Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nagini schreef:Oeh, ik eet het liefst twee keer warm.
Zo heb ik vanmiddag pasta gehad met gehaktballetjes en paprika en Alfredo saus.. en eet ik vanavond een rijst gerecht met kip/broccoli en .. nog meer paprika geloof ik. Soms is het soep, of een tosti. Andere keer kan het tacos of fajita's zijn.
Voor mij werkt het perfect, want na 'slechts' een boterham blijf ik zoeken naar eten. Na een volledige maaltijd ben ik voorzien tot een uur of 7 en dan heb ik dus avondeten. Werkt perfect!
En of het gezonder is of niet, dat weet ik niet precies. Maar ach, ik sport en beweeg veel dus ik geloof dat het wel goed zit.
(Ik doe het overigens niet ELKE dag).
_helga_ schreef:ik eet vaak smorgens niks en smiddags een dieet shake en rond 4 uur op het werk warm eten, en dan heb ik savonds echt super erge honger als ik rond 10/11 uur thuis kom.
maar weet nooit zo goed wat ik dan moet eten
Nagini schreef:_helga_ schreef:ik eet vaak smorgens niks en smiddags een dieet shake en rond 4 uur op het werk warm eten, en dan heb ik savonds echt super erge honger als ik rond 10/11 uur thuis kom.
maar weet nooit zo goed wat ik dan moet eten
Je eet dus eigenlijk te weinig.
'S ochtends niet eten is niet erg handig. Ik snap als je het niet kan. Ik heb jaren geen hap door m'n mond kunnen krijgen in de ochtend. Nu heb ik op z'n minst een uur nodig voordat ik ontbijten kan (vanaf wakker worden).
Maar dan begin je met een dieetshake? Als eerste ''substantiele'' van je dag?
En dan nog wat eten om 4?
Ik ga er vanuit dat je wilt afvallen en daarom dieetshakes neemt? Je weet dat als je te weinig eet je niet afvalt? Dat je de motor draaiende moet houden?
Wat ik zou doen als ik jou was en als je die mogelijkheid hebt is klein ontbijt, lunch = warm, 4 uur= dieet en dan 's avonds een boterham of iets. Of je draait lunch en avondeten om.

_helga_ schreef:Nagini schreef:
Je eet dus eigenlijk te weinig.
'S ochtends niet eten is niet erg handig. Ik snap als je het niet kan. Ik heb jaren geen hap door m'n mond kunnen krijgen in de ochtend. Nu heb ik op z'n minst een uur nodig voordat ik ontbijten kan (vanaf wakker worden).
Maar dan begin je met een dieetshake? Als eerste ''substantiele'' van je dag?
En dan nog wat eten om 4?
Ik ga er vanuit dat je wilt afvallen en daarom dieetshakes neemt? Je weet dat als je te weinig eet je niet afvalt? Dat je de motor draaiende moet houden?
Wat ik zou doen als ik jou was en als je die mogelijkheid hebt is klein ontbijt, lunch = warm, 4 uur= dieet en dan 's avonds een boterham of iets. Of je draait lunch en avondeten om.
ik word meestal rond half 10/10 uur wakker omdat ik laat klaar ben met werken.
dan pak ik rond 12 uur een dieet shake( omdat ik vaak niks anders weg krijg en dit makkelijk is om mee naar het werk te nemen als ik om 11/12 uur moet beginnen )
dus de dieet shake is niet om af te vallen
dan om 4 uur een warme maaltijd en vaak na het werk iets ongezonds als chips etc.
omdat ik dan z'n honger heb maar geen zin om een boterham te eten etc.
gistere ipv chips een kommetje soep warm gemaakt.
edit: ik werk in de horeca dus heb alleen van 4 tot 5 pauze smiddags en dan eten we gezamelijk warm.

, maar gezien de caloriën kan je dat volgens mij beter niet doen.