Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:10

Ja hoor, het was een weekend warm en ik wist alweer niet meer waar ik het zoeken moest 's nachts. De koukleum die ik overdag ben zo warm heb ik het in de nacht. Als ik er nu alweer aan denk hoe warm ik het in de zomer ga krijgen, barst ik spontaan in tranen uit! -O-

Hoe doen jullie dat in de zomer 's nachts? Want ik werk behoorlijk lange dagen en dan zijn mijn (minstens) 8 uurtjes slaap mij heilig, maar in de zomermaanden red ik die gewoon niet. :( Er zijn in de zomer geen kledingstukken meer die ik kan uittrekken :x , die twee ventilators doen de truc niet meer, mijn plantenspuit gaat iedere nacht leeg, mijn matras droogt weer op, koelelementen onder het kussen worden warm.... -O- Het liefste ging ik bij de hond op de badkamer op de tegels liggen, maar dat slaapt zo hard... ;(

HELP Bokkers HELP! :*

eenitraM

Re: Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:12

Wow! Wat moet jij een zwaar leven hebben zeg!

Ik dacht eerst dat je een grapje maakte. Maar het is nog steeds rond de 5 graden snachts. Wat een ellende voor jou zeg :')

Naakt slapen al geprobeerd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:13

Wat eet je per dag? Als je veel koolhydraten eet is je verbranding druk bezig en heb je het ook sneller warm. Eet je 's avonds na het eten nog chips oid?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-03-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:14

pff ik heb een airco laten instalerenwant bij mij hielp niets

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:14

Misschien is een airco in je slaapkamer laten inbouwen iets voor jou? Duur grapje maar zooooo geweldig!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:15

Ik heb het altijd warm...
Weet hoe je je voelt... Ik gooi mijn raam open, ventilator op de hoogste stand en een dekenhoes en ondergoed aan.. In de winter slaap ik met zomerdeken en obdergoed kan niet tegen warmte haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:18

eenitraM, ik kan niks meer uittrekken helaas... :') Nu valt het ook nog wel mee. Maar zoals zondagnacht had ik het gewoon alweer warm, nu ligt natuurlijk wel nog het dikke dekbed op maar het herinnerde me meteen aan de aanstaande zomernachten. :Y)

Cayenne, eigenlijk vrij weinig, vooral als het warm is niet. Meestal is het 'warm' eten een salade of iets in die trant. En 's avonds eet ik eigenlijk geen chips ofzo, wel een verwenmomentje van Hertog, mag dat ook niet? Want dan ga ik huilen, heel hard. :')

Nutts & _mexx_lady_, die hadden we hier maar die is eruit geknald... en aangezien we gehuurd wonen ga ik geen nieuwe laten installeren, we zijn wel aan het kijken voor eventueel een verplaatsbare, maar die zijn ruim €300,- wellicht de investering waard. We slapen ook niet meer op onze slaapkamer want die is sowieso een broeikast.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:19

Ik heb een airco laten installeren. Hier boven is het ontzettend heet in de zomer en de ijspegels hangen aan het plafond in de winter...
Tis even een uitgave die je moet doen maar je hebt er zo veel plezier van!!! Kan nu heerlijk knorren in mijn hok.

Vanaf s'ochtends 10 tot zonsondergang staat de zon op mijn dak dus het is raden hoe warm het hier worden kan....

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:20

Ik heb precies hetzelfde :+
Ik slaap zelfs onder een fleecedeken rond December.. Ik draai mijn kussen ook steeds om, is ie weer koud. Ook laat ik het raam open. Helpt enig zins wel wat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:21

Je verwenmomentje mag nog wel hoor :D
Wat bij mij nog weleens helpt is vlak voor het naar bed gaan nog even douchen en met nattig haar (niet drijfnat natuurlijk, kan wel :P ) het bed in duiken. Dan is je hoofd iig wat afgekoeld en wanneer je daar afkoelt heb je het automatisch al minder warm.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:22

Ken het probleem. Lig nu al onder enkel een lakentje terwijl lief onder zn winterdekbed ligt met pyama. In de zomer weet ik echt niet waar ik het moet zoeken, de koelkast vind ik dan een droomplek. Jammer alleen dat ik er niet in pas.

Een oplossing heb ik niet echt, ja, airco aanschaffen. Maar dat kan en mag ook niet overal

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:23

Cayenne schreef:
Je verwenmomentje mag nog wel hoor :D
Wat bij mij nog weleens helpt is vlak voor het naar bed gaan nog even douchen en met nattig haar (niet drijfnat natuurlijk, kan wel :P ) het bed in duiken. Dan is je hoofd iig wat afgekoeld en wanneer je daar afkoelt heb je het automatisch al minder warm.

Ik heb vorig jaar zelfs mijn matras met de tuinslang helemaal doorweekt, daar een oud douchegordijn overheen gedaan en toen de hoes. Was heerlijk koud, maar ik werd natter wakker als dat ik naar bed was gegaan en mijn vriend was ook niet bepaald blij met me. _O-

Mick75, ik heb ook zo'n kerel die bij 36 graden nog zijn dekbed tot aan de neus optrekt en als een roosje slaapt. :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:24

Gaat je matras dan niet stinken of schimmelen? Of in ieder geval minder goed ventileren? Dan krijg je het misschien ook warmer. Ik heb ook eens een dekbedovertrek (dus niet het dekbed maar echt de hoes) gehad die zo dik was dat ik het ook te warm kreeg. Bij een gewone katoenen hoes om hetzelfde dekbed was er niets meer aan de hand.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:29

Ik heb ook een mobiele airco. Al staat deze bij mij voorlopig nog wel even op zolder :D
Maar tijdens de warme nachten is het heerlijk. Al zijn het maar 5 nachten per jaar, het is de investering waard, je hebt er jaren plezier van :j
En als het bij ons binnen ook 30+ (zonnetje staat er goed op de bakken), dan rol ik hem ook nog wel eens de woonkamer in. Hij krijgt de woonkamer niet gekoeld, maar de koude lucht die voorbij komt is al fijn.

Je hebt voor honden ook van die koeldekens om op te liggen. Misschien daar een XXXL versie van kopen. Al warmt je lichaam ook zo'n ding uiteindelijk op.

Cayenne

Re: Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:31

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:35

Wij hebben ook een mobiel airco. Ideaal!! Als het buiten 35 graden is (de zon staat op onze slaapkamer, de zolder. Heel erg warm in de zomer) is het bij ons heerlijk 18/20 graden. Echt een aanrader! (Wel oppassen met nekklachten door de kou)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:39

Cayenne, gelukkig niet. :') Was een daad van wanhoop. _O-

Zo'n mobiele airco is ook wel een idee ja, die is met verhuizen uiteraard makkelijk ingeladen en verhuisd.

Foundtheone, is dat een bepaald merk?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:43

Ik lees ook even mee, mijn vriend ligt ook alweer te zweten 's nachts. Arm ding. Ik steek 1 arm buitenboord en mijn probleem is opgelost :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:45

Foundtheone schreef:
Wij hebben ook een mobiel airco. Ideaal!! Als het buiten 35 graden is (de zon staat op onze slaapkamer, de zolder. Heel erg warm in de zomer) is het bij ons heerlijk 18/20 graden. Echt een aanrader! (Wel oppassen met nekklachten door de kou)

Ik heb met een airco altijd snel last van een droge keel, weet niet of dat normaal is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:46

Flux schreef:
Ik lees ook even mee, mijn vriend ligt ook alweer te zweten 's nachts. Arm ding. Ik steek 1 arm buitenboord en mijn probleem is opgelost :+

Ik steek ook altijd een been buitenboord, maar dan is er weer een kat met een voeten fetisch Hoe schrijf je dat woord? en die gaat tenen likken. Zwaar leven heb ik, ik weet het. :z

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:51

Oh dear KimD :') Nee, als iemand s'nachts aan mijn tenen zou likken zou ik serieus freaked out zijn :P (want ik heb bijvoorbeeld geen huisdieren en als mijn vriend.... ehw... nee laat maar :') )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:53

Flux schreef:
Oh dear KimD :') Nee, als iemand s'nachts aan mijn tenen zou likken zou ik serieus freaked out zijn :P (want ik heb bijvoorbeeld geen huisdieren en als mijn vriend.... ehw... nee laat maar :') )

"Lieverd, WÁT in HEMELSNAAM aan het doen?" :') _O- Beelddenker dus. }:0

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:57

Heb eens even gezocht op die verkoelingsdekens en kijk: http://www.koelmat-koelband-honden.nl/i ... 11&lang=NL

Het kan best zijn dat alleen het koelen van je polsen (en evt enkels) al veel uitmaakt: je polsen even onderdompelen in koel water scheelt bv ook al enorm. Da's natuurlijk best te overzien om dat eens te proberen!

Verder is best wel fijn om goed te kunnen slapen. Dus ook al is een mobiele airco een aardige investering, het is zeker het overwegen waard als andere oplossingen niet werken.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:59

KimD schreef:
"Lieverd, WÁT in HEMELSNAAM aan het doen?" :') _O- Beelddenker dus. }:0

Hahaha _O- Denk maar niet dat ik eerst check of hij nog naast me ligt als er aan mijn tenen gelikt wordt :') Die krijgt direct een poezelig voetje in zijn face gemikt :') And same here :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 21:00

Maar dan heb ik waarschijnlijk een hele domme vraag, maar bevordert dat niet de drang om te plassen? Want buiten dat ik het altijd warm heb, heb ik ook de blaas van tinkie winkie! _O- Ik meen dat een ergens gelezen te hebben. :=