Oilpulling. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Oilpulling. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 14:17

De laatste tijd lees je steeds meer over oilpulling.
Wat is oil pulling precies?

Oil pulling is een goedkope, simpele en natuurlijke manier om je lichaam te ontdoen van gifstoffen/ontgiften.
Hoe werkt het precies?

1 eetlepel koudgeperste olie (of een halve eetleper kokosboter/olie) in je mond en spoelt daarmee gedurende 15 tot 20 min je mond. De beste manier is om de olie langzaam tussen tanden en kiezen te duwen en zuigen. Je mag de olie niet inslikken maar na 20 minuten uitspugen.

Door met de olie je mond te spoelen activeer je de stofwisseling (metabolisme). Het zorgt ervoor dat de gifstoffen via de slijmvliezen in je mond in je speeksel terecht komen. Als je de olie na 20 min uitspuugt hoort deze wit te zijn en zit het vol met bacteriën. Als de olie niet wit is heb je niet lang of goed genoeg gespoeld. Als je de olie uitspuugt in de wasbak zorg er dan voor dat je de wasbak naspoelt met gekookt water, want de olie bevat na het spoelen veel bacterien en afvalstoffen. Dat is ook de reden waarom je het niet moet inslikken.

Oilpulling moet je minimaal 14 dagen doen. Acute en chronisch kwalen zouden erdoor verdwijnen en je stofwisseling zou moeten verbeteren. Mooie bijkomstigheid is dat het je tanden bleekt.

Nu mijn vraag: wie heeft dat al eens gedaan en wat waren de resultaten?

_San87_

Re: Oilpulling. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:20

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik ga dit topic wel volgen, het klinkt interessant.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:22

Ik vind het ook interessant, maar nooit gedaan, ik volg ook!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:22

Ook nog nooit van gehoord... Ben benieuwd hoe het werkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:29

Hoe kan je 20 minuten spoelen zonder te slikken of te kwijlen?
Als je spoelt maak je speeksel en dat moet ergens heen.
Dat speeksel zorgt er trouwens ook voor dat de olie wit wordt, daar heb je geen gifstoffen voor nodig.
Je mond bacterie vrij maken wil je ook niet trouwens.
Klinkt mij een beetje als urine op je hoofd smeren tegen haaruitval.

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:30

Nog nooit van gehoord maar klinkt erg interessant. Ben benieuwd naar ervaringen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:32

Klinkt als pure quatsch.

Daarvoor heeft moeder natuur ons bepaalde organen gegeven die ons helpen te ontgiften. Dat is pas natuurlijk :D
Kan mij voorstellen dat je tandvlees het nog wel kan.

Alle bacteriën verwijderen is niet eens wenselijk (kun je beter even spoelen met alcohol }> ). Wil je de stofwisseling bevorderen? Loop een rondje :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-03-14 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:35

Koudgeperste olie.. Wat is dat? En waar kan je dat halen? :')
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar mocht het werken ga ik het ook zeker proberen. :D

Edit: ooooh, gewoon zonnebloem- of sesamolie.:')
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 02-03-14 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:36

ik heb het laatst ook gelezen, ben toch van plan om het eens te proberen. Het schijnt in Aziatische landen volstrekt normaal te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:44

AH, ik snap de logica al; olie bevat zuur, waardoor het inderdaad kan dat het wat vlekken van de tanden haalt en wat mond irritaties kan weghalen. Dat je het niet mag doorslikken is natuurlijk onzin, want in je hele lijf zitten bacteriën en die heb je hard nodig. Elke keer dat je eet of überhaupt slikt, neem je ook speeksel mee immers mét bacteriën.
Haalt het gif weg? Neuh. Dat kunnen echt alleen lever en nieren

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:48

Ik heb het een tijd gedaan. Vond het heel vies en kon er niet aan wennen. Toen het ook nog eens 0,0 resultaat gaf ben ik er weer mee gestopt :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:55

Hmm, ga ik eens overwegen. Wij gebruiken als kokosvet, ik doe het op mijn brood in plaats van boter. Of hoe je dat wit/gele spul in de kuipjes ook wilt noemen. Margarine, halvarine.

Snap alleen niet waarom je het niet mag doorslikken? Ik eet het normaal ook gewoon?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:01

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:01

Je mag het wel doorslikken :j is niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers :') want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-03-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:03

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:07

vuurneon schreef:
Je mag het wel doorslikken :j is niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers :') want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)

Joh... :roll:

Ik vraag waarom het in dit geval niet doorgeslikt mag worden. Wat is daar de theorie achter... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:15

_O- _O- _O- , wat een onzin _O- _O- _O- .

Wel grappig dat er nog mensen zijn die dit serieus nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:17

vuurneon schreef:
AH, ik snap de logica al; olie bevat zuur, waardoor het inderdaad kan dat het wat vlekken van de tanden haalt en wat mond irritaties kan weghalen. Dat je het niet mag doorslikken is natuurlijk onzin, want in je hele lijf zitten bacteriën en die heb je hard nodig. Elke keer dat je eet of überhaupt slikt, neem je ook speeksel mee immers mét bacteriën.

Ik las zelfs dat je het beter niet in de gootsteen uit kan spugen maar liever in de wc.. Of naspoelen met kokend water.. Alsof er iets dodelijks uit je mond komt dan.. :+

Lijkt mij trouwens super ranzig om een slok olie in je mond te doen en er dan ook nog zo lang mee te moeten spoelen.. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:20

Relaxed schreef:
vuurneon schreef:

Ik las zelfs dat je het beter niet in de gootsteen uit kan spugen maar liever in de wc.. Of naspoelen met kokend water.. Alsof er iets dodelijks uit je mond komt dan.. :+

Lijkt mij trouwens super ranzig om een slok olie in je mond te doen en er dan ook nog zo lang mee te moeten spoelen.. :n

Dat lijkt me in verband met verstoppingen. De substantie van kokosvet stolt namelijk ontzettend snel.
En aangezien het koudgeperste olie moet zijn, zullen alle olieën die hiervoor geschikt zijn ook gestold zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 15:21

@Sizzle, kan me voorstellen dat je zo denkt. Dat heb ik nl. ook een beetje als ik het lees. Daarom vroeg ik me dus af of er al mensen zijn met ervaring.
Maar goed, ik ga het wel proberen. Wie weet... (al is het alleen al voor de wittere tanden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:22

Janine1990 schreef:

Dat lijkt me in verband met verstoppingen. De substantie van kokosvet stolt namelijk ontzettend snel.
En aangezien het koudgeperste olie moet zijn, zullen alle olieën die hiervoor geschikt zijn ook gestold zijn.[/quote]

In je lichaam stolt dat toch niet, daar is het 37 graden gemiddeld.. En zonnebloemolie (ook koudgeperst) is gewoon vloeibaar..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:23

Janine1990 schreef:
vuurneon schreef:

Joh... :roll:

Ik vraag waarom het in dit geval niet doorgeslikt mag worden. Wat is daar de theorie achter... :+

O excuus, u rolt er spontaan van met de ogen, daarom mag het ook niet doorgeslikt worden :j schijnt een bijwerking te zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:23

Babootje schreef:
@Sizzle, kan me voorstellen dat je zo denkt. Dat heb ik nl. ook een beetje als ik het lees. Daarom vroeg ik me dus af of er al mensen zijn met ervaring.
Maar goed, ik ga het wel proberen. Wie weet... (al is het alleen al voor de wittere tanden).

Hi hi, je kan de olie beter doorslikken. En dat ook minimaal 14 dagen achter elkaar. Ga je goed van naar de wc, raak je een heeeeeeeeleboel afvalstoffen kwijt :j :j .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 15:23

_Ekenna schreef:
Koudgeperste olie.. Wat is dat? En waar kan je dat halen? :')
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar mocht het werken ga ik het ook zeker proberen. :D

Edit: ooooh, gewoon zonnebloem- of sesamolie.:')

Kokosolie wordt in dit verband veel gebruikt (misschien omdat dat toch nog een beetje aardig smaakt :D )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:26

Relaxed schreef:
In je lichaam stolt dat toch niet, daar is het 37 graden gemiddeld.. En zonnebloemolie (ook koudgeperst) is gewoon vloeibaar..

Nee, het smelt vanaf 21 graden geloof ik.
Maar dat is wel reden om het niet door de gootsteen te willen spoelen. In de wc wordt het waarschijnlijk een dikke prop die het riool in gaat.

Zonnebloemolie lijkt me niet echt heel geschikt hiervoor. Heeft toch niet dezelfde samenstelling als bijvoorbeeld kokosvet. Kokosvet is een zogeheten superfood en heeft erg prettige bijwerkingen. Zo wordt je metabolisme opgedreven. Reden dat schaatsers het gebruiken, ze hebben er lichaamsvet mee verloren waardoor ze minder zwaar zijn en minder weerstand op het ijs hebben. Or so I heard.