Aanslag of pus..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Aanslag of pus..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:07

Vorige week dinsdag mijn laatste 2 verstandskiezen laten trekken, 2 hechtingen in mijn onderkaak, omdat deze eruit gesneden is, want mijn kies was al aan het ontsteken.
Nu dus al een week met hechtingen en enorm veel pijn... Pijnstillers, waar ik trouwens buikpijn van krijg en misselijk van word.. En 's nachts wakker worden van de pijn..
Kan moeilijk mijn achterste kiezen nu poetsen, gister met een tandenstokertje de viezigheid zo goed mogelijk weggekrast, om vervolgens goed te poetsen. Volgens mijn vader was het gewoon viezigheid, maar t spul stonk enorm.
Nu op school, zit ik met dezelfde smaak in mijn mond als naar hoe het rook.. Vraag me dan af of het wel echt aanslag is..
Belletje tandarts? Of even aankijken...?

Anoniem

Re: Aanslag of pus..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:08

Even de tandarts bellen, dan weet je het meteen :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:11

Oh dat heb ik toen ook gehad wel een week of 3 lang, hechtdraad moest nog oplossen en daar bleef ook een hoop viezigheid aan plakken. Heb daarna zonder hechten de laatste 3 weg laten halen en heb er toen veel minder last van gehad 1 week ofzo terwijl ik toen hele diepe gaten had.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:15

Inderdaad tandarts bellen. Ik gok zo dat je zelf thuis de wonden moet gaan spoelen...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:23

Spoelen doe ik al, na elke maaltijd, meestal met gewoon water en 's avonds met zout water. Punt is dat ik al een week aan de behoorlijke pijnstilling zit.. (Ibuprofen 600, max 3 pillen per dag) De smaak die er vanaf komt, en de lucht.. (Die dus wss ook uit mijn mond komt) misselijkmakend...
De pijn is enorm heftig... Van een zeurend gevoel tot enorme steken waar ik spontaan van moet janken.. Ik ging gister zonder pijn m'n bed ik, en werd 2 uur later nog net niet jankend wakker van de pijn.. (Mag dan dus geen pijnstiller nemen omdat ik gegeten moet hebben, dus dan aan de paracetamol die ik niet weg krijg..) waardoor ik vanochtend weer door m'n wakker heen sliep.. Ik was blij dat ik nu klaar was maar heb er onwijs veel last van..
Dalijk idd maar aan m'n moeder t nimmer van de tandarts vragen en bellen of het normaal is.. Vorige keer was de pijn na een week zo veel minder.. Was het dragelijk... Dat voeld nu wel anders...! :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:24

Ff bellen dus , en als t zo pijn doet , ff laten nakijken want vols mij is dat niet gebruikelijk .

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:29

Vorige keer was de pijn na een week idd dragelijk. Had ik genoeg aan een pijnstiller aan t einde van de dag.
Hechtingen laten wel al los, maar weet niet of t uit de wond komt, de kies ervoor, of gewoon viezigheid van m'n tanden is.. Pijn trekt ook door naar m'n oor.. In eerste instantie dacht ik dat t kwam omdat ik zo gespannen geweest ben toen ze getrokken werden.. Verdoving verplaatste zich te snel door m'n stres waardoor m'n bloedsomloop sneller ging en de verdoving dus sneller afgevoerd werd.. De eerste keer trekken heb ik in mijn kaak dus flink gevoeld, en daarna extra verdoving.. Weet nu niet of t m'n kaak is of de wond.. Eigenlijk weet in helemaal niks.. :+

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:29

Misschien mag je ook meer ibu van je HA nemen? 1800 p.d. is niet de max. Als hij het aangeeft kan je tot 3200 gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:32

Vraag gelijk om een kromme spuit, kan je nl de wond uitspuiten met zout water.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:35

Ja maar t ligt niet aan de pijnstilling.. 'S nacht neem ik niet, wel vlak voor het slapen, maar er is elke keer wel een moment dat ik het voel. Denk niet dat t slim is meer te nemen, aangezien ik er nu al last van heb. Wat dat betreft is het geen medicijn dat je langdurig veel moet gebruiken. En daarbij probeer ik juist te minderen, omdat ik anders bezig blijf..

Morganlefay, als ik langs moet is dat idd wel een goede! :j anders idd miss om vragen want ze zitten bijna om de hoek..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:36

voel je dat het klopt?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:37

LoveUggs schreef:
Ja maar t ligt niet aan de pijnstilling.. 'S nacht neem ik niet, wel vlak voor het slapen, maar er is elke keer wel een moment dat ik het voel. Denk niet dat t slim is meer te nemen, aangezien ik er nu al last van heb. Wat dat betreft is het geen medicijn dat je langdurig veel moet gebruiken. En daarbij probeer ik juist te minderen, omdat ik anders bezig blijf..

Ik gebruik voor bepaalde dingen ibu al jaren. Je kan last van je maag krijgen maar dan kan je er een maagbeschermer voor krijgen. Opzich is 'voelen' niet zo gek, je moet er alleen geen enorme last van hebben.

Waarom bel je de TA niet?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:43

Niet zo zeer kloppen, meer van die pijnvlagen..

LT, net m'n moeder geappt of we vanmiddag even kunnen bellen. Zit nu op school. Voelen is idd niet zo erg, maar t is op sommige momenten zo erg dat ik als een klein kind moet janken..

Vanochtend verslapen dus m'n brood mee moeten nemen.. En ook geen pijnstiller ingenomen.. (Heb een enorme hoeveelheid water nodig wil ik zo'n pilletje weg krijgen) Uiteindelijk ook bewust voor gekozen niks in te nemen omdat ik wil minderen met de ibuprofen.. Kijken hoelang ik het volhoud, of het dragelijk is.. Heb nu uiteraard spijt dat ik niks heb ingenomen.. Voel het nu dus helemaal goed, en ook met ibuprofen op, weet ik hoe het voeld maar is het veel minder heftig..

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:45

Bij mij is vorige week maandag een kies uit mijn kaak gesneden(kaakchirurg). Was ontstoken. Ik kreeg de zelfde pijnstilling mee en een fles met ontsmettingspul om te spoelen. Ik heb helemaal geen vieze smaak in mijn mond, dus ik denk dat je idd even de tandarts moet bellen! Ook de pijn is bij mij al zo goed als weg. Sterkte! :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:47

Jaloers...! :j
Mijn tandarts heeft ook de opleiding tot chirurg gehad, dus mijn onderste kies is 'operatief' verwijderd.. Mocht niet te veel spoelen in het begin.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:50

Hm dit herken ik.. Bij mij is het gaan ontsteken omdat er een stukje achtergebleven was..
Het stinkt idd enorm.. even bellen en langs gaan!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:52

Hoop dat als ik bel dat ze gewoon zeggen dat ik elke dag even moet spoelen met zout water ofzo... Zie er nu wel tegenop om naar de tandarts te gaan... Kan net m'n brood in m'n mond proppen tussen een kiertje := en was blij dat ik het komende half jaar niet meer terug hoefde...

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:56

Is niet goed, tandarts bellen, ik heb zware ingreep vorig jaar gehad met gewone kiezen, compleet met hechtingen en al, boven en onderkaak, en heb totaal geen napijn gehad, mocht letterlijk niet zwaar tillen na de ingreep.
Ik ben bang dat er iets achter is gebleven wat is gaan ontsteken, blijf wel spoelen bv met Bocasan dit is speciaal voor na de operatie. Je mag geen pijn hebben want verstandskiezen hebben geen wortel !

succes !!!!!!!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:02

Bedankt, heb alleen niks mee gekregen om te spoelen.. M'n mams belt zo even zodat ik vanmiddag even langs kan.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:11

Ik heb in september 2012 mijn verstandskiezen laten wegsnijden onder volledige narcose en alle 4 gelijk. Deze zijn ook gesneden omdat ze niet konden trekken. Ik heb 3 weken last gehad en 2 antibioticakuren gekregen omdat er een ontsteking op zat. Had ook een slechte smaak in mijn mond (eigenlijk een hele rotte smaak) en ik rook ook de geur.
Ik herken alles in jouw verhaal: pijn, niet kunnen slapen,... Gewoon naar dokter of tandarts gaan en aandringen om zo snel mogelijk te gaan.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:11

LovingTweety schreef:
Misschien mag je ook meer ibu van je HA nemen? 1800 p.d. is niet de max. Als hij het aangeeft kan je tot 3200 gaan.

Mag ik vragen waar je deze dosering vandaan hebt?? 3200 mg op een dag mag echt niet. In bepaalde gevallen mag je tot 2400 mg gaan maar echt niet meer ja zetpillen omdat de opname anders is 3000mg.
Groetjes genja

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:13

Die waardes heb ik van de artsen op mijn werk én eigen HA. Mijn klachten waren dermate dat ik wel degelijk die hoeveelheid geslikt heb.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:20

Ik pakte ook meer pijnstillers dan voorgeschreven. Ik mocht er maar 2 op een dag, maar pakte er gerust 4 of 5 wanneer ik het echt niet meer kon houden van de pijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 13:12

Helaas.. Vandaag word m niet meer.. Dus moet vandaag maar even overleven met een vieze smaak, vies spul in m'n mond (zometeen een pijnstiller!!) en spoelen met zout water.. Morgenochtend om kwart voor 9 een afspraak..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:16

LovingTweety schreef:
Die waardes heb ik van de artsen op mijn werk én eigen HA. Mijn klachten waren dermate dat ik wel degelijk die hoeveelheid geslikt heb.

Bijzondere artsen is een behoorlijke overdosering voor 1 dag niet zo erg maar langer. Werk als apothekers assistente in een ziekenhuis en zelfs de reuma patiënten krijgen niet zo hoge dosering is ook niet in naslagwerken terug te vinden. Onze apotheker zou zo dosering niet door laten gaan en de arts bellen maar ieder zijn eigen beleid.