En nu moet het uit zijn met dat gepush!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

En nu moet het uit zijn met dat gepush!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 10:50

Jullie herinneren je waarschijnlijk nog mijn topic waarin het het zo aan de stok had met een verpleegkundige die geen respect had voor mijn bewuste keus voor flesvoeding. Je kan mijn verhaal hier lezen:

[MW] Borstvoeding met het mes op de keel

Nu deze studie verschenen is hoop ik dat het afgelopen is met het pushen en dwingen. Laat alle moeders lekker doen waar ze zich zelf het beste bij voelen, of dat nu borst of fles is, dat is voor hun kinderen het allerbeste!

http://www.scientias.nl/borstvoeding-ov ... even/98262

Ik blijf alleen zitten met veel spijt over de kraamweek van mijn oudste die hierdoor helemaal verpest werd. Voor mij nooit meer.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:53

Meid laat het toch los... je bent nu zelf ook bezig met pushen om te bewijzen dat de fles niet slecht is.

Doe waar jij je goed bij voelt.

CarinaR

Re: En nu moet het uit zijn met dat gepush!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:55

En nu doe jij t zelfde maar dan omgekeerd.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:57

Ach, zelfs bij mijn moeder die 0,0 voedingsstoffen in haar melk had zitten werd er nog gepusht. Ze heeft gezegd dat als die verpleegkundige niet op zou rotten ze haar wel even zou helpen. Want ze had er ook echt last van en het had geen zin.
Toen ik aan de flesvoeding ging werd ik een dikke baby haha. Bij mijn zusje zelfde verpleegkundige die weer begon. Maar meteen weggestuurd.

Gewoon niet moeilijk doen en wegsturen. Zij bepalen echt niet alles hoor. Denk dat ik het levende bewijs wel ben dat je ook dikke baby's krijgt van flesvoeding haha

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:43

Ik vind het juist goed dat ze stimuleren, in een kraamweek krijg je al zoveel over je heen dan is dat stukje overredingskracht juist vaak het duwtje wat je nog nodig hebt.
Ik heb geen moment getwijfeld en voed al ruim een jaar zelf. Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:44

Ik snap heel goed waarom je er zo mee zit hoor..

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:47

Nou ok heb het vorige topic van ts doorgelezen en kan me haar reactie zeker goed voorstellen.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:52

Ik gaf ook gelijk de fles hoor. Dat idiote gezever over borstvoeding. En dan stoer roepen dat je t al een jaar geeft. Boeiend.... als ze erom kunnen vragen en ze hebben tanden zijn ze te oud! Je word gelijk als slechte moeder bestempeld en met zogenaamde onderzoeks resultaten als je flesvoeding wil geven na de geboorte. Ieder zijn keus. Ik denk dat de keuze waar de moeder zich het beste bij voelt het meeste baat heeft voor moeder en kind. Ik snap je irritatie helemaal. En weet je ff off topic nu mijn kind op kinderopvang zit hoeft ze van mij niet ook nog naar de peuterspeelzaal nou krijg je weer een oliebol over je heen van moeders die dat een slecht idee vinden. Tegenwoordig ene oor in andere eruit. Ik besluit wat het beste is voor mijn kind en niet een ander. :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:55

Mensen moeten daar inderdaad gewoon zelf over kunnen beslissen en er is NIEMAND die daar iets over kan en mag zeggen!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:01

En gelijk ff gedeelt op facebook aangezien mensen ook de pro borstvoeding altijd in je gezicht wrijven! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:40

CarinaR schreef:
En nu doe jij t zelfde maar dan omgekeerd.

Dan zou ik eerst eens beter lezen wat ze schrijft.. Ik quote:"Laat alle moeders lekker doen waar ze zich zelf het beste bij voelen, of dat nu borst of fles is, dat is voor hun kinderen het allerbeste!"

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:45

moeders moeten het lekker zelf weten....maar waarom heeft een vrouw dan borsten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:51

geerke schreef:
moeders moeten het lekker zelf weten....maar waarom heeft een vrouw dan borsten?

Omdat er vroeger nog geen kunstmelk was.. Net als dat er vroeger geen auto's waren, geen internet, enz.. Dus ja, als je die redenering door gaat trekken ben je nog wel ff bezig :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:52

geerke schreef:

Waarom heeft een man dan tepels? :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:53

geerke schreef:

Voor de sier *D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:54

een vrouw heeft melkklieren een man niet...mannelijke dieren hebben ook tepels. :+

als borsten voor de sier zijn kun je inderdaad beter de fles geven :7

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:57

geerke schreef:

_/-\o_ _/-\o_

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:58

geerke schreef:
een vrouw heeft melkklieren een man niet...mannelijke dieren hebben ook tepels. :+

Je hebt ook ogen gekregen om mee te kijken, toch zijn sommige mensen blind of hebben ze een oogafwijking. Je hebt oren gekregen om te horen, toch zijn sommige mensen doof. Je hebt melkklieren gekregen om je kind melk te geven, toch maken sommige vrouwen te weinig melk of lukt het gewoon niet goed.

Kortom, de natuur is niet perfect ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:00

tja ook al lukt het wel goed, is het nog altijd je eigen beslissing of je het wilt of niet. Ik heb ook bewust voor flesvoeding gekozen, moest er niet aan denken om borstvoeding te geven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:06

geerke schreef:

Mannen kunnen (soms) wel melk produceren. :D
http://www.welingelichtekringen.nl/gezo ... eding.html

Mijn zoon had geen goede zuigreflex en wilde niet tegen mij aanliggen.
Later bleek hij autistisch (dé reden dat je hem moeilijk kon vasthouden), maar nog zeggen nu mensen dat hij autistisch is omdat ik hem niet zelf gevoed heb.

(Hij heeft trouwens wel moedermelk gehad, dit kolfde ik dagelijks af).

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:07

Mijn moeder heeft niemand van haar kinderen borstvoeding gegeven aangezien ze er niet tegen kon. Iedereen moet het inderdaad lekker zelf weten :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:09

ja ik heb borstvoeding gegeven, ik vond het fijn en prachtig om mee te maken..
een ander kiest de fles, ook helemaal prima, als zij dat prachtig en fijn vinden..
maar ik denk dat je je niet zo moet laten pushen... zeg wat je keuze is en blijf dat maar herhalen..
om nu maar medestanders te verzamelen tegen bv en pro flesvoeding is denk ik precies hetgeen waar jij je aan ergert bij pro bv mensen..

natuurlijk worden kindjes ook groot op flesvoeding, en doet het ene kindje het beter op de fles als met de borst, maar ook omgekeerd kan het geval zijn..
doe waar jij je goed bij voelt, en laat je niet beinvloeden door wat een ander denkt..
jouw kindje, jouw aanpak..
dat is iets waar elke ouder mee worstelt.. je eigen pad bepalen en daarin soms mensen voor de kop moeten stoten.. het is niet anders..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:11

Lekker doen wat je zelf wilt! Die kinderen worden ook wel groot hoor.
Ga jezelf vooral geen schuldcomplex laten aanpraten, het is jouw lichaam en jouw baby.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:12

@Keshia
Maar dat is soms best moeilijk.
Wat je reden ook is om wel/geen borstvoeding te geven, dat is aan jou.
Maar ook bij mij in het ziekenhuis waren ze zo pro borstvoeding dat ik mijn zoon pas mee zou krijgen als hij volledig bij mij dronk.
In mijn dossier zit ook een formulier die ik moest ondertekenen dat ik hem op eigen verantwoording over ging zetten naar flesvoeding (er staat ook in: mevrouw weigert zoon aan te leggen).
Dat is niet echt bevorderlijk voor je relatie met de verlosafdeling.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:14

Jemig, gaan we weer van voren af aan beginnen?

Dames, het is heel simpel: in de basis is borstvoeding het beste.
Echter, aangezien de natuur niet perfect is en soms fouten maakt; prijs je gelukkig dat er alternatieven zijn en gebruik, weloverwogen, de mogelijkheden van deze tijd.

Wie denkt wie dan ook hier te zijn dat ie voor een ander denkt te kunnen bepalen wat goed is......