Beugel vraag [deel 2..]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Beugel vraag [deel 2..]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:03

Hee bokkers..

Willen jullie mij misschien een klein beetje helpen? :)
Ik heb namelijk 2 scheve hoektanden. (niet dramatisch scheef en de ene iets schever dan de ander.)

Ik wil heel graag een mooi recht gebid, en wil dus het liefste een beugel, om het te corrigeren. (omdat ik nu nog 'jong' ben en de verzekering het ook nog eens kan vergoeden.)

Ik heb een zilveren kruis ** verzekering, dus die vergoed een behoorlijk flink deel.

Maar nu:
Is het niet een beetje overdreven om daarvoor een beugel te nemen?
Ik weet het opeens niet meer -O-
Ik wil het echt heel graag en heb geen problemen met al het gedoe eromheen..

Sorry voor het lastigvallen :oo

beestenfreak

Re: Beugel vraag [deel 2..]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:07

Wat zegt je tandarts ervan en hoe scheef staat het?
misschien kun je een keer een afspraak maken bij de orthodontist voor advies?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:11

Maar tandarts zei toen ik erover begon: 'ja dat begrijp ik..' en daarna over dat het wel slim was om dan zo snel mogelijk met een beugel te beginnen.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:14

Tja, een beugel doet wel pijn en het duurt lang voordat je er vanaf bent (jaar volgens mij op z'n minst). Verder moet je daarna voor heel lang een ijzeren draadje achter je tanden houden.
Dat zijn naast de kosten wel zo'n beetje de nadelen van een beugel.

Ik denk ook dat sommige tandartsen sneller je een beugel zouden adviseren dan andere, dus een afspraak bij een orthodontist is geen slecht idee.
Denk er rustig over na, want of je het nu doet of over een maand, daar zal ook geen wereld van verschil maken ;-)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:16

Ik zit er al een jaar overna te denken..
Is misschien wel een goed plan ja.

Dat dacht ik dus ook al, misschien dat een tandarts iedereen een beugel probeert aan te smeren.. x)

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:17

Gewoon een beugel nemen als je de mogelijkheid hebt. Het is niet altijd even fijn, maar het resultaat is mooi. En zo snel mogelijk beginnen. Ik zou ervoor zorgen dat je voor je 18e klaar bent, anders vergoed de verzekering het niet meer.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:18

@Rubio_lover,
Dankjewel voor je reactie :)
Dat is zeker waar!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:21

Ik zou zeggen: overleg het met je ouders. Waarschijnlijk zullen zij de extra kosten op zich gaan nemen, dus dat lijkt me dan wel verstandig. Daarnaast vind ik het helemaal niet gek dat je een recht gebit wil. Met tanden die ietsje scheef staan is in principe helemaal niks mis, maar je bent echt de enige niet :)

Het gaat verder niet om of de tandarts je een beugel aan probeert te smeren, maar om of jij een beugel wíl (en of je ouders dat willen betalen). Ik zou inderdaad een afspraak maken met een orhodontist, die kan je dan vertellen wat voor beugel(s) je zou krijgen en hoe lang het zou duren voordat het 'probleem' is opgelost. Een spalkje krijg je daarna inderdaad voor de rest van je leven, maar daar ben je echt zó aan gewend. Het kan wel echt pijn doen inderdaad. Maar daar heb je dan voor de rest van je leven een mooi gebit voor! :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:24

@TES,
Gelukkig ben ik niet de enige, dat is best een opluchting voor mij :).
Ik overleg dat zeker met mijn ouders!

Ik wil heel graag een beugel.
Dat ga ik dan ook zeker doen.

Even over dat spalkje: (ik heb al rondgezocht maar ik vond nergens een duidelijk antwoord)
moet je dat spalkje de rest van je leven houden?
X

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:56

Volgens mij bij de meeste orthodontisten wel :j Anders is er het risico dat 't terug gaat schuiven :)
Maar dat is écht niks om je zorgen om te maken! Je ziet er niks van, je merkt er eigenlijk ook niks van, het enige moment dat je er last van zou kunnen hebben is als er iets onder komt te zitten o.i.d., maar mij gebeurt dat twee/drie keer per jaar of zo :+ (Qua eten, bedoel ik..)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:03

Ik zou even met je ouders praten. Als zij het ook goed vinden een afspraak maken bij de orthodontist. Die kan mee kijken of je wel of geen beugel moet.
Ik zou wel zo snel mogelijk aan een beugel beginnen als je dit wilt, want anders betaald de verzekering straks niet meer..
Spalkje moet je inderdaad wel voor de rest van je leven, maar dat zijn rechte tanden wel waard toch? Je merkt er echt vrij weinig van vind ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:06

Doen (als je ouders het goed vinden)! Ik als kind de hele beugel reeks gehad en nu als volwassene zijn er een paar tanden aan de wandel gegaan. Dus ik heb nu weer een beugel, 0,0 vergoed. Maar het is het echt waard. Ben zo blij dat ik die stap toch heb gezet. Mijn tandarts doet het overigens (tanden hoeven niet verplaatst te worden, slechts gekanteld), omdat het om een kleine correctie nu gaat. Als kind was ik wel bij de ortho omdat het complexer was.

Spalkje zit er inderdaad in principe voor de rest van je leven. Merk je niets van hoor! Je went er snel aan. Kans is wel dat ie eens in de zoveel tijd los gaat omdat de lijm afbreekt, maar de tandarts of ortho plakt het zo weer :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 23:14

Mijn ouders vinden het (ten minste 1/2) goed.
Ik (of mn ma..) ga(at) binnenkort een afspraak maken met de tandarts.

Dat is zeker heel erg mooi!

pfoe gelukkig, ik hoor nooit iemand over dat spalkje!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 16:16

Nog een laatste update ooit voor dit forum:
Ik heb een beugel gehad voor 9 maanden ongeveer, en alles staat netjes!

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:55

Ah mooi =)