oorcorrectie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Demivds

oorcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 17:08

hallo bokkers ;)
Ik debk aan een oorcorrectie omdat ik flaporen heb .. en daardoor worden er vaak vervelende opmerkingen hier en daar naar je hoofd geslingerd en word er nu langzamerhand echt zat van. nu dacht ik aan een oorcorrectie en is er hier iemand op bokt die dat ook heeft gehad?
deed het pijn na die tijd en geeft het een goed resultaat?

alvast bedankt!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:10

Een vriendin van mij heeft het gehad toen ze een jaar of 14/15 was.
Het heeft wel even wat pijn gedaan in het begin. maar toen het goed geheeld was had ze er geen last meer van.
Als je haar niet zou kennen zou je niet zien dat ze flaporen heeft gehad. je ziet er niets meer van.

Demivds

Re: oorcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 17:15

Oke, ik ben nu 15 en wil het denk ik wel latrn doen.. zou er maar door moeten bijten denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:17

Als je het wil doen, raad ik wel aan het voor je 18e te doen, daarna krijg je er geen vergoeding meer voor. En word het een erg duur grapje :)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:17

Vriendin van mij was 16 toen ze het heeft laten doen en heeft ook wel een beetje pijn gehad, vooral in het begin sliep ze ook met een hoofdband en had ze zo'n band tegen de kou (ze is een paar maanden geleden geopereerd toen het nog koud was). Ik vind het resultaat erg mooi! Ze durft weer een staart in. In het begin heb je natuurlijk nog wel de hechtingen achter je oor maar die vallen vanzelf uit.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:22

Doe je het voor jezelf of doe je het omdat er vervelende opmerkingen naar je hoofd worden geslingerd? Niet om banketstaaf te doen hoor, maar ik heb ook flaporen en toen ik er jaren geleden vervelende opmerkingen van onbenullige klasgenoten van kreeg heb ik er ook over na gedacht. Ik heb het niet laten doen en achteraf vraag ik me ook af waarom ik me zoveel van die mensen heb aangetrokken. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik geen meisje meer met flaporen. Natuurlijk heb ik ze wel nog, maar ze zijn gewoon deel van mij en ik ga me niet veranderen met een dure misschien wel pijnlijke operatie omdat andere mensen dat van mij verwachten. Ze zullen toch altijd wel iets vinden om vervelende opmerkingen over te maken. Nogmaals, echt niet gemeen bedoelt ofzo, maar je bent mooi zoals je bent :). Alleen dingen veranderen als je dat voor jezelf wilt, laat je leven niet door anderen leiden ;).

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:41

Ik zou t doen. Als jij denkt dat jij je lichaam beter lief kan hebben zonder flaporen dan met, moet je het zeker doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:46

Kennis van me heeft het laten doen op jonge leeftijd en is er heel blij mee. Schijnt een kleine ingreep te zijn.

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:51

Hooi! Dit is precies een topic voor mij. Ik ben 14 jaar en word 18 april geopereerd aan mij flaporen (helaas loop ik dan op mijn verjaardag met een band om mn hoofd maar dat heb ik ervoor over :o). Ik heb het zo geregeld dat ik na de operatie 1 week met een band om naar school moet en daarna heb ik 2 weken vakantie. Na de vakantie hoef ik alleen nog maar 's nachts een strakke haarband om. Nooit ben ik ermee gepest. 1 keer maakte iemand de opmerking van: Ohja, is dat dat meisje met die flaporen? Die dag was ik helemaal in tranen. Een jaar geleden begon ik er echt last van te krijgen. Ik heb het liefst mijn haar niet vast enzovoort. Als ik een staart in heb trek ik die altijd losser zodat er wat haar over mijn oren valt en mijn flaporen niet opvallen.
Dus ik was gaan zoeken op internet. Als je een aanvullende verzekering hebt wordt het voor je 18e jaar vergoed. Ik helemaal blij, dus ben er achteraan gegaan. Ik had zelf geen aanvullende verzekering en dat kon pas vanaf 1 januari. Ik heb dus driekwart jaar gewacht voor ik naar het ziekenhuis kon enzovoort. Maar nu is het zover. Ik ben een paar keer ben ik naar de huisarts geweest, naar het ziekenhuis enzovoort. Ik vind het wel erg spannend dat het nu zo dichtbij komt. Maar ik weet zeker dat ik die nooit meer anders had willen doen. Over een tijdje loop ik met normale oren rond. Veel mensen zeggen dat het niet opvalt en dat je mooi bent zoals je bent, maar ik snap je hele probleem. Ik zeg doen!

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:52

Suzanne F. schreef:
Kennis van me heeft het laten doen op jonge leeftijd en is er heel blij mee. Schijnt een kleine ingreep te zijn.

Dit had ik nog niet in mijn lage verhaal gezet. Maar de operatie is idd heel erg klein. Het blijkt maar een uurtje te duren. Wel ga je onder volledige narcose wat ik zelf een nadeel vind (dit doen ze liever bij kinderen). Dezelfde dag mag je als het goed is ook nog naar huis toe.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:06

SanneChinas schreef:
Hooi! Dit is precies een topic voor mij. Ik ben 14 jaar en word 18 april geopereerd aan mij flaporen (helaas loop ik dan op mijn verjaardag met een band om mn hoofd maar dat heb ik ervoor over :o). Ik heb het zo geregeld dat ik na de operatie 1 week met een band om naar school moet en daarna heb ik 2 weken vakantie. Na de vakantie hoef ik alleen nog maar 's nachts een strakke haarband om. Nooit ben ik ermee gepest. 1 keer maakte iemand de opmerking van: Ohja, is dat dat meisje met die flaporen? Die dag was ik helemaal in tranen. Een jaar geleden begon ik er echt last van te krijgen. Ik heb het liefst mijn haar niet vast enzovoort. Als ik een staart in heb trek ik die altijd losser zodat er wat haar over mijn oren valt en mijn flaporen niet opvallen.
Dus ik was gaan zoeken op internet. Als je een aanvullende verzekering hebt wordt het voor je 18e jaar vergoed. Ik helemaal blij, dus ben er achteraan gegaan. Ik had zelf geen aanvullende verzekering en dat kon pas vanaf 1 januari. Ik heb dus driekwart jaar gewacht voor ik naar het ziekenhuis kon enzovoort. Maar nu is het zover. Ik ben een paar keer ben ik naar de huisarts geweest, naar het ziekenhuis enzovoort. Ik vind het wel erg spannend dat het nu zo dichtbij komt. Maar ik weet zeker dat ik die nooit meer anders had willen doen. Over een tijdje loop ik met normale oren rond. Veel mensen zeggen dat het niet opvalt en dat je mooi bent zoals je bent, maar ik snap je hele probleem. Ik zeg doen!

Maar dan doe je het ook voor jezelf en niet voor andere mensen :)
Zolang je het maar niet gaan doen omdat andere mensen er problemen mee hebben en jij eigenlijk niet. Veel succes! ;)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:10

Ik mag mij hier melden, alweer 2 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn flaporen.. Ik kom de continue vernederingen en rare reacties niet meer handelen en ben toen naar de dokter gegaan. Ik was super zenuwachtig voor de operatie maar dat viel mij super erg mee. Mocht diezelfde dag naar huis met een dikke band om mijn hoofd. De eerste nacht was bij mij een hel met super veel pijn en niet kunnen slapen. Daarna ging het steeds beter ook het slapen, dit ook omdat ik rustiger werd. Toen de band eraf mocht voelde het heel raar en viel ik eerst bijna weg daarna ging het super, ook het slapen ging met een zweetband redelijk goed je bent alleen bang op je zij te gaan liggen. Ik moest helaas nog geen halfjaar later opnieuw geopereerd te worden doordat ik een elfenoor had en het puntje weer omhoog ging staan en ik bultjes kreeg doordat er te weinig vel over was.. Dit is niet meer goed gekomen maar ben al met al super blij dat ik het gedaan heb!! En raad het ook zeker aan als je er echt mee zit..

Ik ben gelukkig net de dag voor kerstvakantie geopereerd en hoefde dus nergens heen met mijn band (:

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:13

ik ben nu 23 en heb het laten doen toen ik 7 was pijn kan ik niet herinneren maar als ik foto's bekijk ben ik wel blij dat ik het gedaan heb want ik had totaal geen vouwen in mijn oren.
En nu zou je het nooit zeggen dat het ooit gebeurd is.

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:16

Mijny schreef:
SanneChinas schreef:

Maar dan doe je het ook voor jezelf en niet voor andere mensen :)
Zolang je het maar niet gaan doen omdat andere mensen er problemen mee hebben en jij eigenlijk niet. Veel succes! ;)

Ja precies, ik doe het helemaal voor mezelf!! Bedankt! :)

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:17

Ik heb het ook gedaan en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ook ik kreeg wel eens de opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd maar het was vooral een schoolfoto waarvan ik als eerste zei "Heb ik zulke grote oren?"
Verder heb ik geen dikke bos haar, dus staken mijn oren er altijd doorheen zeg maar.
De pijn viel achteraf erg mee, de eerste nacht met slapen is het vervelend maar je hebt zo'n hoop verband om je hoofd dat het niet verschrikkelijke pijn oplevert.
Toen het verband los geknipt werd was het wel even wennen hoor, en dat deed ook wel een beetje pijn. Daarna heb ik een week lang blauwe oren gehad maar nu, 10 jaar later ben ik er nog altijd super blij mee dat ik het heb laten doen.

En ook al doe je het omdat anderen er opmerkingen over maken, ik vind dat als jij je er beter bij voelt om de operatie te doen dat je het dan ook gewoon moet doen. We hebben niet allemaal een dikke huid, bij de een komen de opmerkingen nog harder aan dan bij een ander.

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:18

Michelle_96 schreef:
Ik mag mij hier melden, alweer 2 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn flaporen.. Ik kom de continue vernederingen en rare reacties niet meer handelen en ben toen naar de dokter gegaan. Ik was super zenuwachtig voor de operatie maar dat viel mij super erg mee. Mocht diezelfde dag naar huis met een dikke band om mijn hoofd. De eerste nacht was bij mij een hel met super veel pijn en niet kunnen slapen. Daarna ging het steeds beter ook het slapen, dit ook omdat ik rustiger werd. Toen de band eraf mocht voelde het heel raar en viel ik eerst bijna weg daarna ging het super, ook het slapen ging met een zweetband redelijk goed je bent alleen bang op je zij te gaan liggen. Ik moest helaas nog geen halfjaar later opnieuw geopereerd te worden doordat ik een elfenoor had en het puntje weer omhoog ging staan en ik bultjes kreeg doordat er te weinig vel over was.. Dit is niet meer goed gekomen maar ben al met al super blij dat ik het gedaan heb!! En raad het ook zeker aan als je er echt mee zit..

Ik ben gelukkig net de dag voor kerstvakantie geopereerd en hoefde dus nergens heen met mijn band (:

Oeh, nu maak je me toch wel zenuwachtig... Het slapen zie ik ook tegenop, ik heb het ervoor over denk ik :P

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:37

SanneChinas schreef:
Michelle_96 schreef:

Oeh, nu maak je me toch wel zenuwachtig... Het slapen zie ik ook tegenop, ik heb het ervoor over denk ik :P

Ik hoorde van te voren dat het heel verschillend was hoe iedereen kon slapen.. Maar juist door het verband heb ik erg veel pijn gehad omdat deze gaat bewegen en schuren

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 20:01

Dankjewel voor de reacties.. Ik doe het ook voor me zelf maar ook dat ik een beetje de reacties beu ben, je ziet ze door mijn haar heen en ik kan niet normaal een staart dragen. Word er altijd op aangesproken maakt niet uit met wat.. het slapen lijkt mij ook niet zo leuk, en de pijn ook niet :P

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:26

SanneChinas schreef:
Michelle_96 schreef:

Ik weet nog dat ik een kussentje bovenop mijn kussen legde en waar ik in het midden een kuiltje in maakte, zo kreeg ik minder last van mijn oren als ik sliep. :+ Je kunt het vergelijken met een schaafplek. Eerst doet het zeer maar op den duur voel je er niks meer van. Het klinkt erger dan het lijkt.

SanneChinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:45

Nou, het was zover hoor. Vrijdag 18 april, de dag waar ik maanden tegenop zag maar ook maanden zin in had. Ik werd geopereerd aan mijn flaporen. In de narcose gaan was heel fijn, maar later op de dag was het verschrikkelijk. Ik was de hele dag misselijk. Na het eten van een halve cracker moest ik weer overgeven en dat dan 12x op de dag... Slapen was een ramp. En mijn pijn werd ook niet echt minder. Dat is ook de rede dat ik niet dezelfde nacht naar huis ging. Ben gister weer naar het ziekenhuis geweest en had een kleine drukplek omdat een gaasje naar voren was geschoven. Gister kreeg ik dus een nieuw verband en heb ik ook stiekem mijn 'nieuwe oren' kunnen zien. Wat een verschil zeg!! Ze waren alleen we dik, en ik vond de vorm een beetje raar, maar dat komt zog wel zeiden ze. Vannacht heb ik goed geslapen omdat ik een nieuw verband heb gekregen, de pijn is ook wat afgenomen. Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis en gaat het verband eraf. Ik hoef alleen nog maar een strakke haarband voor 1 of 2 weken. Ben benieuwd! :) Het verband is heel sexy trouwens, NOT!

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:15

Dapper dat je het gedaan hebt hoor! Wel balen dat het wel wat gedoe gaf en dat je een nachtje moest blijven, dat had ik niet. De zwelling neemt inderdaad af, en de eerste dagen voel je je echt misvormd met de opgezette oren maar dat komt echt wel weer goed.
En dat het verband er stom uit ziet: kun je nagaan, ik had een bril + verband… Die stomme bril met tape aan het verband vast gezet, DAT zag er pas stom uit!

Veel plezier met je "nieuwe oren"!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:18

Vriendin van me heeft het ook gedaan, heeft een tijdje rondgelopen met een skiband om dr hoofd en tijdens het slapen was het ook wel even moeilijk, maar zeker de moeite waard!

edit; ze was toen 15