wie heeft wel is een wratje laten bevriezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

wie heeft wel is een wratje laten bevriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 12:49

2 weken geleden heb ik een wratje op mijn knie laten wegbranden bij de huisarts. Ik heb daar geen ervaring mee maar heb het wel is gezien bij een vriendin, het wratje valt er af en aan de huid zelf is niet heel veel te zien.
De huiarts hield het stikstof denk ik zo'n 10 seconden op mijn knie, wat ik wel vrij lang vond duren maar de dokter zal het wel weten. Daar komt dus een blaar waardoor het wratje weg gaat. Maar bij mij zat onder de blaar nog een blaar waardoor ik nu een klein gaatje heb in mijn knie, er komt ook beslag in wat ik vrij heftig vind voor een wratje w bevriezen.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is of dat de stikstof misschien te lang op mijn been is gehouden. Dan kan ik de dokter daar op attenderen.

Caira

Re: wie heeft wel is een wratje laten bevriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:30

10 seconden is het bij mij ook altijd gedaan, voor zover ik het me kan herinneren, gaatje klopt ook, dat vult zich vanzelf wel

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:33

Vaak genoeg :') ook al op mijn knie , is wel normaal dat er een blaar met vocht ontstaay. Was bij mij ook altijd

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:36

dat had ik inderdaad ook, is helemaal weggetrokken :)
al moet ik zeggen dat ze bij mij daarna weer terug kwamen, en toen heb ik het niet meer laten doen.
na een tijdje werden ze pltat, en zag het er een beetje droog uit. ik heb er toen 1 keer prongelijk langs gekrabt, en toen viel het eraf. ze zijn daarna ook niet meer teruggekomen. dus wat het was weet ik niet :+

ik had trouwens wratjes langs mijn nagels, vooral op mijn duimen, en pinken. heel mijn nagelriemen zaten onder, en op andere vingers begon het ook. maar ik ze kwamen elke keer toch weer terug dus wilde ze niet weer weg laten stippen, aangezien het best wel pijn deed.
maar nu zijn ze gelukkig dus weg, voor al meer dan 3 jaar :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 14:14

Ok.. Dan zal het normaal zijn. Ik hoop wel dat het wratje niet meet terug komt!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:35

Anders kan je ook medicatie vragen ! Ik heb ook zelfs een zalf die de wratjes weg deed die werkte wel goed en geen last meer van gehad

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 17:27

Toen ik een jaar of 12 was heb ik een tijdje in pleeggezin gezeten waar ze me geen medische zorg gaven. Toen ik in een ander pleeggezin kwam zagen ze dat mijn voetjes vol met wratjes zaten. Ik kreeg toen ook een zalf maar die was zo aggresief dat het velletje bij me kleine teen weg ging waardoor ik bijna me kleine teen.kwijt was. Dus kijk uit met de zalf...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:06

10sec is prima hoor.... Doe t zelf altijd langer :)
Maar bij mij werkt het nooit...

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:50

Arrabel schreef:
Toen ik een jaar of 12 was heb ik een tijdje in pleeggezin gezeten waar ze me geen medische zorg gaven. Toen ik in een ander pleeggezin kwam zagen ze dat mijn voetjes vol met wratjes zaten. Ik kreeg toen ook een zalf maar die was zo aggresief dat het velletje bij me kleine teen weg ging waardoor ik bijna me kleine teen.kwijt was. Dus kijk uit met de zalf...

Ik weet dat het redelijk agressief is. Daarom dat het goed werkte die wratjes bleven terug komen

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:12

Ik heb er een onder mijn voet toen weg late halen. Het was zon platte die minimaal zon 2 cm in mijn hak zat gegroeid ook met zwarte puntjes enzo. Had een naam maar weet het niet meer. Ik pulkte er altijd aan en probeerde em zelf weg te halen. Uiteindelijk heb ik hem laten bevriezen en dat deed best nog wel zeer.
uiteindelijk kreeg ik een mega gat in mijn hak! Toen ik dacht dat ik ervan af was groeide die netzo hard terug. Y;(
Dus toen heb ik em maar zelf met stanleymesje eruit gepeuterd inclusief alle zwarte puntjes dingen. Deed even goed pijn inclusief weer een gat maar daarna nooit meer terug gekomen. :D
Ding heeft er wel zon 10 jaar gezeten ofzo, dus soms heb ik het idee dat ik em nog kan voelen hahaha :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:13

Ach gut, wratten bevriezen... In deze regio word je ervoor naar het ziekenhuis gestuurd >;) En de stikstof werd erop gespoten ipv watje. "als de wrat even wit is geweest, is het genoeg". Zelf thuis met een lakje erover en een mesje mee om de dode huid weg te snijden. Ik heb wel een half jaar in het ziekenhuis rondgelopen met deze methode. En het waren maar kleine wratjes.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:15

Dat is normaal. Ik heb 1x een wratje laten aanstippen, maar dat deed mij zo zeer dat ik een 3 wratten onder mijn voet zelf heb laten afsterven met behulp van nagellak :') :+ . Doorzichtige nagellak er elke dag opgesmeerd en op een gegeven moment kregen ze geen zuurstof meer en vielen ze er zo af. Sindsdien geen wrat meer gezien. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:19

Lakje? Dat hoor ik voor het eerst.
Ik zie het echt voor me, *hmm welke kleur ga ik mijn wratje vandaag lakken... *
_/-\o_

Ik heb dat vroegah ook wel eens gehad en bij mij trok het altijd weer weg.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:20

:') Nee het is een doorzichtig lakje en het wordt wit als het uit het potje komt

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:40

Idd, dagelijks nagellak er op lakken.
Of zoals oma het doet, weg knippen met een schaar >;)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:55

Maaike_Kealy schreef:
Idd, dagelijks nagellak er op lakken.
Of zoals oma het doet, weg knippen met een schaar >;)

Huuuuuuuuuuw %)

Ik had zo'n zalf met kwastje, van Wagner ofzo? :+ Denk niet dat het Wagner heette, want moet nu aan een pizza denken. Maar weet niet meer hoe het wel heette :')

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:42

Wartner ;) Dat spul had ik twee weken gebruikt maar het wratje ging niet weg, daarom heb ik het bij de dokter laten doen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:46

Ik heb het gewoon bij de dokter laten wegbranden/aanstippen. Ook 10 seconden en WOW dat deed even flink pijn. Daarna klopte het zo hard dat ik even dacht dat mijn hele vinger het zou begeven.. 3 dagen daarna was het overigens helemaal weg. :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:51

Ja.... Ik heb er nu nog een litteken van op m'n knie.
Ik dacht serieus dat ik dood ging :') haha
Mijn ervaring is overigens al wel bijna 30 jaar geleden, maar herinner me het als de dag van gister !

En aangezien m'n complete knie weggebrand was, is de wrat ook weggebleven, die missie was geslaagd dus haha

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:58

Is helemaal niet te lang, waarom twijfel je daar aan? Ik doe dat namelijk zelf ook bij patienten, 10-15 seconden met een interval van 2-3 keer.
Is helemaal niet raar. Het nadeel is alleen wel dat je er meestal met 1x aanstippen nog niet mee wegkomt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:04

Doosje Aspirine halen van Bayer, echt Aspirine geen paracetamol.
Met een heeeel klein beetje water een aantal uit elkaar laten vallen en in een beetje nivea mengen ofzo.
Dat op de wrat smeren en een pleister erover.
Aspirine is een exfoliant, weekt dus de (dode) huidlaagjes van de wrat los.
Zelf hier van de week nog gedaan en hij is mooi weg. :D
Enige wat er nog zit is een kleine verdikking/litteken omdat ik heb kapot gestoten had.
Zat al een tijd te emmeren, maar met 2 keer smeren in 3 uur was mooi die hele wrat foetsie.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... chap.dhtml

Werkt ook in een masker heel heel goed tegen acné!
Omdat het de dode cellen weghaalt verstopt de boel minder snel en het remt ontstekingen en voorkomt verspreiding.
Dat kan je ongeveer 1 keer per week doen, in felle zon daarna wel smeren maar echt top.
Ik doe er zelf 3, wat druppels water uit elkaar laten vallen en dan een heeeel klein beetje honing zodat het gaat plakken, op je gezicht smeren en een kwartiertje laten zitten, dan afspoelen. :)

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:12

nou bij mij hebben ze toch een keer de stikstof er te lang op gezet. Gevolg was dat ik met m'n hand zo'n twee weken in het verband heb gezeten omdat er anders allemaal vuil in zou komen en ik heb er ook echt een litteken aan over gehouden!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 13:22

Het gaatje in mijn knie word ook zeker weten een litteken, dat vind ik wel jammer want ik heb al een heel groot litteken op me onderbeen.
Door dit akkefietje: [MW] Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been (Foto's pagina 7)
Ik kan me echt herinneren dat een vriendin van mij ook een wratje liet wegbranden en dat het wratje er toen afviel en dat er met haar huid niet zoveel aan de hand was.