Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
baszo17 schreef:1 bultje die af en to weg gaat vind ik juist minder op Herpes lijken... herpes zijn vaaj meerdere bultjes. En hoe komt het daar beneden? Virale herpes zit alleen om de mond namelijk...
Brainless schreef:Azmay schreef:Een koortslip is ook herpes en alleen besmettelijk als het er daadwerkelijk zit, denk dat je kinderwens niet in gevaar hoeft te komen hoor
Dat is een andere herpes.
De SOA is een vervelender type.
FloMax schreef:Ja het was één bultje(of ik moet zo in shock geweest zijn dat ik de rest niet meegekregen heb, ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen als hij wakker is), en tot dusver is het echt alleen maar dit, en niet meerdere symptomen of klachten. De huisarts zei dat hij zich onmiddelijk moest laten testen. Ik hoop natuurlijk dat het niets is, maar mocht het zo zijn van wel, dan laat ik me graag vast informeren en 'geruststellen'.
Het komt daar omdat hij in 2011 onbeschermde seks heeft gehad. Die ene keer zou dus de boosdoener geweest moeten zijn...
) snap ik niet waarom er zo 'paniekerig' op gereageerd is door de huisarts. Mijn vriend was ook behoorlijk aangeslagen erdoor en voor dat gebeurd.... FloMax schreef:Dan snap ik niet waarom er geen enkele site is die dat duidelijk zegt. Op zo'n beetje elke site staat dat condooms gebruikt moeten worden om overdracht te voorkomen, en dat het alleen overdraagbaar is via de vocht van het virus.
Dat 1 bultje nog geen herpes maakt, snap ik, en op dit moment (nu ik gekalmeerd ben) snap ik niet waarom er zo 'paniekerig' op gereageerd is door de huisarts. Mijn vriend was ook behoorlijk aangeslagen erdoor en voor dat gebeurd....
RoyceMack schreef:je kinderwens komt wel in gevaar als dit herpes blijkt te zijn. Inderdaad een koortslip is ook het herpes (simplex) virus en je kunt elkaar aansteken door orale seks etc.
echter, bij het herpes virus op de geslachtsdelen trekt het(net als een koortslip) vaak weer weg voor onbepaalde tijd. het verradelijke is, dat je nooit weet wanneer het virus weer op komt zetten.
en het is juist heel besmettelijk vlak voordat het zichtbaar wordt aan het huidoppervlak.
Je kinderwens, zou ik theorie, in gevaar zijn. want ik raad je heel erg af om onbeschermde seks te hebben met iemand die herpes heeft. omdat je zelf ook dikke kans op besmetting hebt..
maar als het virus neit actief is lijkt het me dat je wel onbeschermde seks kunt hebben zonder kans op besmetting. echter spreek ik gelukkig niet uit ervaring en puur uit logisch redeneren.
FloMax schreef:Goed, ik snap dat ik alsnog zwanger kan worden. Maar ik ben niet van plan om geen condoom te gebruiken in welk geval dan ook, mocht hij besmet zijn. Het virus kan namelijk wel overgedragen worden als iemand geen blaasjes heeft. Dus hoe zou dat dan gaan(Moet ik dan denken aan iets als ivf of iets dergelijks)? Moet ik dan het risico lopen om zelf ook besmet te worden? Niet dat we dit jaar aan kinderen willen beginnen, maar ik wil wel het een en ander te weten komen
janderegelaa schreef:FloMax schreef:Goed, ik snap dat ik alsnog zwanger kan worden. Maar ik ben niet van plan om geen condoom te gebruiken in welk geval dan ook, mocht hij besmet zijn. Het virus kan namelijk wel overgedragen worden als iemand geen blaasjes heeft. Dus hoe zou dat dan gaan(Moet ik dan denken aan iets als ivf of iets dergelijks)? Moet ik dan het risico lopen om zelf ook besmet te worden? Niet dat we dit jaar aan kinderen willen beginnen, maar ik wil wel het een en ander te weten komen
Als je niet van plan bent geen condoom te gebruiken omdat je ook besmet kunt raken als iemand geen blaasjes heeft dan zijn er 2 problemen.
Je leest niet goed want:
1. Zonder blaasjes, geen besmetting.
2. Ook met condoom kun je besmet raken dus wordt een sexloze relatie.
Citaat:De kans op besmetting is het grootst bij (open) blaasjes. Je kunt ook besmet worden als een besmet iemand geen blaasjes heeft.
Die kan je piekfijn uitleggen hoe en wat, en daar moet je niet bang voor zijn of je voor schamen. Die mensen zien je ontzettend graag langskomen om geschikt advies ipv zo maar even wat te gaan doen. Die kan je dan ook gelijk informeren omtrent risico's tijdens zwangerschap en dergelijke.
Is heel eenvoudig op te sporen en te behandelen. Uiteraard heb ik weer een hardnekkige zitten maar goed, die is al paar jaar stabiel.