Allereerst ben ik me ervan bewust dat jullie geen dokters zijn, maar misschien dat iemand denkt: goh, dit komt me bekend voor.
Mocht het maandag nog zo zijn ben ik van plan een afspraak bij de huisarts te maken, maar omdat de 'klachten' steeds af en aan zijn, en ik niet zo vaak naar de huisarts ga, voelt het dan alsof ik me aanstel. dus ik wacht te lang en dan gaan de klachten weer weg.
Goed, waar het om gaat.
Sinds een paar weken (denk dat de eerste keer een maand of 3 geleden was) merkte ik dat ik een soort spierpijn had in mijn schouder.. of, ja, op mijn schouder voelt het eigenlijk meer.
Lastig uitleggen. Ik voelde het vooral als ik schakelde in de auto, of als ik op mijn arm leunde.
Ik dacht dat ik een verkeerde beweging had gemaakt, of te fanatiek was geweest in de sportschool.
Na een paar dagen verminderde het en ging het over.
Wat later stak het weer de kop op, maar ik heb het een beetje genegeerd, gaat wel weer over dacht ik. En dat deed het ook.
Totdat ik een keer een fanatiek rondje bos had gereden en ik praktisch kreupel van mn paard kwam. Na een stukje lopen was dit weer prima.
Maar snachts in bed had ik er flink last van. Als ik me omdraaide voelde ik mn heup, dezelfde pijn/irritatie die ik eerder in mn schouder had gevoeld. Toen ik smorgens op wilde staan waren de eerste passen lopen erg moeizaam, maar als ik eenmaal in beweging was ging het wel.
Dit heeft 2 of 3 dagen geduurd. Als ik even ging zitten en weer op wilde staan ben ik een paar stappen flink kreupel en doet het pijn, dan gaat het wel weer.
De keren erna dat het opdook had het niks met paardrijden te maken, dan stond ik er gewoon smorgens mee op of overvalt het me ergens midden op de dag zonder duidelijke aanleiding en heb ik er weer een paar dagen flink last van. Dus het heeft niet met mn paard/zadel oid te maken.
Mijn schouder voel ik momenteel ook weer, als ie hangt is er niks aan de hand, maar als ik er kracht mee moet zetten zoals met schakelen of als ik een shirt over mn hoofd uit wil trekken dan voel ik dat wel flink.
Hij lijkt ook wat te blokkeren als ik een shirt uit wil trekken.
Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is.
Het voelt dus spierpijn achtig, maar toch anders (lekker duidelijk
) en het zit aan de buitenkant/bovenkant van mn rechterschouder, op de bolling zeg maar, en op mn beide heupen, ook aan de buitenkant. beetje in de overgang naar bovenbeen.Omdat het af en aan is voelt dit heel 'aanstellerig' maar meer kan ik er niet van maken, dus als iemand ideeen heeft?