zorgverzekeringspasje bij me en daarbij nog wat info geschreven over wie ze kunnen bellen e.d. Ik ga eigenlijk nooit alleen buitenzijden. Beide paarden hebben aan hun zadel een labeltje zitten met naam, mijn telefoonnummer, dat van m'n vriend en van m'n moeder.
Ik ben nu al even niet naar buiten geweest maar heb wel de Safe Rider App op m'n mobiel staan, als ik dan te lang ergens stil blijf staan/liggen dan stuurt hij een berichtje naar de mobiel van iemand die ik heb ingesteld met de coordinaten waar ik ben.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:01

heel handig maar voor hier in nederland? neah... met je bsn en aanhang kunnen ze zo je hele dossier openen zonder het gedoe van bellen en dan het mondeling krijgen? -> moet het weer opgeschreven worden... wat een omweg :+
zolang je hier in nl gewoon je id mee hebt komt alles wel goed :)
ja in het buitenland lijkt het me wel handig ja... ik weet niet hoe goed de openheid van nederlandse documenten in het buitenland is en of deze makkelijk opgevraagd kunnen worden.
En toch wel eng dat al jou gegevens met een druk op wat knopjes opgevraagd kunnen worden...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:22

Dat is toch niet zo unihorses? Dat epd is er niet doorgekomen toch?

Of je moet al toevallig in je eigen ziekenhuis terechtkomen..