Mensen met bekken klachten na breuken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melcior

Mensen met bekken klachten na breuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:38

Hoi hoi

ik heb dit topic geopend omdat ik erg benieuwd ben naar medebokkers die ongeveer dezelfde symptomen/klachten hebben.. Want het meeste wat ik kan vinden is na zwangerschap...

ik heb 2 jaar geleden in augustus 2011 na een val van mijn paard mijn bekken gebroken er zaten 5 breuken in.. toen richting de fysio en het paardrijden weer opgepakt het bekken bleef zwak weer naar de dokter doorverwezen naar de fysio en uiteindelijk weer rijden.. en zo is het eigenlijk de afgelopen tijd steeds blijven gaan dokter fysio weer rijden.. tot ik eindelijk naar de orthopeed ben doorverwezen daar ben ik gisteren geweest en daar kreeg ik dus te horen dat door de breuken de anatomie van mijn bekkenvleugel is veranderd.... je ziet ook op de foto dat het linker gedeelte er kleiner/anders van vorm uitziet... ik heb nog steeds erg veel last ervan en kom na een uur les ook kreupel van me paarf af.. nu wordt ik dus opgeroepen voor een revalidatie centrum en heb daar dan een intakegesprek en daarna daar wrsch intern om te revalideren.... dus ik hoop dat door gerichte training de pijn toch minder wordt.. ik heb al wel een voorwaarschuwing gehad dat er ook kans is dat ik moet leren leven met de klachten en pijn.... De arts raad paardrijden af maar ik wil alles afwachten tot ik klaar ben met revalideren...

Ik hoop dat er hier mensen zijn met soortgelijke ervaringen/klachten en dat we misschien bepaalde dingen kunnen uitwisselen... en hoe jullie wel of niet rijden..

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:30

Ik heb niet mijn bekken maar 3 ruggewervels gebroken. Hierna bleef ik ernstige hoofdpijnklachten houden. Deze bleken voort te komen uit scheefstand van mijn bekken door de enorme klap die ik gemaakt heb. Een orthomanueel arts (niet verwarren met een manueel therapeut) heeft mij weer helemaal recht gezet en sindsdien gaat het veel beter.