Veel zweten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee_

Veel zweten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 11:46

Hoi medebokkers.

Ik heb een nogal genânt probleem..
Daarbij wil ik ook gelijk zeggen dat ik er erg moeilijk over praat, en dat dit echt de eerste keer is, dat ik zoiets in het openbaar neerzet.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Ik zweet enorm veel. Soms vraag ik me af of het wel gezond is.

Wanneer k alleen al achter mijn laptop zit, heb ik al enorme zweetplekken onder mijn vest/shirt.
Ondanks dat ik het toch redelijk vaak koud heb.

Ook als ik alleen al in de bus naar school zit, zweet ik me rot. En dan niet eens omdat ik het warm heb.
Ook op school schaam ik me rot, omdat iedere keer als ik mijn jas uit trek, ik weer enorme zweetplekken heb.
Ik heb al een paar keer alleen een hemd aangedaan om met de bus naar school te reizen, en dan op school een blousje aan te trekken. Veel helpt het niet, maar je ziet het gewoon minder...

Ik heb heel internet al afgezocht, maar kan niet echt bepaald iets vinden wat ik er mee moet.

Hopelijk kan bokt mij helpen.

Bedankt voor het lezen..

Steffiee_

maartje97

Re: Veel zweten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:49

Je kan donkere kleren aan doen, dus geen grijs daar valt het helmaal in op, ook kan je een blazer of vestje aan doen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:49

Van wat voor materiaal is de kleding die je meestal draagt? Van synthetische stoffen ga je namelijk vaak sneller zweten dan van katoenen kleding.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 11:50

Many schreef:
Van wat voor materiaal is de kleding die je meestal draagt? Van synthetische stoffen ga je namelijk vaak sneller zweten dan van katoenen kleding.

Meestal gewoon katoenen kleding...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:51

Ik zweet ook heel snel, alleen dan op m'n rug. Heb d'r ook geen oplossing voor helaas.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 11:52

Princesj schreef:
Ik zweet ook heel snel, alleen dan op m'n rug. Heb d'r ook geen oplossing voor helaas.

Dat heb ik soms, maar vaak toch meer onder mijn armen..

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:52

Hoi Steffiee_

Snap dat je dit enorm gênant vindt, maar je hoeft je hier absoluut niet voor te schamen, veel mensen hebben dit.
Het is iets wat enorm vervelend is!
Heb je het zweten vooral bij je oksels?

Ik heb zelf hyperhidrosis (veel zweten) en ben begonnen met oxl pads, hielp goed maar zelfs daar kwam ik doorheen.
Daarna heb ik tabletjes geslikt om het zweten minder te maken maar ook dit hielp niet.
Nu ben ik al bijna 2 jaar bezig met botox injecties en nu kan ik rond de 6 maanden door het leven als een gewone zweter! Daarna krijg ik opnieuw de injecties.

Als je zoekt op hyperhidrosis kun je veel op internet hierover vinden, zelfs een compleet forum.
Als je meer wilt weten kun je me altijd pb-en.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Katoenen kleding is niet echt fijn als je veel zweet, want het blijft lang nat. Je zou dus sowieso eens naar andere materialen kunnen kijken die snel drogen. Verder is bij echt overmatig zweten een bezoekje aan je huisarts de moeite waard, want er is vaak wel wat aan te doen.

Tabaluga12

Dat heeft waarschijnlijk met je leeftijd te maken.

Je hebt er een soort deo voor die je een paar keer per dag onder je oksels moet deppen. Ik zal eens speuren hoe dat spul ok alweer heet.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:54

Tabaluga12 schreef:
Dat heeft waarschijnlijk met je leeftijd te maken.

Je hebt er een soort deo voor die je een paar keer per dag onder je oksels moet deppen. Ik zal eens speuren hoe dat spul ok alweer heet.

Odorex? Dat schijnt inderdaad ook goed te helpen. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:55

ik heb het ook veel gehad in mijn tienerjaren vooral,maar het begon bij mij vooral bij de pil. Bepaalde stoffen en hormonen zei de arts toen. Ik weet niet of je aan de pil zit maar misschien kan je overleggen met je huisarts om over te stappen naar een ander? bij mij werkte dat voor een heel groot deel wel.

Verder katoenen kleding en zweten zoals lalidan zegt is lastig,het droogt niet snel als je veel zweet. Verder droeg ik altijd veel topjes zonder mouw,met een vest. Liefst en vest die luchtig was dat hielp ook. Zeker niks om je voor te schamen hoor ! Dit gebeurd zeker niet alleen bij jouw.

Ik had ook altijd deodorant mee,ook dat werkte heel goed om tussendoor af en toe even te sprayen of rollen.

rockey

botox spuiten :) kan zelfs vergoed worden als je er zo'n last van hebt

Taartje

Die deodorant soorten zijn absoluut niet goed voor je.
Zitten allerlei nare stofjes in.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:56

Gelukkig geen last van, alleen met sporten of heel warm weer.

Je hebt van dat spul dat je onder je oksels moet deppen, dan wordt het als het ware voor tijdelijk afgesloten. Gebruik ik als ik een festival heb, werkt als een tierelier. Of andere deodorant proberen.
Vaak werkt een spuitbus veel minder goed dan een roller.
Wat ik hoor om me heen is de lady speed stick, dat die ónwijs fijn is. Geloof dat het sinds kort ook in Nederland te bestellen is.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:56

Ik kan niet goed inschatten hoé erg het is, maar laten we voorop stellen dat je echt, echt niet de enige bent.

Aller eerst is het denk ik goed om te experimenteren met verschillende deo's. Zelf heb ik veel geprobeerd en ik kwam uit bij Rexona maximum protection. Dit gebruik ik iedere ochtend en werkt voor mij echt super goed. Ook syneo 5 werkt erg goed, maar voor mij iets te goed: je zweet kanalen worden echt 5 dagen geblokkeerd en dat vind ik toch niet een heel fijn gevoel (bij het sporten wil ik wel graag zweten). Bovendien prikte het bij mij behoorlijk tijdens het opbrengen.

Gebruik van deo's kan voor iedereen anders zijn, probeer dus vooral zelf uit. Botox kan uiteraard ook een effectief middel zijn als alle deo's echt niet werken.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:00

Taartje schreef:
Hoi Steffiee_

Snap dat je dit enorm gênant vindt, maar je hoeft je hier absoluut niet voor te schamen, veel mensen hebben dit.
Het is iets wat enorm vervelend is!
Heb je het zweten vooral bij je oksels?

Ik heb zelf hyperhidrosis (veel zweten) en ben begonnen met oxl pads, hielp goed maar zelfs daar kwam ik doorheen.
Daarna heb ik tabletjes geslikt om het zweten minder te maken maar ook dit hielp niet.
Nu ben ik al bijna 2 jaar bezig met botox injecties en nu kan ik rond de 6 maanden door het leven als een gewone zweter! Daarna krijg ik opnieuw de injecties.

Als je zoekt op hyperhidrosis kun je veel op internet hierover vinden, zelfs een compleet forum.
Als je meer wilt weten kun je me altijd pb-en.

Het zweten is voornamelijk bij mijn oksels inderdaad..
Ik heb nog niks geprobeerd, omdat ik dit niet durfde te gaan halen in de winkel etc.
Die injecties, ik heb er wel is wat van gezien bij het programma Je Zal Het Maar Hebben.
Daar was ook een man die het had, en die had er ook niks aan gedaan, maar schaamde zich er ook niet meer voor.

Erg bedankt voor je informatie, dit ga ik zeker bij me houden!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:02

Mioux schreef:
ik heb het ook veel gehad in mijn tienerjaren vooral,maar het begon bij mij vooral bij de pil. Bepaalde stoffen en hormonen zei de arts toen. Ik weet niet of je aan de pil zit maar misschien kan je overleggen met je huisarts om over te stappen naar een ander? bij mij werkte dat voor een heel groot deel wel.

Verder katoenen kleding en zweten zoals lalidan zegt is lastig,het droogt niet snel als je veel zweet. Verder droeg ik altijd veel topjes zonder mouw,met een vest. Liefst en vest die luchtig was dat hielp ook. Zeker niks om je voor te schamen hoor ! Dit gebeurd zeker niet alleen bij jouw.

Ik had ook altijd deodorant mee,ook dat werkte heel goed om tussendoor af en toe even te sprayen of rollen.

Ik gebruik inderdaad ook de pil, maar het kan er bijna niet aan liggen, aangezien ik het ook al had voordat ik met de pil begon...
In het begin dacht ik dat het kwam, omdat ik een uur lang op en neer moest fietsen naar school ( dat is opzich best intensief) dus heb er verder niet bij nagedacht. Nu heb ik 3 bussen voor heen en terug nodig, dus ik begon er nu toch wel wat achter te zoeken.

Ja deodorant heb ik altijd bij me, het rare is dat het bij mij niet stinkt. Maar dat spraytje deo voelt toch altijd wel even fijn..

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:04

Yucca schreef:
Ik kan niet goed inschatten hoé erg het is, maar laten we voorop stellen dat je echt, echt niet de enige bent.

Aller eerst is het denk ik goed om te experimenteren met verschillende deo's. Zelf heb ik veel geprobeerd en ik kwam uit bij Rexona maximum protection. Dit gebruik ik iedere ochtend en werkt voor mij echt super goed. Ook syneo 5 werkt erg goed, maar voor mij iets te goed: je zweet kanalen worden echt 5 dagen geblokkeerd en dat vind ik toch niet een heel fijn gevoel (bij het sporten wil ik wel graag zweten). Bovendien prikte het bij mij behoorlijk tijdens het opbrengen.

Gebruik van deo's kan voor iedereen anders zijn, probeer dus vooral zelf uit. Botox kan uiteraard ook een effectief middel zijn als alle deo's echt niet werken.

Ik gebruik op het moment Rexona long lasting protection, maar heb niet echt het idee dat het tegen het minder zweten helpt. Aangezien ik als ik naar mijn paarden fiets, (5 minuutjes fietsen) in feiten eigenlijk weer een ander vest aan moet trekken wil ik me een beetje schoon voelen...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:04

@steffiee soms kan een andere pil met andere hormoon samenstelling wel werken,hier begon ik met een lichte pil geen idee kwa naam meer,en kreeg erna een iets zwaardere op aanraden van de arts.

Sommige zweet stinkt ook zeker niet,heb je ook al deo geprobeerd zonder parfum? Soms als je huid aangetast is kan parfum het irriteren ook al zie je het niet dat het rood is,je kan wel meer zweten ervan. Misschien eens dingen proberen zonder alcohol of parfum,je hebt zepen ervan en deodorant etc

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:07

Mioux schreef:
@steffiee soms kan een andere pil met andere hormoon samenstelling wel werken,hier begon ik met een lichte pil geen idee kwa naam meer,en kreeg erna een iets zwaardere op aanraden van de arts.

Sommige zweet stinkt ook zeker niet,heb je ook al deo geprobeerd zonder parfum? Soms als je huid aangetast is kan parfum het irriteren ook al zie je het niet dat het rood is,je kan wel meer zweten ervan. Misschien eens dingen proberen zonder alcohol of parfum,je hebt zepen ervan en deodorant etc

Ik heb op het moment de pil:
ethinylestradiol/levonorgestrel

Deo heb ik al zonder parfum/alcohol omdat mijn huid dit echt niet kan verdragen..

Mioux

Re: Veel zweten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:08

@steffiee en als je een afspraak maakt met je huisarts? (die dit echt niet voor de eerste keer ziet hoor en zeker niet de laatste) en overlegd? Misschien kan hij ontdekken wat het bij jouw zo actief maakt en samen een oplossing zoeken ?

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:09

Odorex hoor ik vaker idd dat dat echt goed helpt, maar je het niet te veel achter elkaar moet gebruiken omdat je dan iritatie krijgt! En ook niet op niet op een net geschoren oksel deppen

Zelf gebruik ik dat niet maar wel odorex deo, vind hem ideaal! Ik spuit na het douche en wacht tot het helemaal is opgedroogd en doe dan pas me t-shirt aan! +:)+

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:11

Je kan van A.Vogel tabletjes nemen voor de overgang. Dit klinkt natuurlijk erg raar maar hij is voor vrouwen die in de overgang erg veel zweten, maar dit kan dus door iedereen gebruikt worden die erg veel zweten, ook mannen.
Als je er meer over wilt weten kan je altijd op hun site kijken, en er is ook een nummer die je kan bellen ze kunnen je precies uitleggen hoe of wat. En dit is geen rommel maar van planten gemaakt dus natuurlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:12

Meestal is hyperhidrosis op te lossen door een manueel therapeut.

Ik zeg het even uit mijn hoofd, maar doorgaans staat je 7e borstwervel scheef. (Enfin, dat voelt zo iemand snel genoeg.) Als je hele rug weer in orde is, inclusief die 7e thorax, dan stopt het zweten doorgaans vanzelf.

Sucses!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:13

Botox in je oksels laten spuiten