Vorig jaar is van de ene op de andere dag mijn spijsvertering veranderd. Al tijdens het eten merkte ik dat mijn lichaam tegenstribbelde.... Tot 20x per dag naar de wc was geen uitzondering. Inmiddels is dit omgeslagen naar flatulatie op een manier dat ik niet meer normaal kan functioneren, of althans, niet met mensen in de buurt....
Ik heb eigenlijk direct aangeklopt bij de HA. Na meerdere bloedonderzoeken, faeces en urine-onderzoeken waar niets uitkwam, ben ik doorgestuurd naar de MLD arts, waar ik alle onderzoeken weer kreeg, samen met een lactose-intolerantietest.
ik heb ook een maag en darm onderzoek gehad.
Mijn eetpatroon was trouwens niet veranderd. Tot die tijd probeerde ik volgens Amber Albarda te koken.
Het volgende is allemaal uitgesloten:
Parasieten en bacterieen
PDS
lactose-intolerantie
Coeliakie.
De ene dag is erger dan de andere, maar als ik het volgende eet wordt het erger:
Bruin brood, zuurdesem, spelt
Volkorenpasta, couscous, zilvervliesrijst,
Havermout (brinta gaat goed)
Amandelen, hazelnoten
Als ik een slechte dag heb gehad zitten er veel eiwitten in mijn urine en ruikt nog sterker dan na het eten van asperges

Naarmate de dag vordert, krijg ik meer last dus het lijkt op een allergie van voedsel.
Ik heb alleen geen idee wat mijn volgende stap moet zijn om er achter te komen wat ik precies heb.
De MLD arts is letterlijk klaar, mijn HA heeft ook geen ideeen...
ik denk dat ik het in het alternatieve circuit moet zoeken, maar waar?
Ik moet erbij zeggen dat ik licht exceem heb, wat volgens mijn huisarts stressexceem is, maar het vlamt met name op bij het nuttigen van suiker.
Bokkers met ideeen?