Vorig jaar ben ik een keer lekgeprikt door dazen. Ik had toen een stuk of 8 bulten op 1 been en ben er 2 dagen ziek van geweest. Grote schijven, dik been, warm, koorts, pijn, jeuk, kringen er omheen.
Conclusie: allergische reactie. Ik had al antihistamine (desloratadine) voor hooikoorts en dat hielp enigszins tegen de jeuk en pijn.
De zomer ging vanzelf over en de muggen (en dus de bulten) verdwenen ook. Wel zie je op sommige plekken nog steeds littekens.
Afgelopen zondag ben ik een avondrit gaan maken. We zijn een heleboel muggen tegengekomen en ik ben opnieuw lekgeprikt.
Op mijn rechterbeen heb ik 3 grote schijven zitten, waarvan er bij 1 ook paarse vlekken onder zitten en bij 1 zit er een kring omheen. Ze zijn warm, jeuken, kloppen, doen pijn, enz. Echt ziek ben ik er deze keer niet van, maar ik word 's nachts bijvoorbeeld wel wakker omdat ik er op ga liggen en dat zeer doet.
Op mijn arm heb ik er 1 zitten met allemaal kleine blaasjes er omheen.
De antihistamine slaat helaas niet aan deze keer.
Als dit nu al zo erg is, vrees ik voor de zomer met alle dazen en muggen en andere beesten. Ik moet er niet aan denken dat ik bijvoorbeeld in mijn gezicht wordt gestoken

Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts. Maar heeft iemand hier nog adviezen?
De HTK middeltjes als prikweg, azijn, koelen en dergelijke heb ik allemaal al geprobeerd. Ik vrees dat er zwaarder geschut nodig is...