Mijn maag en darmen werken weer, nog wat traagjes maar ze doen weer wat. Alleen het eten blijft een probleem voor nu
. Alles wat warmer of kouder is dan kamertemperatuur of meer dan een halve boterham, wat pindakaas of een ministukje vleeswaren geven fikse hoofdpijn en draaierigheid.Ook aardappelen geven zelfs bij minder al dezelfde reactie. Alleen rijst (maximaal 2 eetlepels), stukje witvis, bloemkool, tomaten en komkommer gaan redelijk. Ook fruitsap/smoothie gaat goed net als een minimale hoeveelheid appel, perzik of abrikozenmoes oid. Vreemd genoeg gaan pindakaas en pure chocolade wel goed.
Van de dietiste in het ziekenhuis nu de opdracht gekregen te eten wat ik kan, desnoods 20 keer op een dag een minibeetje. Daar waar ik trek in heb, zin in rookworst om 6 uur s ochtends doen. Zoute stokjes om 11 uur avonds gewoon eten. Desnoods 4 keer per dag warm, maakt niet uit. Voor de meesten een ideaal eetpatroon denk ik. Zou zelfs flink aan de mars en zo mogen als ik ze had gemogen.
ik had in het ziekenhuis oa kunnen kiezen uit milky way, mars, roomijs, slagroom, nootjes en kaasblokjes, poffertjes en nog meer snaaigoed
. Jammer alleen dat ik het niet mocht hebben vanwege mijn lactoseintollerantie.
De fruitsmoothies zijn voorlopig hoofdmaaltijd, zij gaat op zoek naar astronautenvoeding lactose en soya vrij en eventuele aanvulling van vitamies en mineralen. En dan kijken hoe het gaat. Vreemd is dat ik tot 2 weken geleden nergens last van had en normaal een erg goede eter ben. Ben dus best gefrusttreerd dat het niet wil.
Eea wordt veroorzaakt door de ms die de hele aansturing in de war heeft gegooid. Ben nu nog slap door week ziekenhuis met alle mogelijke toediening van zowel boven als onder van laxeermiddelen. Maar hopelijk gaat het nu thuis langzaam beter, met grazen krijg ik wel weinig kilocalorieen binnen maar kwa energieaanvoer schijnt het krapaan genoeg te zijn gelukkig. Nu een kwestie van volstoppen en afwachten. Thuis zonder irritant gepiep van infusen om je heen.
Heeft iemand hier dit al eens gehad of ervaring met weer volstoppen na zoiets?
.

jemig karuna wat heftig. Ik hoop dat je snel weer helemaal hersteld en weer lekker kan eten.