vermoedelijke liesbreuk bij zoontje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

vermoedelijke liesbreuk bij zoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:50

hallo Bokkers,

iets meer als 2 weken geleden opende ik dit topic.
[MW] creatievietijd voor koelen bij kind van bijna 2 gevraagt

Helaas had meneer zondag weer een zwelling, en gezien hij dat weekend niet bij papa was geweest, wist ik 1 ding voor 99,99% zeker, hij had het niet gestoten. Maar toch weer een raar blauwe plekje op de aan hechtingspunt van de pennis, toch weer de huisartsen post gebeld, en ook verhaal van 2 weken terug verteld.
Thuis nog foto's gemaakt, zo dat ik aan kon tonen hoe het er uit ziet als het gezwollen is.
Dat blauwe plekje bleekt dus een bloedvaatje te zijn wat door de zwelling omhoog geduwd wordt.
Er is wat gevoeld en geduwt, wat mij ventje dus niet echt grappig vond. Er zit niks bekneld, en toen konden we weer gaan. Er niet aan gedacht te vragen wat er dan niet bekneld zit, en tja echt thuis in die dokters termen ben ik niet.
Maar dit was de derde keer dat ik er mee naar huis gestuurd werd. en daar wordt je behoorlijk onzeker van,want het hoort daar gewoon niet op te zwellen. En dus toch maar op internet gaan kijken, dan kom je toch op liesbreuken uit. en een beknelde liesbreuk moet acuut verholpen worden maar de rest niet, en die verwijzingen verder kan dus enkel je eigen huisarts geven.
Dus maandag morgen huisarts gebeld, en daar konden we het eind van de middag terecht.
zei ging met mij verhaal mee. en na het zien van de foto's helemaal want de zwelling was weer weg (vermoedelijk door de arts op de huisartsenpost terug geduwd)
ze heeft nog gevoeld, maar het ventje in kwestie wordt zaterdag 2 en dat snapt nog niet echt wat je bedoelt met persen en wangen op blazen (waar door je dus automatich perst) probeerde hij en deed echt zijn best wel, maar het leverde meer een lachbui bij mij en de huisarts op als dat het hielp.
Maar gezien de klachten deelde de huisarts mijn mening en gaat ook zei uit van een liesbreuk.
Nu kunnen we morgen om 11 uur in het ziekenhuis terecht voor een echo.

ik wilde het en even delen, maak me behoorlijke zorgen om mijn ventje.
En ik vroeg me of zijn er bokkers die ervaringen hebben met liesbreuken, bij zichzelf of hun kinderen?

Jasmijn159

Re: vermoedelijke liesbreuk bij zoontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:56

Wat goed dat je toch even hebt aangedrongen op een goed onderzoek :)
Een liesbreuk is niks om je zorgen over te maken, je bent er op tijd bij! Op deze leeftijd kan het nog vanzelf dichtgaan en anders is het een simpele ingreep waarbij ze de opening met een paar hechtinkjes dichtmaken.

Succes!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:58

Jasmijn159 schreef:
Wat goed dat je toch even hebt aangedrongen op een goed onderzoek :)
Een liesbreuk is niks om je zorgen over te maken, je bent er op tijd bij! Op deze leeftijd kan het nog vanzelf dichtgaan en anders is het een simpele ingreep waarbij ze de opening met een paar hechtinkjes dichtmaken.

Succes!

kan dat echt nog vanzelf dicht groeien?

ik was al bang voor een operatie, en zag enorm op tegen de narcose, omdat ze bij de oudste van 4 het armpje afgelopen zomer onder narcose goed gezet hadden, en dat onder narcose brengen is me niet in de koude kleren gaan zitten

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:58

Ik heb er geen ervaring mee,
maar ik wens jullie morgen wel veel succes!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 22:37

dankjewel tinkertje

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:45

Wat vervelend allemaal, zeker als je zo van het kastje naar de muur gestuurd wordt!

Toen ik klein was (nu midden 20) heeft m'n vader een aantal liesbreuken gehad. Bij de laatste keren is aan beide kanten een matje ingezet en sindsdien nooit meer last gehad.

sterkte morgen!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:49

Ja mijn vader heeft er ook meerdere gehad 7 in totaal wat begon voor mij op de lagere school tot een paar jaar geleden. Nu heeft hij weer een beginnende. zucht

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 22:52

heb net op de site van het ziekenhuis waar we morgen heen gaan zitten kijken, daar zeggen ze dat het nooit van zelf overgaat, maar dat het niet altijd verholpen hoeft te worden,
maar dat zullen ze morgen vast wel uit leggen. of in iedergeval een deel, denk dat je na uitslag van de echo weer verder door gestuurd woor naar de juiste poli

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 06:46

Mijn beide dochters zijn allebei op heel jonge leeftijd geopereert aan een liesbreukje.
Ik ontdekte het zelf. Zelfde klachten als jouw kleine mannetje :(:)

De operatie is goed verlopen. De jongste is wel erg misselijk geweest en moest iets langer
in het ziekenhuis blijven.
Meestal mogen ze dezelfde dag mee naar huis.
Een weekje rustig aan doen, zover dat lukt met die kleintjes.
Maar mijn meiden hebben er nooit geen last meer van gehad.

Als je vragen hebt of erover wilt praten pb gerust :)

Heel veel sterkte.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:35

Nou vanmorgen een echo gehad, bijde balletjes zitten in de liesjes, en ook een liesbreuk is zeer waarschijnlijk aanwezig. Met nadat ik mijn verhaal over de zwelling had uitgelegd was ze volkomen met mij eens dat dit niet van zijn balletjes kan zijn. De liesbreuk viel echter net te constateren, omdat hij dan moet persen, en dat begrijpt hij nog niet. Nu moet hij naar de huisarts toe, zodra het verslag van de echo daar binnen is, en dan krijgt hij een verwijzing naar de chirurg, hopelijk kan alles snel in gang gezet worden en kan worden voor me ventje.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:12

Ik weet dat het allemaal wel goed te verhelpen is hoor, het komt vaak voor. mn broertje had het ook toen hij geboren werd maar dan heftig en aan beide kanten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 08:01

franka75 schreef:
Ik weet dat het allemaal wel goed te verhelpen is hoor, het komt vaak voor. mn broertje had het ook toen hij geboren werd maar dan heftig en aan beide kanten

hoe bedoel je die, aan bijde kanten een liesbreuk, of aan bijde kanten een balletje in de lies?
bij Robin zit in allebij de liesjes 1 balletje

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:16

ook mijn dochtertje is op jonge leeftijd geopereerd aan een liesbreuk , eerst 1 kant en een maand later viel me op dat ook de andere kant dikker was , en ja ook een breuk dus weer geopereerd, ze heeft er weinig last van gehad en mocht beide keren dezelfde dag weer mee naar huis.
dus laat de andere kant ook ffe checken voor de zekerheid anders moet ie ook 2 keer

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 11:05

missanita84 schreef:
ook mijn dochtertje is op jonge leeftijd geopereerd aan een liesbreuk , eerst 1 kant en een maand later viel me op dat ook de andere kant dikker was , en ja ook een breuk dus weer geopereerd, ze heeft er weinig last van gehad en mocht beide keren dezelfde dag weer mee naar huis.
dus laat de andere kant ook ffe checken voor de zekerheid anders moet ie ook 2 keer

liesbreuk valt op dit moment niet te constateren omdat ze hem bij de huisartsen post vermoedelijk terug geduwdt hebben, en meneer snapt het op de hand blazen om te persen nog niet.
hij wordt morgen 2, dus is echt nog jong helaas, hoop dat we snel naar de chirurg kunnen en dat die me snel duidelijkheid kan geven.
voor de balletjes moet hij sowieso naar de chirurg

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:11

Bij mijn zootje had ik het zelf ontdekt, en na overleg met de kinderarts waar bij de dag erna toch heem moest is hij gelijk door gestuurd naar de chirurg.
Het is dat hij gegeten had maar anders hadden ze hem die dag al naar de ok gestuurd, nu is dit de dag erna gedaan.
Bij hem zat deze ook nog niet knel maar bleek wel een wat groter gaatje te zijn.

D operatie zelf stelde niet heel veel voor en we moesten hem nadat hij weer goed wakker was echt proberen rustig te houden. Want wilde alweer op z'n bed gaan staan te springen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 11:18

kiki1976 schreef:
Bij mijn zootje had ik het zelf ontdekt, en na overleg met de kinderarts waar bij de dag erna toch heem moest is hij gelijk door gestuurd naar de chirurg.
Het is dat hij gegeten had maar anders hadden ze hem die dag al naar de ok gestuurd, nu is dit de dag erna gedaan.
Bij hem zat deze ook nog niet knel maar bleek wel een wat groter gaatje te zijn.

D operatie zelf stelde niet heel veel voor en we moesten hem nadat hij weer goed wakker was echt proberen rustig te houden. Want wilde alweer op z'n bed gaan staan te springen.

zolang die van mij bij mama kan hangen blijft hij wel rustig dus dat worden gewoon veel knuffel dagen :o

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:42

Mijn beide neefjes(tweeling) zijn beide geopereerd aan een liesbreuk (beide kanten)op een leeftijd van 4/5 maanden. Ook bij hun kon je de bult terug duwen, dan ging het even goed en na een aantal dagen zat het er weer.
Ze zijn hooguit 1 nacht in het ziekenhuis geweest en hebben er zo als wij er naar kunnen beoordelen geen last van gehad.

femkepullens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 07:18

Mijn oudste zoon had ook een dubbele liesbreuk en is hiervoor rond zijn 1e verjaardag geopereerd. Ja, het gebeurt wel onder narcose, maar de volgende dag ging hij alweer gewoon naar het kinderdagverblijf. Helemaal geen last van gehad..!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:47

Ben zelf dan wel ouder (ouder dan 18) en ben in januari geopereerd aan een liesbreuk; dubbele liesbreuk. Laat je vooral goed informeren. :)
Ze zijn heel kundig. Ik mocht dezelfde dag nog naar huis als er geen complicaties waren; waren er helaas wel maar dat lag aan mijn lichaam.

Als het goed is leggen ze er een matje in, maar van te voren gaan ze misschien wel een MRI maken (althans dat was bij mij zo).

Weet je inmiddels al iets meer? Succes!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 20:51

PINK schreef:
Ben zelf dan wel ouder (ouder dan 18) en ben in januari geopereerd aan een liesbreuk; dubbele liesbreuk. Laat je vooral goed informeren. :)
Ze zijn heel kundig. Ik mocht dezelfde dag nog naar huis als er geen complicaties waren; waren er helaas wel maar dat lag aan mijn lichaam.

Als het goed is leggen ze er een matje in, maar van te voren gaan ze misschien wel een MRI maken (althans dat was bij mij zo).

Weet je inmiddels al iets meer? Succes!

bedankt, ik heb me al in gelezen op de site van het ziekenhuis waar wij altijd heen gaan,
daar hebben ze een liesbreuken poli, bij volwassene wordt er inderdaad een matje aan gebracht, bij kinderen meestal nog niet. omdat de buikvlies bij kinderen nog sterker wordt.

complicatie's kunnen helaas altijd gebeuren, het is maar net hoe jou lichaam op alles reageerd natuurlijk. maar over het algemeen schijnt het een vrij makelijke ingreep te zijn. als het goed is hoor ik morgen meer, maar hier kennen we carnaval, dus kan nog evn afwachten zijn, hoop het alleen niet :o

bedankt voor het reageren

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 12:08

net telefoon van de huisarts gehad, morgen ligt er een verwijzing voor de chirurg klaar

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:35

Succes! Ik heb zelf een ingreep voor liesbreuk ondergaan toen ik ongeveer 8 was. Mocht dezelfde avond naar huis en heb er amper last van gehad. De avond zelf nog een paar keer moeten overgeven van de narcose, maar denk dat ik de dag erna gewoon weer naar school ben gegaan!