Charaz schreef:Scheelt dat qua calorien dan of je zoet met suiker of honing?
Ik gebruik nu Stevia.
Van stevia wordt ik misselijk.. geen idee hoe t kan
Wij hebben idd ook stevia al mn moeder er mee kwam dat dit eigenlijk niet de goede was
Binnenkort halen wij een nieuwe!
Renee_Pim schreef:Volle yoghurt heeft heel veel calorieën. Deze kun je beter vervangen door magere of evt halfvolle. En in plaats van suiker kun je beter zoeter maken met honing. Gezonder (en lekkerder)
Ook kipburger klinkt niet erg gezond maar weet niet wat er in zit. Verder veel fruit eten is altijd goed , en veel water drinken ^^
Ik drink thee ipv water
water komt me een beetje de neus uit haha dus voor mij is t heel veel thee ^^
Nee klinkt ook niet erg gezond maar dit werd me wel aangeraden om tussen de middag een stukje vlees te eten 
Snollygoster schreef:MyFitnessPal!
Echt waar, ik raad je deze heel sterk aan, het is een geweldige app. Je moet er gewoon je huidige gewicht ingeven en dan je streefgewicht en in hoeveel tijd je liefst zou willen afvallen, de app berekent dan het aantal calorieën die je mag eten per dag om je streefgewicht te bereiken binnen de gewenste tijd.
Je moet alles wat je eet invullen op de app en het berekent dan je calorieën, ook als je aan sport hebt gedaan kan je dat ingeven en het berekent dan ook hoeveel calorieën je verbrand hebt.
De app is volledig gratis en je kan ook alles met anderen delen als je dat wil

Ga ik direct downloaden!
stitchlover schreef:Ik vind je eetpatroon helemaal niet zo verkeerd hoor. Vind het wel altijd knap dat mensen met een bakje yoghurt kunnen ontbijten. Krijg je dan niet heel snel weer trek? Eet je later op de avond ook niks anders meer in de zin van een toetje?
Ik vraag me wel af of die link van Alwiene wel klopt? Volgens de berekening zou ik 2600 kcal per dag mogen eten (meer dan een volwassen vent).
Even ter info: ik ben 180 lang heb een gezond gewicht en normaal tot slank postuur. Ik sport wel veel (fietsen, paardrijden + gehele verzorging). 2600 kcal aan eten kom ik trouwens niet aan hoor, dan barst ik uit mijn voegen denk ik

Nee eigenlijk niet.. vooral als ik nog een beker volle melk drink 
Maar zoals ik alles wel lees moet ik even halfvolle melk weer gaan drinken (hadden we wel altijd maar volle is lekker romig haha)
Ga ook magere en halfvolle yoghurt proberen
Ben alleen nu weer verwend met een pak halfvolle vanille yoghurt 
Soraya10 schreef:2600 kcal???? Dan kom je aan!!!! Ik zou zeggen neem een voedingsapp op je telefoon dan kun je iig een grove schattig krijgen van je kcal inname op een dag en kun je makkelijker bijhouden en terug zien wat je genuttigd hebt op een dag. Ik zou zeggen probeer 1700 kcal per dag aan te houden en dan kun je redelijk veel eten. Gaat het te snel en val je af kun je de kcal inname wat ophogen.
1700 kcal per dag vind ik zeker niet veel heb een appje waarmee ik t bij hou kom altijd rond de 2000 uit vaak iets hoger..
Mirjam_x schreef:Ik doe de opleiding voeding &diëtetiek en hier is mijn advies

Eet sws minstens 4 sneetjes brood per dag. Dit zijn in jouw geval broodvervangers zoals droge muesli, crackers, of een bordje havermout bijv. Alleen een bakje yoghurt is veel te weinig! Als je niet wil afvallen is volle yoghurt prima.
Zorg er verder voor dat je minstens 200 gram groente per dag eet en 3 opscheplepels van bv rijst, aardappels of pasta met 100 gram vlees of een vleesvervanger.
Probeer ook om de 2/3 uur iets te eten, dit is het beste voor je lichaam om genoeg energie te hebben.
Als je met dit patroon nog honger hebt, mag je in jou geval nog wat extra (gezonds) eten, omdat je niet wil afvallen. Verder minstens 1,5 liter water per dag en dan is t perfect! Goed dat je zoveel fruit eet!
Afvallen is altijd een zeer welkome bijkomstigheid! Ik hang nu al een tijdje rond t zelfde gewicht en vind t gewoon wel even prima zo.
Maar afvallen is altijd zeker fijn zal je zo even een pb sturen
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 13-03-14 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt