Duizelig en hoofdpijn na het eten van vaster voedsel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Duizelig en hoofdpijn na het eten van vaster voedsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:36

Afgelopen week heb ik doorgebracht ik het ziekenhuis ivm eet, maag en darmproblemen. Sinds ruim 2 weken opeens last van erge hoofdpijn en duizeligheid na het eten van zelfs een beetje vaster voedsel dan appelmoes. Daarnaast spontaan stilvallende darmen en maag. Nogal irritant als je gewoon wilt eten maar zelfs minibeetjes deze klachten te krijgen.

Mijn maag en darmen werken weer, nog wat traagjes maar ze doen weer wat. Alleen het eten blijft een probleem voor nu -O- . Alles wat warmer of kouder is dan kamertemperatuur of meer dan een halve boterham, wat pindakaas of een ministukje vleeswaren geven fikse hoofdpijn en draaierigheid.

Ook aardappelen geven zelfs bij minder al dezelfde reactie. Alleen rijst (maximaal 2 eetlepels), stukje witvis, bloemkool, tomaten en komkommer gaan redelijk. Ook fruitsap/smoothie gaat goed net als een minimale hoeveelheid appel, perzik of abrikozenmoes oid. Vreemd genoeg gaan pindakaas en pure chocolade wel goed.

Van de dietiste in het ziekenhuis nu de opdracht gekregen te eten wat ik kan, desnoods 20 keer op een dag een minibeetje. Daar waar ik trek in heb, zin in rookworst om 6 uur s ochtends doen. Zoute stokjes om 11 uur avonds gewoon eten. Desnoods 4 keer per dag warm, maakt niet uit. Voor de meesten een ideaal eetpatroon denk ik. Zou zelfs flink aan de mars en zo mogen als ik ze had gemogen. -O- ik had in het ziekenhuis oa kunnen kiezen uit milky way, mars, roomijs, slagroom, nootjes en kaasblokjes, poffertjes en nog meer snaaigoed :Y) . Jammer alleen dat ik het niet mocht hebben vanwege mijn lactoseintollerantie. :')

De fruitsmoothies zijn voorlopig hoofdmaaltijd, zij gaat op zoek naar astronautenvoeding lactose en soya vrij en eventuele aanvulling van vitamies en mineralen. En dan kijken hoe het gaat. Vreemd is dat ik tot 2 weken geleden nergens last van had en normaal een erg goede eter ben. Ben dus best gefrusttreerd dat het niet wil.

Eea wordt veroorzaakt door de ms die de hele aansturing in de war heeft gegooid. Ben nu nog slap door week ziekenhuis met alle mogelijke toediening van zowel boven als onder van laxeermiddelen. Maar hopelijk gaat het nu thuis langzaam beter, met grazen krijg ik wel weinig kilocalorieen binnen maar kwa energieaanvoer schijnt het krapaan genoeg te zijn gelukkig. Nu een kwestie van volstoppen en afwachten. Thuis zonder irritant gepiep van infusen om je heen.

Heeft iemand hier dit al eens gehad of ervaring met weer volstoppen na zoiets?

Quir

Re: Duizelig en hoofdpijn na het eten van vaster voedsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:37

Wat naar zeg! Ik kan je niet echt mee helpen...

Wel ervaring met een niet werkende dikke darm, de laxeermiddelen en de hele dag door hele kleine beetjes moeten/kunnen eten. Doordat mijn darm zó vol zit dat er ontzettend veel druk op mijn maag komt waardoor als ik iets te veel eet het er gewoon weer uit komt en continue ontzettend misselijk ben. Als mijn darm (bijna) leeg is, gaat het redelijk goed. Alleen elke keer weer die darm leeg maken is geen pretje.

Kan je niet op zoek naar dingen die "vullend" aanvoelen, maar die dat niet zijn en wel voldoende energie geven? Zoals bijvoorbeeld Brinta? Alhoewel dat met melk is, maar er is lactose vrije melk? Ik noem maar wat hoor.

Ook moet ik juist niet vol stoppen, maar dat juist voorkomen haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 18:32

Jou darmen werken dus ook niet zoals ze moeten. Van jongs af aan al of later gekregen? Hier dus ook niet alleen ipv overgeven heb ik de reactie hoofdpijn duizeligheid vanwege een overprikkelde zenuw. Jij graast dus ook de hele dag door van alles. Ik moet me ook niet volstoppen maar moet nu wel een gevuldere darm gaan krijgen om het eventueel laatste stukje verstopping weg te krijgen. Die zou moeten zakken door vulling van boven af omdat ze er met een slang net niet meer bijkomen. Zit in de dikke darm precies onder mijn maag.

Bambix/brinta ed vallen niet goed ook. Lactosevrije melk is helaas lactosearm maar ik gebruik bij pap rijstmelk. Maar die wil ook niet fijn vallen. Rijst wel weer vreemd genoeg.

Ik ben vandaag bij de eco winkel goed los gegaan en van alles gekocht wat de dietiste me heeft aangeraden. Inclusief volkoren spelt brood, glutenvrije boekweit crackers. Amandel, hazelnoot en een combi van beiden in pasta vorm. Kip en kalkoen vleeswaren voor de dierlijke aanvulling. Zeker de pastas zijn goed voedzaam maar nemen weinig ruimte in de maag in. En meegenomen rauwe cacao bonen, als ik die kon vinden moest ik ze meenemen en kijken of ze zo eetbaar genoeg zijn. Zit heel veel in. :j

En ze hadden tot mijn grote vreugde noga in verschillende smaken die ik mag. Leveren eiwit, hazelnoot en de choco versie ook cacao. En die gaan goed, zijn kleine stukjes met heel veel smaak en kilocalorien. Een zakje is 600 kcal, veel te veel om op te eten in een keer maar gemakkelijk weg te knagen en erg lekker. :Y)

Daarnaast bij de gewone supermarkt, perzik, abrikoos, aardbei en kers op siroop meegenomen, wat kleine banaantjes die kan ik voor smoothies en vruchtenpuree gebruiken. Eventueel aangevuld met Fantomal voor de extra energie. Naast de eeuwige cassis maar weer eens.

Vandaag op twee stukjes suikerbrood die heel goed vallen, 1/2 plakje kipfilet, 4 stukjes noga, 3 flesjes fruitsmoothie en net een stukje schol. En nog geen hoofdpijn gehad vandaag of duizelig geweest. Wel wat veel gedaan met de boodschappen en knol even heerlijk geknufd <3 .

Voor vanavond staan nog op het programma 1 flesje of zelf gemaakte fruitsmurrie met fantomal. 1 plakje ontbijtkoek, wat rijst en 3 cherrytomaatjes en een stukje komkommer. En eventueel een hapje pindakaas oid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 11:27

De kleine beetjes eten los van elkaar werken. Alleen gisteravond iets teveel oo en dat viel wel fout. Had een gazig pijnlijk hoofd maar de draaierig hoofd bleef weg. De rijst is uiteindelijk 6 frietjes en een stukje frikandel geworden.

Er staat nu rundvleesragout met rijst in de oven. Die ging gister dus goed alleen teveel. Vlees goedgemalen waardoor het vlotter verteerd.

Alleen net helaas van de kaakchirurg een heftig antibiotica voorgeschreven gekregen (kuur nummer 4 in korte tijd en nu dus een ander en heftiger goedje) die je maag en dramflora omzeep helpt -O- dat is dan weer minder. Je kunt er ook heftige darmontsteking van krijgen bij gevoelige ingewanden. Joepie, hopelijk ga ik daar geen last van krijgen. Maar nu de keuze tussen darmen weer van de leg of een kaakbotontsteking die doorzet. Fijn een dwars lijf.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:44

Naar hoor, weer/nog steeds een ontsteking!
Je kunt naast je ABkuur darmflora bijslikken - dat kan net dat beetje schelen.
Uiteraard na afloop van de kuur echt je darmflora opbouwen, liefst aan de hand van een ontlastingsonderzoek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 14:06

Ik heb gister bij de apotheek al nagevraagd naar iets daarvoor. Alleen zij hebben alleen iets dat ook lactose of een ander melkbestanddeel of soya bevatten. En die mag ik weer niet hebben. -O- als jij nog suggesties hebt? Bij paarden doe je poeptransfer maar dat lijkt me niet zo smakelijk :+

De kaak is nu een reactie op de behandeling die ik 2,5 week geleden heb gehad. Er was kennelijk toch stiekum een open verbinding tussen wortelkanaal en kaakbot die niet helemaal dichtgegroeid was nog na de vorige kaakbot ontsteking van een jaar geleden. Daar is kennelijk wat ontsmettingsvloeistof ingekropen die nu dus deze reactie geeft.

Normaal kan je lichaam dat zelf goed verwerken. Alleen door mijn slechte weerstand dankzij ms lukt dat niet en krijg ik er een vrij heftige ontstekingsreactie op. heb ik met een simpele splinter oid ook, geeft eigenlijk altijd binnen een dag een ontstoken vinger. Nu lukte het bijna zelf alleen door de darmellende en de bijbehorende medicatie was het net teveel om zonder hulp op te lossen en gaat de boel weer opvlammen. Kaak is fijn dik, heb een hamsterwang en keel nu. :') . Pijn valt wel mee gelukkig inmiddels.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:03

Even een update, eten gaat ietsje beter, het lijkt in ieder geval op een normaal eetpatroon. Alleen nog veel te weinig ivm afwisseling en hoeveelheid. Sommige etenswaren roepen meteen de beroerdheid op, bij anderen ligt het aan de hoeveelheid. En sommige dingen kan ik vrij redelijk van eten zonder last e krijgen. Er lijkt nog geen logica of patroon in te zitten.

Wel vreemd alleen dat ik vocht lijk vast te houden en aankom. Maar dat schijnt te kunnen liggen aan gebrek aan vitamines en mineralen.

Gister gebeld door een voor mij onbekend bedrijf, blijkt dat de dietiste daarheen gebeld heeft en een machiging heeft geregeld voor vloeibare voeding/vitaminemineralen spul op fruitbasis. Vandaag is de levering gebracht door de post. 1 flesje per dag of cassis, sinaasappel/ananas of appel. De cassis leek lekker maar die staat nu na een paar slokjes in de koelkast in de hoop dat die wat lekkerder is. Zit weinig cassismaak aan, eerder vies met een vleugje zwarte bes. Maar ja het is gezond. :') en hopelijk geven de extra vitamines me energie. :j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:11

Sterkte, heb vorig jaar zoiets gehad na doodziek te zijn geworden in Egypte en daarna parasieten, bacteriën en weet ik wat allemaal niet wat er achter weg kwam. Na tig soorten medicijnen (MDL-arts), en verschillende middeltjes (op homeopatische basis door HA voorgeschreven) Zou ik vrij moeten zijn. pas na het stoppen met het eten van gluten was het eindelijk over met de maagpijn, last van de darmen, niks kunnen eten gelijk misselijk en doodziek. pffff. vond het toen al een hel dat ik in principe wel kon eten maar daarna ziek was (at toen ook alleen maar "lekkere" dingen en kon alleen jus d'orange drinken)
Het klinkt of jij nog minder kan, dus wil je gewoon hartstikke veel sterkte wensen: Beterschap!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:28

Beestjes oplopen zijn naar, en lastig af te komen ook. Ben je nu wel klachtenvrij?

Inmiddels lijkt het weer een beetje op eten, maar nog niet eens een kwart van wat ik normaal eet. En sommige dingen geven meteen klachten, anderen pas na een half uur of uur. Volgende week moet ik weer terug naar de mdl arts. Heb dan een hoop te bespreken ook omdat de boel nog steeds niet echt doorloopt en er bij vlagen flinke pijn is.

Gluten ben ik al eerder op getest en daar zou geen probleem mee zijn. Rund en varken vallen niet heel fijn varken geeft bijna meteen klachten rund na een uurtje bij iets teveel. Kip, kalkoen en vis gaan vrij goed waarbij witvis redelijk onbeperkt. Pindakaas kan onbeperkt, noten beperkt, chocola weer onbeperkt net als sinaasappelsap, en andere fruitsappen. Aardappel beperkt, pasta nog minder en rijst gaat redelijk. Koffie redelijk, thee valt slecht. Pannekoeken s avonds redelijk (niet meer dan 1 kleine) s ochtends gaat het helemaa fout.

Zit geen logica in dus in licht verteerbaar of juist niet.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:42

helemaal klachtenvrij niet, kan nog steeds snel last van maagpijn hebben. En gluten is lastig :)
Gluten weet ik niet zeker of ik op getest ben, maar iig heb dus geen officiële intolerantie, maar was een samenloop van omstandigheden dat ik dat ging mijden en schot in de roos was. Vroeger al eens bij een homeopaat geweest die via m'n nagel producten meette dus had al verschillende verboden dingen staan :')
Maar herken de je lijstje heel erg. Ik deed eigenlijk altijd aan brunchen zodat ik maar één keer at ipv 2x (onbijt/lunch), water was een verschrikking dus ik leefde op cola (heb ik hiervoor nooooiit gedronken) en dus jus)
Wat wel goed ging en niet was weinig zicht op te krijgen. In het begin was eigenlijk alles een aanslag. Maar na verschillende behandelingen werd het wisselend wat ik kon hebben.

Maar misschien dus hoop (zat net wel even goed te denken, is 2 jaar terug :) ) Ik ben door verandering van voedsel nu bijna 30 kg afgevallen (sinds vorig jaar februari: in dat jaar door het slechte eten en een zweepslag wel heel veel aangekomen dus moest ook wel), en nu juist veel bewuster aan het genieten als ik wel lekker kan eten :) .
dus gewoon doorgaan, hoop houden en geniet van alles wat wel even naar binnen gaat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:21

:(:) jemig karuna wat heftig. Ik hoop dat je snel weer helemaal hersteld en weer lekker kan eten. :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:44

Water valt hier idd ook niet heel fijn. Moet wel voor medicijnen maar levert wel een zeurend hoofd op. Cassis en cola gaan samen met sinaasappelsap dus wel goed, zo vreemd.

Wie weet vinden ze ooit een oorzaak van de klachten of gaan ze weer vanzelf weg.

Flesje is op, lekker is anders maar het vult als een gek. Maar wel een beetje zeurend ruiserig hoofd nu. Geen idee of het dit spul is of dat wat ik ervoor heb gegeten. Zo nog wat water en medicijnen en dan pitten denk ik.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:19

Medicijnen gingen bij mij dan ook maar gewoon met de cola of de jus d'orange naar binnen :') echt niet dat het met een slok water ging.. Moet ook wel zeggen dat ik daar nooit echt heel nauw mee ben. yak

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:23

Een deel kan alleen met water ivm capsule of korrels. Dat geeft heel vreemde effecten met iets anders dan water. Heb het wel geprobeert maar niet voor herhaling vatbaar. Vooral de normacol (kattenbak korrels) veranderen meteen in slijmerig spul als ik geen water krijg en onmogelijk om dan nog weg te krijgen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:45

ieuw dat klinkt heel erg vies :')
Hopelijk werkt het wel een beetje