Allergische reactie muggenbulten/dazen/enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Allergische reactie muggenbulten/dazen/enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 10:14

Ik ben altijd wel gevoelig geweest op insectenbeten, maar het lijkt wel elk jaar heftiger te worden.
Vorig jaar ben ik een keer lekgeprikt door dazen. Ik had toen een stuk of 8 bulten op 1 been en ben er 2 dagen ziek van geweest. Grote schijven, dik been, warm, koorts, pijn, jeuk, kringen er omheen.
Conclusie: allergische reactie. Ik had al antihistamine (desloratadine) voor hooikoorts en dat hielp enigszins tegen de jeuk en pijn.
De zomer ging vanzelf over en de muggen (en dus de bulten) verdwenen ook. Wel zie je op sommige plekken nog steeds littekens.

Afgelopen zondag ben ik een avondrit gaan maken. We zijn een heleboel muggen tegengekomen en ik ben opnieuw lekgeprikt.
Op mijn rechterbeen heb ik 3 grote schijven zitten, waarvan er bij 1 ook paarse vlekken onder zitten en bij 1 zit er een kring omheen. Ze zijn warm, jeuken, kloppen, doen pijn, enz. Echt ziek ben ik er deze keer niet van, maar ik word 's nachts bijvoorbeeld wel wakker omdat ik er op ga liggen en dat zeer doet.
Op mijn arm heb ik er 1 zitten met allemaal kleine blaasjes er omheen.
De antihistamine slaat helaas niet aan deze keer.

Als dit nu al zo erg is, vrees ik voor de zomer met alle dazen en muggen en andere beesten. Ik moet er niet aan denken dat ik bijvoorbeeld in mijn gezicht wordt gestoken :=
Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts. Maar heeft iemand hier nog adviezen?

De HTK middeltjes als prikweg, azijn, koelen en dergelijke heb ik allemaal al geprobeerd. Ik vrees dat er zwaarder geschut nodig is...

Anoniem

Re: Allergische reactie muggenbulten/dazen/enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:20

Ik lees even mee. Ik heb al medicijnen van de huisarts maar die helpen nog niet :n

Mijn grootste angst zijn bijen. Als ik daar door geprikt wordt dan zwelt alles zo gigantisch op dat de huid helemaal scheurtjes krijgt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 10:22

Oei... Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Maar dat wil ik ook graag zo houden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:23

Ik had gehoopt op een strenge winter dat alles even goed zou doodvriezen. Maar helaas ik ben bang voor een soort super insecte invasie deze zomer :=

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:40

Herkenbaar, onze jongste zoon van 4 ook. Bij de eerste muggenbult is het hier meteen contact met huisarts voor antihystamine en antibioticazalf. Verder zijn we op doktersadvies aan het experimenten met vitamin B1. Deze zouden ervoor moeten zorgen dat je minder lekker bent voor de muggen. Zijn we nog te kort mee bezig om resultaat te zien. Afwachten dus.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:49

Heel herkenbaar, ik heb pillen van de dokter en een speciale zalf die helpt de plekken te verminderen.
Ik zou aanraden om er mee naar de HA te gaan en voor goede medicijnen te vragen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:42

Ik heb hier ook altijd erg veel last van. Precies zoals jij omschrijft. Heel af en toe dan willen er ook nog weleens blaren ontstaan :n

Ik krijg Tavegil van de huisarts en voor de plekken gebruik ik dan een verkoelende zalf. De plekken zijn ook echt heet, dus koelen is fijn en de verkoelende zalf vermindert de jeuk aanzienlijk

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:44

Voor jeuk zou je kunnen denken aan lidocaïne?
Ik smeer zelf gewoon dentinox op jeukende plekken die ik had nav eczeem.
Hielp mij goed genoeg om er dan van af te kunnen blijven, maar je hebt ook sterkere vormen!

Ik zou adrenal bestellen voor dit soort dingen.
De prednison uit de natuur, concentraat van bijnieren van koeien.
Geeft niet dezelfde bijwerkingen overigens, geen normaliter enige die ik ken is sufheid bij uitzondering.
Als je dat goed slikt kan het zomaar zijn dat de reacties stukken minder zijn.
Zelfde geld voor hoge doses vitamine C, dan heb je het echt over 5 gram per dag.
Nog beter is Liposomale vitamine C, dat word veel beter opgenomen.
Dat is heel simpel te maken, lecithinekorrels van bloem, vitamine C kristallen van NOW en een beetje pure stevia voor het zure.
Lecithine laten weken in 150 ml water, vitamine C poeder een afgestreken EL in 50 ml water en een beetje stevia puur.
Dat een aantal uur laten weken en dan samen in de blender, en over in de ultrasoon sierradenreiniger die ongeveer 10 minuten aan zetten met het mengsel er in.
Dan krijg je een gelijkmatige vloeistof die niet meer uit elkaar gaat.
Goedkoop en word super opgenomen, twee eetlepels staat qua opname gelijk aan 7 gram vitamine C, wat ook weer op je bijnieren werkt.