zonne exceem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

zonne exceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 16:29

Hallo,
Al jaren heb ik last van zonne exceem.
Vaak begint het rond mei/juni wanneer de zon echt fel is.

Maar nu heb ik met deze prachtige dagen al direct last van exceem.
Rode bultjes,jeuk en een brandend gevoel.
Het lijkt wel alsof ik met mijn armen en handen en voorhoofd in de brand netels ben gevallen!

Ik heb hier eerder middeltjes voor gehad en factor 60 geprobeerd maar tot nu toe helpt niets.

Wie heeft hier ook last van en wie weet wat nou echt helpt! Ik wil graag lekker naar buiten en met de paarden bezig gaan maar die jeuk zodra ik de deur uit stap is ondraaglijk!
Groetjes

dovish

Re: zonne exceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:35

Desensibilisatie bij de dermatoloog wil soms helpen, maar verder is er nergens van bewezen dat het echt helpt. Vorige zomer werd ik er ook helemaal gestoord van..
Bij mij komt het door overgevoeligheid vanwege (plas)medicatie. Heb jij het altijd al gehad?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:54

Tabletjes van Urtizon

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:39

Ik heb het ook (gehad)! Ik ben er gelukkig overheen gegroeid, maar tabletjes van Urtizon en factoor 500 zonnecreme van de dokter hielpen wel :j En het aantal zonuren langzaam opbouwen, en niet tussen 12 en 4 bezig gaan..

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:47

Ik ben heel gevoelig voor zonneallergie als ik in Frankrijk ben. Wat bij mij goed helpt is insmeren met een OLIEVRIJE zonnebrandcreme. Bij mij werkt Lancaster heel goed. Zodra ik maar een beetje slordig ben met smeren krijg ik bultjes of erger! Met deze creme gaat het bij mij altijd goed. http://www.douglas.nl/douglas/Verzorgin ... 06086.html

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:48

Ik zal als de zon weer begint te schijnen 1 van jullie tips uit gaan proberen..
Dovish, ik heb er al jaren last van... kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik er geen last van heb gehad. Het gekke is, 2 jaar geleden op vakantie naar Turkije geweest.. veel zon uren maar nergens last van gehad!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:50

Hier ook. Gelukkig maar 1 plek op mijn binnenelleboog. Eerst onder de zonnebank, maar nu ook met gewone zon. Onder de zonnebank doe ik iets over die plek, maar in de zon gaat dat niet (of ja, gaat wel, maar ik ga niet de hele zomer met een afgeknipte sok om mn arm lopen).

Heb er wat op gegoogled en anti-allergie pillen lijken te helpen. Xyzal bijvoorbeeld, werkzame stof Ceterizine. Ik moet het nog proberen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:06

Cetetrizine helpt bij mijn moeder idd wel, bij mij niet. Trouwens goedkoop overal te krijgen, oa bij de lidl.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:13

Bij mij heeft het geholpen om helemaal geen douchegel/zeep/bodylotion/etc op mijn huid te gebruiken.. Ik heb het een tijdje heel erg gehad, wat in de loop der jaren vanzelf beter werd alleen de jeuk bleef, die is nu ook weg.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:14

KarinvdM schreef:
Tabletjes van Urtizon

:j
En als ik toch rode bultjes had smeerde ik er vaak iets van aloë vera crème op. Werkte lekker verkoelend :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:23

Dit heb ik ook gehad!

Heb het inderdaad ingesmeerd met Aloë Creme (let er wel op dat het pure gelei is, zonder toevoegingen...)
En nu gebruik ik enkel Forevers Sunscreen, op basis van Aloë.

PBtje voor de gegevens van mijn vriendin die dit kan leveren :) {:}