Yoga

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:04

Ik zou dan eerst nog heeeeeel veeel aan mijn houding en sterkte van mijn spieren moeten doen :D Maar vind het er wel altijd gaaf uitzien!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:08

Ik ook hoor :P Zo sterk en lenig ben ik nog láng niet! Maar ik les vandaag op de FB van DoYouYoga: To be great, you have to start :D Veel oefenen, dus.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:47

Gister mijn eerste echte Yoga les gehad. Ik had af en toe wat last van de muziek die vond ik te luid staan.. Maar was de enige die er last van had *vampier oren* 8)7 Na de les was ik heel erg suf. Alles voelde zwaar aan. Mijn hoofd voelde vol en leeg tegelijk.. heel apart.. En na de les hadden we thee gedronken en kreeg ik mega buikpijn. Zit er gluten in Yogi thee -O- Dus daar heb ik nu nog last van :\ Vond de les verder wel ontspannen en we hadden een mooie kleine groep van maar 6 mensen. De mevrouw die les geeft geeft ook leuk les en is super aardig. We gingen ook 4x mantra's zingen. Ik kan dus echt NIET zingen dus ik heb maar in mijn hoofd mee gezongen :P Heb nog 2 proef lessen dus even aan kijken hoe het de volgende keer gaat.

Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:27

Welke vorm doe je Glossi?

Ik ben helemaal in m'n sas met Iyengar-yoga school die ik in m'n woonplaats heb gevonden, superlessen! Probeer er gewoon elke week eentje te doen. En wie weet nog een keer een proefmaandje Bikram doen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:43

Glossi schreef:
Gister mijn eerste echte Yoga les gehad. Ik had af en toe wat last van de muziek die vond ik te luid staan.. Maar was de enige die er last van had *vampier oren* 8)7 Na de les was ik heel erg suf. Alles voelde zwaar aan. Mijn hoofd voelde vol en leeg tegelijk.. heel apart.. En na de les hadden we thee gedronken en kreeg ik mega buikpijn. Zit er gluten in Yogi thee -O- Dus daar heb ik nu nog last van :\ Vond de les verder wel ontspannen en we hadden een mooie kleine groep van maar 6 mensen. De mevrouw die les geeft geeft ook leuk les en is super aardig. We gingen ook 4x mantra's zingen. Ik kan dus echt NIET zingen dus ik heb maar in mijn hoofd mee gezongen :P Heb nog 2 proef lessen dus even aan kijken hoe het de volgende keer gaat.



Gluten in yogi thee?

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:05

Ja dat kan wel inderdaad, wat vervelend! Misschien kun je vragen of je volgende keer andere thee kan krijgen? Desnoods neem je een eigen zakje mee haha. Thee na yoga is namelijk wel heel goed en beter dan koude dranken.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:18

Mantra's zingen? Welke vorm is dat? Zou niet zo mijn ding zijn.. daarom vind ik iyengar ook erg fijn. Lekker nuchter!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:34

Swah, Kundalini. Ik woon helaas in een klein dorpje dus echt veel Yoga is hier in de buurt niet te vinden. Zou wel naar de grote stad kunnen, daar is meer keuze maar daar moet ik dan 40 km in totaal voor rijden. Opzich niet heel erg maar mijn gezondheid zit ook niet mee dus heb het liefst zo dicht mogelijk.

Jennyj01, ja er zit gluten in die thee -O- normaal lees ik altijd etiketjes maar had nooit verwacht dat het ook in thee zou kunnen zitten. Ik kwam er achter via het Coeliakie forum.

Bizzybijtje, ja dan neem ik gewoon mijn eigen thee zakje mee haha. Of ik drink zodra ik thuis kom een kopje thee, kan ook :)

Tiggs, ja klinkt erger dan het eigenlijk was hoor. Het is maar heel kort. Eerst namen we even rust en toen 2 korte mantra's en op het einde ook 2x. Ze zijn wel bezig met een reis door de chakra's. Ik dacht eerst hmm ok? Maar we hebben gewoon oefeningen gedaan die bij die chakra pasten. Dus was niet zweverig of zo haha. Was na mijn idee niet anders dan de Yoga via YouTube. Alleen andere oefeningen die ik nog niet kende of die ze anders deden. Je bent met Kundalini wel veel met je ademhaling bezig. Als je bijv. met je hoofd rondjes draait dan moet je bijv. als je hoofd voor is in ademen en achter uit ademen. Dat deden we bij bijna alle oefeningen op die manier.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:27

Ik ben er weer mag nu helemaal niks doen maar wou niet telang wegblijven het ging hier over thee yoga schoentjes en heb ook naakt yoga gelezen maar ben toen direct afgehaakt :')

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:55

Hihi die Yoga schoentjes bevallen goed :D Balen dat je even niks mag doen :(:)

Ik heb net 1,5 uur Yoga gedaan thuis. Tijd vloog voorbij :oo wel met eind rust erbij.. Dit keer zonder YouTube. Gewoon zelf wat oefeningen gedaan en een rustig muziekje op. En de kopstand ook gedaan, die kon ik nog maar had de muur wel nodig. Is echt jaren terug dat ik de kopstand kon :+ Als mijn spieren weer wat sterker zijn lukt hij ook wel weer zonder muur.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:47

Morgen weer voor het eerst les sinds bijna een jaar haha :') Begin met Hot Power Flow.. Ben benieuwd. Volgens mij wordt het zwaar haha :))

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:48

Of ja. Warm :D

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:22

Wilde me deze week weer opgeven voor lessen na een tijdje gestopt te zijn door mn bekkeninstabiliteit.
Nu is ineens mn Achillespees weer aan t zeuren pffff...!
Maarja stel t even een weekje uit dus!
Ik ga trouwens Yin Yoga nu doen, heb hiervoor hatha en Mindfulness yoga gedaan.
Iemand al eens Yin Yoga gedaan? is een rustige Yoga waarbij je veel zittende en liggende oefeningen doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:47

Bizzybijtje schreef:
Of ja. Warm :D



Het was warm. En zwaar :')

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:47

@Taartje: Mijn lerares wil ook Yin Yoga gaan geven... Zij vertelde dat het inderdaad veel rustiger is en dat je soms wel 4/5 minuten in 1 houding staat. Ik wil het wel gaan proberen!
Veel succes volgende week!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:49

Yin yoga klinkt ook heel interessant!

Bizzybijtje, ik heb eens gekeken naar filmpjes van Bikram Yoga gekeken, maar wat is het nu precies dat er voor zorgt dat je zo gaat zweten?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:56

40 graden.? Het lijkt heel simpel en dat is het in de basis ook. Maar ja de absolute controle over al de spieren is behoorlijk inspannend. En niet te vergeten het accepteren van de warmte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:39

Iolanthe schreef:
Yin yoga klinkt ook heel interessant!

Bizzybijtje, ik heb eens gekeken naar filmpjes van Bikram Yoga gekeken, maar wat is het nu precies dat er voor zorgt dat je zo gaat zweten?


Nee heb power yoga gedaan :)) De hotvariant, dus in een keiwarme zaal. Was op zich wel fijn maar had helaas te kort voor de les gegeten dus op den duur werd ik helaas ongelofelijk misselijk dus toen ben ik even de zaal uitgegaan. Maar daarna gewoon de les hervat en was prima. Poweryoga is alleen niet helemaal mijn ding, ben meer voor de rustige variant haha. Maar goed heb ik iig mijn workout gehad.

EDIT: was inderdaad in een zaal van 40 graden. Best warm dus :D

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:37

11AFotograaf schreef:
@Taartje: Mijn lerares wil ook Yin Yoga gaan geven... Zij vertelde dat het inderdaad veel rustiger is en dat je soms wel 4/5 minuten in 1 houding staat. Ik wil het wel gaan proberen!
Veel succes volgende week!

Wij houden 2 minuten 1 houding aan. Dat vind ik soms erg lang duren omdat bepaalde oefeningen best zwaar kunnen zijn.

Bizzybijtje, lijkt me zwaar in een zaal van 40 graden. Ga je verder met hot Yoga? Was een proef les wat je deed toch?

Ik heb vandaag weer Kundalini Yoga gedaan. Vond het best wel weer zwaar. Ben benieuwd hoe ik de komende dagen op de Yoga reageer gezien ik zo moe was de dagen na de Yoga vorige week.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 01:03

Ja was een proefles bij die school :j Kan nu een maand lang onbeperkt alles uitproberen haha :D
Daarom ga ik morgenavond (of ja, vanavond) Hot Hatha proberen. Is wat rustiger dan die Power Yoga :))
Kundalini lijkt me ook fijn om eens te proberen!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:16

Oh gaaf zeg! Ik wou dat wij hier dicht bij een Yoga Studio hadden met verschillende Yoga's :D

Ik heb echt mega spierpijn van de les gister. Echt op een vreemde plek. We gingen Yoga oefeningen doen die in verbinding staan met de zonnevlecht chakra (als ik het goed onthouden heb) Veel buikspier oefeningen. Nu heb ik aan de zijkant van mijn buik mega mega spierpijn. Alsof het helemaal blauw is. Maar echt helemaal aan de buitenkant en rest van de buik niet. Zelfs als ik lach doet het pijn :')

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:23

Misschien een spiertje overbelast? Of het zat zo vast dat het nu zeer doet, kan ook :j Heb wel eens bovenbeenspieren los moeten laten maken door een fysiotherapeut. Was net een blauwe plek inderdaad :+

Heb net Hatha gedaan, weer de warme variant :D Was een stuk prettiger dan poweryoga in die hitte haha!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:26

Is bij beide kanten zo. Zou best kunnen hoor. Ik doe niet zo vaak buikspier oefeningen omdat ik dan vaak last van mijn darmen krijg. Die doen nu ook weer pijn door de Yoga doordat ze dan opzetten. Mijn buik is sowieso een probleem gebied. Maar ik wist niet dat ik daar spierpijn kon krijgen waar ik het nu heb. Heb ik echt nog nooit op die plek gehad haha.

Hatha lijkt me ook een stuk fijner idd dan die powerYoga in die verwarmde zaal. Omdat het toch wel een stuk intensiever is! Vond je de les leuk? En denk je dat je met Hot Yoga verder gaat of gaat je voorkeur toch naar de 'normale' Yoga uit?

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:29

Buikspierpijn is ook echt nare spierpijn vind ik... maar lekker een warme kruik ofzo erop doet ook wonderen! Ik denk dat ik inderdaad de hot yoga blijf doen (hatha dan). Het is zwaarder maar het maakt het dus wel net wat intensiever. Daarnaast is het ook echt goed om afvalstoffen kwijt te raken (je zweet echt als een gek) en je spieren zijn door de warmte net wat soepeler waardoor je dus makkelijker en langer in een houding kunt blijven, en zelfs makkelijker die grens kan verleggen. Heb nu gewoon meer het gevoel dat ik gesport heb zeg maar :j

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:32

Je moet wel oppassen dat je niet te ver over je grens gaat. Want juist doordat je langer in een houding kunt blijven doordat het zo warm is heb je eerder kans op blessures. Had ook al even gegooglet of hier iets met Hot Yoga in de buurt is maar er zijn nog niet zoveel van die verwarmde zalen in Nederland. Wel jammer want het spreekt mij ook wel aan. Heb het ook altijd koud dus dit lijkt me ideaal :')