Sapvasten.... zoals Joe Cross... wie doet mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Sapvasten.... zoals Joe Cross... wie doet mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 15:34

Onlangs zag ik deze documentaire; Fat, Sick & Nearly Dead:

Alhoewel ik dan wel niet 'fat' ben, was ik niet erg fit. Ik kreeg de diagnose reuma, en was moe, had veel pijn.
Thuis gaan zitten was geen optie... en dat wilde ik ook niet.
Medicatie heb ik afgewezen, en ben beter op mijn gezondheid en rust gaan letten.
Ik zag deze docu en wist direct dat ik dit ook wilde gaan doen om de grote schoonmaak van binnen te doen: reboot!
Het was nog erg koud (winter), maar zodra het voorjaar eraan zou komen zou ik van start gaan!

Doel: meer energie, gezonder en 'schoner' zijn van binnen, en 5 kilo eraf zou mooi zijn...

Hier is de website van Joe Cross: http://www.rebootwithjoe.com/tag/joe-cross/

Zijn er mensen bekend met sapvasten? Of ben je zelf ook niet fit en zou je jezelf graag eens onder je reet willen schoppen en er iets aan doen?
Kijk de docu eens... erg inspirerend.
Zou geinig zijn wanneer meer mensen dit gaan doen...... beetje tips uitwisselen ;-)

StonedRomy

Re: Sapvasten.... zoals Joe Cross... wie doet mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:52

ik heb dit een hele tijd gedaan en doe het nu weer, nu met veganproteins erbij. ik doe het omdat eten mij teveel energie kost. dus ik moet of veggieshakes drinken of maaltijden in 10 delen verdelen....

zelf vind ik 1 schep veganprotein, paar blokjes bevroren spinazie, appelsap, citroensap, boerenkool ( gedroogd, wel zelf gedroogd natuurlijk ) en tarwegras erg lekker :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 15:57

Ik ken die Veganprotein niet? Heb je daar een linkje van?
Dat is om energie op te doen? Of te zorgen voor niet teveel gewichtsverlies/ spierverlies?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:07

Ik ken het en drink veel juices maar niet elke dag. Let goed op dat je ook vet binnenkrijgt... want alleen groentes kan re weinig vet bevatten wat weer galstenen teweeg kan brengen. En geloof mij... die koliekaanvalleb zijn niet prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:11

Ik zou het wel eens willen proberen maar weet niet of ik dan wel functioneer :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:47

Zal zo een foto maken van de veganprotein. Deze gebruik ik om eiwitten binnen te krijgen en alle vitamine die ik mis door een veganist te zijn. Inderdaad ook wat vet erin doen, ik ben begonnen met olie en vanaf morgen ga ik kokosvet erdoor doen.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:16

Toevallig van de week deze documentaire gezien. Ik ben overtuigd! Sterker nog morgen begin ik zelf!
Alleen ga ik het een en ander ander aanpakken.
10 dagen sapvasten met groente en fruit. Daarna 10 dagen sapvasten met noten en zaden en als laatst weer 10 dagen sapvasten aangevuld met noten, zaden en bio vlees/vis.

Ik ben benieuwd!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 00:18

StonedRomy schreef:
Zal zo een foto maken van de veganprotein. Deze gebruik ik om eiwitten binnen te krijgen en alle vitamine die ik mis door een veganist te zijn. Inderdaad ook wat vet erin doen, ik ben begonnen met olie en vanaf morgen ga ik kokosvet erdoor doen.

Heb je nog een foto van de veganprotein?

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:00

Het is lang geleden dat dit topic is gebruikt... Maar ik heb de documentaire een hele tijd geleden gezien en ik ben gisteren begonnen. Tot nu toe gaat het prima, geen honger..maar erge cravings naar vet eten :')
Is er iemand anders toevallig ook bezig? Ik ga het trouwens voor 30 dagen doen. Ik heb het al eerder gedaan en naderhand voelde ik me zoveel beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:14

Hebben jullie ook echt dat pakket aangeschaft?

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:16

Nee, veel van internet gehaald en ik zit in een enorme Facebook groep, waar ook veel tips worden gedeeld.