In oktober 2012 is er bij mij, na een 240uurs meting, een verhoogde bloeddruk geconstateerd. Ik heb hiervoor een betablokker gekregen. Ik ben begonnen op 5 mg (weet zo even de naam van het medicijn niet en kan het ook niet checken op het werk). Na een paar weken had ik het nog steeds het gevoel helemaal "peace man"
te zijn en heb ik eens gebeld met de HA. Nee dit was idd niet goed, missschien was de dosis wel een beetje te hoog. Dus ik ging over na 2,5 mg en ook mijn bloeddruk bleef mooi laag met deze lagere dosis. Het is eigenlijk maar heel weinig wat ik slik en soms ben ik nog duizelig als ik te snel op sta e.d. Maar naar de HA gaan om mijn bloeddruk te laten meten, levert een te hoge bloeddruk op
Ik kan er gewoon niet tegen, ik word al zenuwachtig als ik er aan denk. Maar goed nu het echte probleem. Ik probeer sinds oktober 2012 ook af te vallen, maar dat lukt helemaal niet. Sterker nog ik ben denk ik nog 2 kilo aangekomen. Ondertussen heb ik me suf getraind voor een hardloopwedstrijd, maar ik viel geen gram af. Tot mijn eigen grote telleurstelling, want wat deed ik fout? Ik at gezond, sportte 3 keer in de week en toch lukt het niet. Geen gram en ik kwam eerder bij dan dat er af ging.
Nu kwam ik er vrijdag bij toeval achter dat een betablokker ook de werking van de schildklier vertraagd en die van mij werkte al zo lekker snel
Ik moet 1 keer in het jaar bloedprikken om te kijken of mijn schildklier het nog zonder medicijnen kan. Nu heb ik dat al zeker 3 jaar niet gedaan
Maar het zou allemaal wel een verklaring zijn waarom het niet lukt om af te vallen.Ik wil eigenlijk gewoon stoppen met de betablokker en op een gezonde manier mijn bloeddruk laag proberen te houden. Dus 10 kilo afvallen en gewoon door blijven sporten en gezond eten. Eten wat de bloeddruk kan verhogen laten staan en wat meer eten wat de bloeddruk zou kunnen verlagen.
Al twijfel ik of mijn bloeddruk ook te hoog is op de momenten dat ik geen last heb van het witte jassen syndroom
Dus vanmiddag ga ik eens even mijn huisarts in overleg wat het beste is en zal ik vragen of ik mijn schildklierfunctie weer een keer mag laten prikken 
Zijn er meer mensen met deze ervaring en wat hebben jullie er aan gedaan? Wat waren jullie ervaringen tijdens het afbouwen van de betablokker? Ik vergeet er nu wel eens 1 en dan stuiter ik als een drugsverslaafde met afkickverschijnselen in het rond, dus rustig afbouwen lijkt me heel goed
Wat niet weg neemt dat het niet bevorderlijk is voor je bloeddruk als je gaat bijkomen op de medicatie!