Ziek na klauwbekkapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Ziek na klauwbekkapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 22:13

Hoi hoi!

Gister kwam ik op me stage een ram tegen dat kreupel was. Even de klauwtjes gecontroleerd en zijn klauwtjes (hoefjes van het schaap) waren veeeeeeel te lang. Dus heb ik de schaar gepakt om het bij te knippen. De klauwtjes van het schaap waren zo lang dat het van binnen helemaal wat gaan broeien en rotten (gelukkig geen hoefrot!)
Tijdens het knippen heb ik mij met die vieze schaar door de handschoen heen gesneden, hierna alleen even het wondje afgespoeld.
Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn, stijve spieren en een grieperig gevoel. Dit is de rest van de dag er ook niet beter op geworden.

Kan dit door het sneetje komen? Ik maak er eigenlijk nooit zo veel van maar ben nou toch wel een beetje hufterig geworden.
Dus? Iemand een idee wat ik hiermee moet?

Froukje
Forever young

Re: Ziek na klauwbekkapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:17

Hoe ziet de wond eruit? Kan goed zijn dat je jezelf besmet hebt. Maar dan zou de wond ook iet wat ontstoken/rood moeten zijn.

Als het aanhoud toch even naar de HA, besmetting van een vieze schapenpoot wil je echt niet hebben :n Helemaal niet als het verder je lijf in kruipt.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:18

ben je nog wel gent tegen tetanus?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:20

Heeft t wondje flink gebloed? Even schoon laten bloeden is vaak beter dan afspoelen. Geen last van t wondje zelf? Rood of dik.
Ik zie dat je 18 bent, ik zou zowiezo even overleggen met de huisarts over je tetanusprik. Weet niet precies tot hoelang die geldig zijn. Kan nooit kwaad die even te vernieuwen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:20

Ja dat kan zeker. Ik zou voor de zekerheid morgen even naar de huisarts bellen als het niet beter is. Dan kun je dat voorleggen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:22

unihorses schreef:
ben je nog wel gent tegen tetanus?

ook het eerste wat ik dacht! Ik zit ook in de dierverzorging. En ben ingeënt tegen tetanus.
je loopt t gauw op. Je kan voor de zekerheid even je dokter vragen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 22:32

manonutjuh schreef:
Heeft t wondje flink gebloed? Even schoon laten bloeden is vaak beter dan afspoelen. Geen last van t wondje zelf? Rood of dik.
Ik zie dat je 18 bent, ik zou zowiezo even overleggen met de huisarts over je tetanusprik. Weet niet precies tot hoelang die geldig zijn. Kan nooit kwaad die even te vernieuwen.

Bedankt voor t meedenken, had idd nog niet aan mn tetanus prik gedacht! :D
Zo een tetanus prik gaat 10 jaar mee geloof ik dus dan moet ik die sowieso maar gaan halen.
Het is een klein sneetje, nu een beetje rood maar verder niet dik. Heeft wel gebloed maar dat houdt bij een druppeltje.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:30

Tetanus prik kun je 10 jaar mee doen, dus als het goed is hoef je die niet opnieuw! Ik heb ook
begrepen dat ze zo'n prik zo snel mogelijk moeten geven na het incident, dus misschien is het ook
al wel 'te lang geleden'. Belletje naar de huisarts als je morgen nog last hebt kan natuurlijk nooit
kwaad!

Ik denk dat je gewoon een griepje hebt. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:33

Morgen ochtend naar je HA, die weet meer van dit soort dingen. Kan heel goed dat er niks aan de hand is, maar komen je klachten hier wel vandaan dan wil je er snel bij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:40

Waarschijnlijk toeval, maar ga er aub toch maar mee naar de huisarts (liever vandaag dan morgen). Better safe than sorry!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:44

klinkt toch niet goed,dus huisarts
Laatst bijgewerkt door franka75 op 06-03-14 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:49

Tetanus prik halen
en paracetamol slikken tegen de pijn/grieperigheid

Klinkt veel te verdacht als je op de dag van het incident nergens last van hebt en de volgende dag wakker word met deze symptomen moet je ze wel serieus nemen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 00:26

Ik werk ook in de dierverzorging en die tetanusprik gaat inderdaad 10 jaar mee. Toen ik op mijn 19e gebeten werd door een hond gaven ze me geen nieuwe, pas toen ik 2 jaar later naar het buitenland op stage ging en hem zelf aangevraagd heb kreeg ik hem opnieuw! Ik zou inderdaad even naar de dokter gaan! Stel dat het daar vandaan komt is tetanus waarschijnlijk te laat maar kan je het nog afhandelen met een antibiotica kuurtje!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 07:25

Tetanusprik werkt 10 jaar idd en wel verstandig om deze opnieuw te halen! Ik ben een halfjaar terug gebeten door een hond (was toen 19) en kreeg hem wel meteen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 18:13

Heb vandaag toch maar de dokter gebeld op jullie advies!
Heb op mn 9e een tentanus prik gehad dus die hoef ik gelukkig niet :o