Aangerand, en nu blijkbaar kinderlokker..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Aangerand, en nu blijkbaar kinderlokker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:35

Ik heb er niet eens meer moeite mee dat hij dit misschien kan lezen.. Ik heb ooit een jaar geleden onder een schaduwaccount een topic geopend om hierover met anderen te kunnen praten (wat ik erg fijn vond). Ik ben dus ooit een keer aangerand door de eigenaar van mijn vroegere verzorgpony, en ik was niet de enige.

Mijn vriendin stuurde me een uur geleden een whatsapp bericht, met daarin een verhaal van een meisje wat ze kent die haar een foto had gestuurd van de pony die zij bij die man verzorgd had. Wat is er aan de hand? De 2 andere meisjes waar wij mee verzorgd hebben zijn sinds een aantal weken ook gestopt. Die vriendin van mijn vriendin verzorgd dus nu de pony's die wij ooit samen verzorgd hebben.

Wat de eigenaar en zijn vrouw verteld hebben heeft me werkelijk waar zo boos gemaakt.. ik kan me nu nauwelijks inhouden. Ik ben nooit naar de politie geweest, maar heb wel erg de neiging dit te doen. Ze hebben gezegd dat mijn vriendin en ik gestolen hebben (we hebben al onze eigen spullen teruggehaald, vroeger heeft deze man ook al eens tegen mij gezegd dat een van zijn vroegere verzorgsters een zadel had gestolen). Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar iets gestolen, alle spullen die ik meegenomen heb (en dat waren er een hoop) zijn allemaal betaald van het geld wat ik gespaard heb en mijn ouders voor gewerkt hebben, dit geld ook voor de spullen van mijn vriendin, alleen heeft zij er zelf ook voor gewerkt.

Ik gooi het oude topic erbij voor degenen die geïnteresseerd zijn, dan weet je ook aan de hand van details en tijd dat ik zoiets niet zou verzinnen. Nog bedankt voor alle beledigingen en het trauma, beste meneer. (Voor degenen die niet zo heel erg thuis zijn in psychologie en mijn hedendaagse reacties vreemd vinden, je hebt alleen de eerste paar weken last, mits je het genezingsproces goed aanpakt. Na een tijdje wordt je (nou, ik tenminste) boos op jezelf, op de sukkels die niet bij die vent weggingen ook al wisten ze wat er met mij en een ander meisje was gebeurd, in mindere mate mijn vriendin, op de vent die je een trauma heeft bezorgd en op het feit dat hij nog pony's mag houden.)

Dus, is het een stom idee om na een jaar nog naar de politie te gaan? Ik maak me toch behoorlijk veel zorgen over eventuele andere meisjes die daar nog over de vloer komen, en dan dit keer echt verkracht zullen gaan worden.. Ik heb liever dat hij gewoon geen pony's meer mag houden, aangezien hij ze voor zijn eigen (zieke) doeleinden aan het misbruiken is...

Ik zou ook graag horen wat ons juridisch systeem aan dit soort dingen kan doen. Ik weet bijna zeker dat hij, omdat mijn vriendin al naar de politie is gegaan vorig jaar, al geregistreerd staat.

[MW] Aanranding door eigenaar verzorgpony..
Laatst bijgewerkt door Maanoogje op 11-03-14 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Re: Aangerand, en nu blijkbaar kinderlokker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:39

Een keer informeren wat je politie-technisch hiermee kan bereiken, kan nooit kwaad denk ik. Bedenk alleen wel dat het vaak zijn woord tegen het jouwe is, dus hoe meer meisjes er ook iets mee doen, hoe groter de kans is dat er ook echt iets mee gedaan gaat worden..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:41

Zeker aangifte doen, al is het maar voor registratie en controle. Samen sta je sterker als alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:42

Aangifte doen lijkt mij een goed plan ja!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:43

Allereerst bedankt voor jullie reacties, ik ben net een beetje gekalmeerd na het posten van het topic. Ik wilde eigenlijk nog dat eerste meisje erbij betrekken vorig jaar, maar haar ouders weten het niet. Ik wilde ook al naar de ouders van die andere meisjes gaan, maar nu zijn ze natuurlijk al bij hem weg. Ik geloof wel dat hij ze ooit eens aangeraakt heeft of iets dergelijks, maar (zoals hij aan mijn moeder probeerde te verkopen) dat kan nog als vriendschappelijk worden beschouwd.

Zijn liefdesverklaring aan mij paste daar niet in. Ik heb trouwens wel die avond een dvd van hem gekregen, ik geloof dat hij mijn naam verkeerd gespeld heeft en 'mijn lieve' erbij heeft gezet. Natuurlijk kunnen ze dat beschouwen alsof ik dat zelf heb gedaan.. Ik zelf kan dat ding echt niet bekijken zonder een soort paniekaanval te krijgen ben ik bang..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:45

aangifte gaan doen, ook andere meiden waarvan jij weet waarbij het gebeurt is, en zoek desnoods andere verzorgsters op waarvan je weet dat ze bij die man geweest zijn ..
en ook de verzorgster voor jullie zien te traceren..zijn je ouders op de hoogte?
zo ja neem ze mee naar de politie, zo nee, zeg het ze alstjeblieft

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:47

Sparky10 schreef:
zijn je ouders op de hoogte?

Dat zijn ze inderdaad. Ik heb samen met mijn moeder en stiefmoeder m'n vader er nog van moeten weerhouden die vent z'n smoel te verbouwen destijds. Ik hoop voor hem dat hij mijn vader nooit meer op straat tegen zal komen eerlijk gezegd, ik weet niet of hij zich in zal houden.

Ik ga nog wel een keer proberen contact te zoeken met dat andere meisje, al is het maar zodat ze hem aangeeft, ik denk dat dat gewoon anoniem kan, dus hoeft ze het niet tegen haar ouders te vertellen als ze dat niet wil.

Edit: Wat ik nog vergeten ben te vertellen: de eigenaar van mijn huidige verzorgpaard is ook op de hoogte. Mijn moeder heeft het ook tegen een aantal mensen verteld, en ik ben behoorlijk verbaasd dat er nog mensen zijn die blijkbaar van niets weten, zeker omdat ik (toen ik pony's aan het verkopen was) zelfs door een meisje uit R'dam (25 km verderop) verteld werd dat ze zoiets als wat ik vertelde gehoord had van mijn dorpje.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:56

Gewoon aangifte doen!
Zonder aangiften komt er weinig van terecht.
Gebruik je terechte, gezonde woede om die stap te nemen.

En doorgaans: als er kans op herhaling bestaat (= hij heeft nog steeds pony's) reageert de politie/ justitie alert.

Dus doe jezelf een lol, bel de zedenpolitie (gewoon via 09008844) en maak een afspraak voor aangifte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:01

Denk je dat hij de pony's heeft puur zodat er meisjes op af komen? Dat zou bizar zijn...

Heb je hier zelf hulp voor gehad?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:05

Aangifte doen. Kan hier wel een verhaal ophangen over mijn eigen ervaringen, maar dat doe ik niet. Mocht je willen praten oid stuur gerust een pb! Al is het om even lekker alles eruit te gooien en alle frustraties en gevoel neer te dumpen..

en als er al een melding ligt, zeker doen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:07

Aangifte doen :-) Des te meer meiden aangifte doen des te sterker staan jullie :-)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:10

Janneke2 schreef:
Dus doe jezelf een lol, bel de zedenpolitie (gewoon via 09008844) en maak een afspraak voor aangifte.

Dat zou heel prettig zijn voor me! Als ik daar niet ver voor hoef te reizen (of R'dam gewoon, is eigenlijk niet zo moeilijk), zou ik zelfs eventueel alleen kunnen gaan en hoef ik niet op de agenda van mijn ouders te letten. Bedankt alvast :)

Joolien schreef:
Denk je dat hij de pony's heeft puur zodat er meisjes op af komen? Dat zou bizar zijn...

Heb je hier zelf hulp voor gehad?

Nee, dat denk ik niet. Maar om nu te zeggen dat hij veel om ze geeft is een moeilijke voor me.. Hij claimt dat hij veel om een van de pony's gaf die hij verkocht had, maar hij is nooit meer bij haar wezen kijken, terwijl hij me beloofd had destijds dat we zouden gaan kijken. Ik ben zelf 1x met mijn moeder wezen kijken.

Ook heeft hij, op verzoek van verzorgstertjes, een aantal keren pony's gekocht. Hij heeft toen er nog andere meisjes bij waren die meer kwamen voor het rijden d-pony's gekocht. Hij heeft ook eens een pony verkocht omdat haar 'vaster verzorgster' (degene die het best met haar overweg kon) weg was gegaan, hij heeft ons toen verteld dat ze niet genoeg gemotiveerd was voor die pony, en dat hij haar weggestuurd had. Ik geloof dit verhaal niet meer nadat hij aan iemand anders had verteld dat mijn vriendin gestolen had.

Hij heeft mij altijd verteld dat "Tornado is van jou, als je ouder bent en weggaat, krijg je hem van me. Nee, Tornado is echt van jou.", waar ik vorig jaar achter ben gekomen dat dit soort gedrag de term 'grooming' draagt.

Ik heb er geen hulp voor gehad, dat vond ik op een gegeven moment niet meer nodig, omdat ik er geen last van heb. Ik heb welgeteld 1 nachtmerrie gehad, en alle dromen daarna waar hij toevallig inzat waren zoals hij vroeger was, of moet ik zeggen: zoals hij zichzelf doet voorkomen.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:13

Apple schreef:
Aangifte doen :-) Des te meer meiden aangifte doen des te sterker staan jullie :-)

Moet er nog even bij zeggen dat ik voor nu nog even alleen sta (los gezien van de aangifte die mijn vriendin al heeft gemaakt vorig jaar), 2 van de meisjes hebben geweigerd en willen liever niets meer met dit te maken hebben, maar ze heeft wel aangegeven dat ze graag op de hoogte gehouden wil worden.

Ik denk dat ik een soort 'verraad-actie' moet gaan doen, en de naam van dat meisje waar het net zo erg is geworden als bij mezelf moet laten vallen bij de politie. Omdat hij nu nog steeds bezig is met jonge meisjes naar zich toe halen, heb ik meer getuigenis nodig, en moet ik haar er nu helaas ook bij gaan betrekken denk ik..

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:27

Ik zou even bij jezelf beginnen. Je eigen 'beschuldiging' is serieus genoeg.
Natuurlijk sta je samen sterker, maar vaak laten dit soort figuren wel sporen na.

sterkte!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:31

An_J schreef:
Je eigen 'beschuldiging' is serieus genoeg.

Ik snap even niet goed wat je hiermee bedoeld, maar dat kan zijn omdat ik een beetje drowzy ben nu. :Y)
Bedoel je dat ik gezegd heb dat ik spijt heb dat ik dat meisje niet geloofd heb? Ik weet niet eens meer wat ik nou precies waar heb gezegd. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:34

Ze bedoelt dat alleen jouw verhaal al voldoende moet zijn voor de politie. Dus nog even los van verhalen van anderen :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:38

Nee ik bedoelde dat ze specifiek het woord 'beschuldiging' gebruikte, maar wat jij zei kan ze daar inderdaad mee bedoelen. *zucht* Het is ook echt nog ochtend voor mijn gevoel.. :Y)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:48

Ook mijn eerste reactie is aangifte doen. Maar ik wil je wel echt even meegeven: weet waar je aan begint. De dingen die er gebeurd zijn opnieuw vertellen en herbeleven, rechter en verdediging van die vent die de meest bizarre vragen stellen, je naam die door het slijk gehaald wordt. Mocht het tot een rechtszaak komen (al schat ik die kans klein in), wordt dit een lange en zware weg. Alle hulde aan jou als je dit er voor over hebt, maar er komt meer bij kijken dan 'alleen even aangifte doen'.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:54

Nou ja, voorlopig zal het wel alleen even aangifte doen worden denk ik, gewoon om dat oude krat weer open te trekken (weet niet of ik hier Pandora's Box in kan gooien, en ik denk ook niet dat ik zojuist een echt Nederlandse uitdrukking heb gebruikt). Wat bedoel je precies met "je naam die door het slijk gehaald wordt"?

In ieder geval, bedankt allemaal voor de steun! :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:12

Maar je hebt vorig jaar toch aangifte gedaan tegen hem? Hebben ze toen iets ondernomen?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:16

pinto_1 schreef:
Maar je hebt vorig jaar toch aangifte gedaan tegen hem? Hebben ze toen iets ondernomen?

Nee, dat was mijn vriendin die aangifte had gedaan. Ik geloof dat ie een brief heeft ontvangen/erop aangesproken is, want opeens deed zijn vrouw voor een periode dingen met de meisjes en de pony's ipv hij zelf. Hij staat denk ik sowieso geregistreerd, maar meer ook niet.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:26

Hoe oud/jong zijn die twee meisjes die nu geen aangifte willen doen? Je kan ze namelijk moeilijk dwingen en ik vind ook eigenlijk niet dat je hun namen kunt noemen terwijl ze dat niet willen. Wie weet bedenken ze zich later nog. Is er tussen hun en de eigenaar ook iets gebeurd dan?

In ieder geval goed dat je nu aangifte gaat doen, hou je ons op de hoogte? Vind het heel erg dat dit nog steeds gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:37

Ik zou zeker geen namen gaan noemen. Je kunt wel aangeven dat je nog van 2 meisjes op de hoogte bent maar het is toch wel echt hun eigen verantwoording om hier wat mee te doen, niet de jouwe :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:42

fourseasons schreef:
Hoe oud/jong zijn die twee meisjes die nu geen aangifte willen doen? Je kan ze namelijk moeilijk dwingen en ik vind ook eigenlijk niet dat je hun namen kunt noemen terwijl ze dat niet willen. Wie weet bedenken ze zich later nog. Is er tussen hun en de eigenaar ook iets gebeurd dan?

In ieder geval goed dat je nu aangifte gaat doen, hou je ons op de hoogte? Vind het heel erg dat dit nog steeds gebeurt.

Die zijn geloof ik 17 en 15. Maar bij hen is er niets gebeurd, tenminste dat zegt een van ze. Ik wilde ook alleen een naam noemen van degene waarbij ik zeker weet dat hij iets gedaan heeft (zo'n beetje hetzelfde als wat hij bij mij heeft gedaan), maar alleen als ze erom vragen. Ik kan bijvoorbeeld wel zeggen dat er nog 1 slachtoffer is en 4 die op de hoogte zijn van wat er gebeurd is, en er destijds ook bij waren. (Yep, we zijn met een hoop..)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:50

Dat kan je inderdaad zeggen maar ik vind dat niet kunnen tenzij hun hebben gezegd dat ze dat goed vinden. De politie gaat echt alles vragen en ze hebben niks aan die info als je hun namen toch niet geeft dus dan zou ik het gewoon helemaal niet benoemen. Als ze aangifte willen doen kunnen ze dat zelf doen. Je zou wel met ze kunnen praten en ze uitleggen dat dit niet gaat stoppen als alleen jij aangifte doet.