Yoga

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 02:05

Bizzybijtje schreef:
Ik heb gisteren trouwens Lu Jong geprobeerd. Was best wel saai :+ Wel totaal anders qua ademhaling etc en wat toegankelijker dan rekstrekyoga. Maar aansluitend konden we mediteren en was wel helemaal relaxt toen. Helaas ging de docente tijdens de meditatie (zachtjes) rondlopen maar ik met mijn vleermuisoren.... Dus toen was ik helaas uit die concentratie.

Omg ik lees dit nu pas. Ik heb ook vleermuis oren (ik noem het vampier oren) vet irritant! Bij de Kundalini Yoga deed ze het muziek met uitleg zachter en met de oefeningen iets luider. Dat vond ik soms wat vervelend. Maar wat irritant was is dat ze het muziek met de eindontspanning nog luider had. Ik lag dan met de vingers in de oren omdat het zo luid voor me was. Net of ik midden in een discotheek lag.. Want als je helemaal ontspannen bent of aan het mediteren bent valt al het geluid om je heen weg maar dat wat aanwezig is hoor je 2x zo luid (tenminste dat heb ik) Maar was de enige die er last van had 8)7 had het gevraagd aan de groep :o

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:41

Dat heb ik ook Glossi, als ik ga mediteren zet ik mijn muziek een stuk zachter dan normaal, omdat het anders na een paar minuten veel te hard klinkt. En ik hoor alles veel scherper dan "normaal". Op zich wel logisch toch? Je probeert helemaal in het nu te zijn, dus je wordt je veel bewuster van de geluiden om je heen. Wij hebben zo'n elektrische drinkbak voor de katten en dat water hoor je dus de hele dag kletteren. Meestal hoor ik het niet eens meer, maar soms tijdens het mediteren verplaats ik mijn aandacht per ongeluk van mijn meditatiemuziek, naar het gekletter van die drinkbak. Sjonge, wat een herrie zeg! Maar ik vind het dan altijd weer de kunst om dat gewoon te laten gaan en te kijken of ik met mijn aandacht weer terug kan gaan naar de muziek.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:50

Ja dat is opzich wel logisch alleen was ik dus de enige die er last van had. De rest vond de muziek absoluut niet luid staan, eerder zacht zeiden ze :? Ik heb het sowieso overdag ook dat ik altijd geluiden hoor die anderen niet horen of pas veel later. Vind dat soms best irritant haha. Dat van het water kan ik me ook goed voorstellen.. tijdje terug had ik een healing en die gene had een vissenkom met een soort van watervalletje erin. Dat water kletterde om me horen! Na de healing toch maar verteld dat het water wat te luid was (hoorde de muziek niet eens meer) Dat geluid is dan zo aanwezig dat ik me niet meer kan ontspannen/me daar voor kan afsluiten. Te aanwezig..

Jennyj01
Berichten: 5376
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:57

Maar ook dat is yoga. Je irritatie over het geluid loslaten. Bij ons zeggen ze altijd: find your comfort in the oncomfortable.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:08

Klopt, alles loslaten hoort bij Yoga. Maar bij de Kundalini Yoga stond het muziek gewoon normaal (zoals je normaal muziek luistert) Dat vond iedereen erg fijn. De Juf heeft hem als ze zelf mediteert nog luider, vind ze fijn als ze die trilling door haar lichaam voelt gaan zei ze. Maar met mediteren zet je de muziek meestal zachter. Zachter dan normaal. Bij Hatha stond hij heel zacht, meditatie/eindontspanning was daar dan ook super.

Jennyj01
Berichten: 5376
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 05:46

Oh Glossie ik snap dat het je kan irriteren hoor. Zelf ben ik ook nog steeds niet zo'n yogie die nergens last van heeft. Ik kan me soms al onwijs irriteren aan de ademhaling van m'n buurman. -:(- :+

ReJo
Berichten: 1699
Geregistreerd: 16-01-07

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:16

Ik heb afgelopen week proefles kundalini yoga gedaan maar het is echt niets voor mij. :')

Ik heb a.s. vrijdag les basic yoga.. ben wel heel benieuwd!

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:26

Ik ben vandaag voor het eerst in weken weer geweest, was zo stijf als een plank...

Britt

Berichten: 18901
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:59

Mijn yogalessen staan op pauze ivm zomerstop. Vind het wel jammer, merk dat ik het moeilijk vind om het op te pakken, zeker omdat we net de sleutel hebben gekregen van ons huis. Nou ja, vanaf september beginnen de lessen weer :+

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:27

11AFotograaf schreef:
Het is waarschijnlijk wel afhankelijk van je instructeur. Ik volg ook hatha yoga, maar wij beginnen altijd met een meditatie en dan een paar lig of zit oefeningen. Als we gaan staan, dan beginnen we wel met een vooroverbuiging en/of zonnegroeten (5 stuks!!!). Dan ben ik echt wel warm en zijn mijn hamstrings ook een opgerekt. Ik vind het wel prettig.

Je kunt ook kijken naar myyogapro.com. Ik heb daar nu een abonnement en vind het erg prettige lessen. Natuurlijk worden ze gegeven door Erin Motz en zij bouwt ze ook wel erg leuk op. De ene gaat sneller als de andere en er zijn er ook om heerlijk op de slapen! Ik was gisteren zo weg!


Even nog een andere vraag: Wie weet er een goed adres voor een fijne yogamat? Mijn 15 euro yogamat van Bol.com glijdt heel erg... Zowel mijn handen als voeten glijden erop en hij glijdt ook heel gemakkelijk over de grond (als ik erop sta), dus vind het een beetje gevaarlijk worden. Vooral bij Neerkijkende hond en dergelijke....
Ik ben dus op zoek naar een veel betere mat!



Ideaal hiervoor is zon soort yoga handdoek over je mat.
Heb ik ook omdat ik wegglij en nergens meer last van!
Sommige mensen hebben er sneller last van dan anderen, volgens mijn hatha yoga lerares juist vaak de mensen met weinig tot geen zweethanden :p

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:53

Ja als je handen en voeten gaan zweten ben je het bokje haha. Gelukkig heb ik daar zelf geen last van maar mijn voeten glijden wel met sommige oefeningen. Daarom heb ik Yoga schoentjes aangeschaft. Ook omdat ik er niet zo van hou om met blote voeten op een vloer te lopen waar iedereen op blote voeten loopt. Ik heb ze van Nike en ze bevallen heel erg goed. Hier een plaatje van internet:
Afbeelding
Voel met de schoentjes zelfs alles nog net wat beter aan dan met blote voeten.

Moet de Yoga thuis ook weer even oppakken. Heb al bijna 2 weken geen Yoga gedaan :o

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:55

Ik ook even niet :o Tentamenstress, terwijl het dan júist goed is om yoga te doen.... :') "Maar ja in die tijd kan ik ook leren natuurlijk" :+

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:24

Bedankt voor de tips! Die schoenen zijn wel erg leuk en interessant... Ga nog eens kijken.
In de les op mijn yogaschool heb ik bijna geen last van wegglijden, terwijl ik dat thuis wel heb, vandaar dat ik het probleem bij mijn mat leg... Soms is het gewoon gevaarlijk hoe makkelijk ik daar wegglijd, dus er moet in ieder geval een nieuwe mat komen!

Ik ben nu iedere dag minimaal een kwartier aan yoga aan het doen via dit programma: www.myyogapro.com van Erin Motz.
Soms gaat het allemaal wel heel snel en is het net iets te moeilijk, maar ik merk wel een duidelijk verschil. Voel me fijn en mijn lijf is zich hard aan het opbouwen! Die tenen zijn eindelijk in de buurt aan het komen! Merk wel een duidelijk verschil met 's ochtends en 's avonds en als ik nog niet opgewarmd ben, maar ik vind het heerlijk! Mijn conditie en alles is echt flink vooruit gegaan sinds ik aan yoga doe. Nu die blubberbuik nog!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:11

@11A: dat klinkt heel erg goed, al die vooruitgang!

Ik ben nu sinds vrijdag klaar bij mijn fysio (naja, klaar nog niet, maar na ruim 40 behandelingen in een half jaar tijd zijn zowel de zorgverzekering als mijn bankrekening er even klaar mee tot eind van dit jaar :D ). Het is wel redelijk stabiel, dus ik moet nu in beweging blijven om dat half jaar te overbruggen en Yoga staat ook zeker op mijn verlanglijstje. Is dat myyogapro.com een gratis cursus?

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:35

Bedankt, Joyce!
Fijn dat je klaar bent bij de fysio! Hopelijk blijft het nu ook zo!
myyogapro is niet gratis, helaas, maar het kost slechts zo'n € 50,- om onbeperkt toegang te hebben! Dus een stuk goedkoper als bijvoorbeeld YogaTV van het Nederlandse Yoga tijdschrift. Daar betaal je per jaar. Alle informatie kun je vinden: http://www.myyogapro.com/shop/

Mede ook omdat het lessen van Erin zijn en er echt cursussen zijn waarbij je op bepaalde dingen focust (zoals core, flexibiliteit of rust), vind ik het erg prettig! Er zijn nu al 15 aparte cursussen en er komen nog nieuwe bij.

schnappie
Berichten: 112
Geregistreerd: 03-05-09

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:32

Hallootjes! Mezelf zojuist aangemeld voor een proefles hatha yoga aanstaande donderdag. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:19

Veel succes, Schnappie!

Erin heeft een nieuwe challenge die over een paar weken begint! Maar het begint met een 7 dagen challenge en hoe meer mensen inschrijven, hoe langer de challenge duurt! Dus allemaal inschrijven: http://erinmotz.com/challenge/

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:27

Leuk schnappie! Veel plezier!
Ik ben momenteel weer gewoon thuis aan het yoga'en. Mijn proefabonnement bij de yogaschool zit er op en hoe tof ik het daar ook vind, het is wel érg prijzig :o Misschien over een poosje maar voorlopig vind ik het toch net wat te duur helaas. Kost makkelijk 50,- per maand en als student kun je dat niet zo makkelijk missen.

Corelli

Berichten: 10000
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:41

Mag ik me hier ook melden? De sportschool waar ik sport heeft een uitgebreid assortiment aan yoga en ik ben sinds kort een e.e.a. aan het uitproberen. Tot nu toe ongeveer 3x yoga flow gedaan bij verschillende instructrices en al ontdekt dat een les valt of staat met de instructie.

Ik ben nog een beetje zoekende qua intensiteit; ik vind de flow soms wat te pittig en pak dan lekker de childpose tussendoor als het me te zwaar wordt :)
Wil binnenkort de yin yoga als ook de hot yoga eens gaan proberen!

Ik heb voor mijn verjaardag een nike yoga mat gekregen, ben benieuwd hoe hij gaat bevallen

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:49

Welkom! Als het te zwaar wordt kun je idd beste een childpose aannemen of gewoon even een (halve) lotushouding. Of kleermakerszit als dat nog te hoog gegrepen is. Dat heb ik tijdens de hot poweryoga ook regelmatig moeten doen omdat ik anders van mijn stokkie ging O:)

Corelli

Berichten: 10000
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:56

Ik vind de childpose echt heerlijk, dus daar zal ik regelmatig even in terwijl iedereen door flowt in allerlei series haha

Ik zie dat er morgenavond yin yoga wordt gegeven dus dat ga ik maar eens even uitproberen :j Kan ik meteen door na het werk, dat is wel lekker denk ik :)

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 00:55

11AFotograaf schreef:
Veel succes, Schnappie!

Erin heeft een nieuwe challenge die over een paar weken begint! Maar het begint met een 7 dagen challenge en hoe meer mensen inschrijven, hoe langer de challenge duurt! Dus allemaal inschrijven: http://erinmotz.com/challenge/

Nice! I'm in! :Y) Misschien is dat abbo van myyogapro ook wel wat voor mij.. Ga er eens goed over na denken.

schnappie, suc6 donderdag :)

joyce2, hoop met je mee dat je een beetje stabiel blijft. 40 behandelingen zijn heel wat..

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:42

Nou idd, kan me ook bijna niet voorstellen dat het er echt al zoveel zijn geweest! Maar met regelmatig 2x in de week fysio'en zit je er natuurlijk al snel aan :D

Ik heb nu even gekeken naar een abonnement bij Fit For Free. Dat zit 5 minuten bij huis vandaan en daar kan je dan een voordeel abbo nemen voor €9,95 pm (kan je van maandag t/m vrijdag van 7 tot 17u sporten, ipv tot 23u en in het weekend gewoon onbeperkt) en voor 6 euro extra kan je dan ook groepslessen volgen. Ze geven daar pilates, bodybalance, yoga en nog veeeeeel meer. Dus ik denk dat ik zo even ga checken of het een beetje een nette sportschool is.

Corelli

Berichten: 10000
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:46

Volgens mij moet je bij Fit for free wel bijbetalen voor de lessen of zijn het videolessen ofzo, er was wat mee :)
Maar het blijft goedkoop natuurlijk :j

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:52

Ik heb me ook al ingeschreven voor de nieuwe Challenge :)

Hier ook al een eindje heel weinig yoga gedaan :o Examens, dus de enige keer dat ik yoga doe is als ik me echt heel gestresst voel, yoga helpt dan om beter te slapen :)